جاذبه های گردشگری

10جاذبه گردشگری شگفت انگیز مونته نگرو

این کشور کوچک بالکان از مناظر زیبا و عجیب و غریب برخوردار است و منظره های آن دائماً داستان های یک سرزمین خیالی را بازگو می کند. خیابان های سنگفرش شده، کف موزاییکی ویلا های رومی و دیوارهای بلند باستانی گویای میراث غنی آن است. دره های عمیق، کوه های پوشیده از برف و آبی به رنگ آبی یاقوت کبود، شهرهای ساحلی، جزایر سورئال و قله های چشمگیر کوه ها، زیبایی طبیعی مونته نگرو را فریبنده کرده است. اگرچه اندازه مونته نگرو ناچیز و کوچک است، اما کشوری سرشار از شگفتی و زیبایی های دلفریب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم جاذبه های گردشگری مونته نگرو را ببینیم و لذت ببریم.

1-مونته نگرو – جواهری در آدریاتیک

2-از زیبایی طبیعی مونته نگرو استفاده کنید – آب سبز زمردی دریاچه پیوا هوش از سر شما می برد.

3- تکه ای از بهشت در خلیج های کوچک کوتور

4-خیابان های کوتور که داستان های تاریخ غنی آن را روایت می کند.

5-برای کسانی که به دنبال آرامش در بیابان هستند ، پارک ملی Biogradska Gora یک چیز ضروری است.

6-پیاده روی در کوههای آسمانی دورمیتور، بهشتی برای دوستداران طبیعت

7-در گردنه های رود تارا سوار قایق شوید تا به اوج هیجان و لذت برسید.

8- پیاده روی در طبیعت مونته نگرو

مونته نگرو به خاطر کوه های صخره ای ، مناظر بکر و جنگل های پراکنده بهترین مکان برای علاقه مندان به تجربه های عالی پیاده روی است. رشته کوه Prokletije که به دلیل دریاچه های یخبندان، قله هایی دارد که بندرت از آنها بازدید می شود و یکی از زیباترین رشته کوه های مونته نگرو است.

9- در سواحل شنی مونته نگرو آفتاب بگیرید

سواحل مونته نگرو که توسط خورشید بوسیده شده است از زیبا ترین جاذبه های گردشگری کشور مونته نگرو است که برای یک تعطیلات تابستانی ایده آل مناسب است که به عنوان میزبان کنسرتهای بزرگ در فضای باز برای بسیاری از هنرمندان مشهور شناخته شده است. این ساحل در بین علاقه مندان به ورزش های آبی بسیار محبوب است.

 
10-گنجینه ای از تاریخ و میراث معماری مونته نگرو
 

 
 شهر قرون وسطایی کوتور یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مونته نگرو است که قطعاً باید در لیست شما باشد. این تاریخچه به 168 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این شهر کوچک توسط دیوارها و قلعه ها احاطه شده است و برخی از قدیمی ترین بناها را به قدمت تپه ها در خود جای داده است. شهر قدیمی بودوا با کوچه های سنگفرش شده ، دیوارهای چشمگیر شهر و خانه های سنگی به سبک مدیترانه ، شما را به دوران قرون وسطی باز می گرداند. این یکی از قدیمی ترین شهرهای ساحل آدریاتیک است. ساختمانهای دوره ونیز همچنان بلند ایستاده اند و میزبان چندین کافه ، رستوران و مغازه است. توقف در Stari Bar ، شهری باستانی که اکنون ویرانه است ، برای علاقه مندان به تاریخ توصیه می شود.
 
 
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا