جاذبه های گردشگری

10 مکان جذاب برای بازدید در بلغارستان

هنگام بازدید از اروپا ، بسیاری از گردشگران از بلغارستان چشم پوشی می کنند. بلغارستان کشوری با زیبایی های طبیعی ، میراث فرهنگی شگفت انگیز ، آب و هوای مساعد ، شهرهای قرون وسطایی ، مردم مهمان نواز و سواحل خیره کننده دریای سیاه است. اگرچه این کشور شگفت انگیز معمولاً مورد بازدید بازدیدکنندگان نیست اما جاذبه های گردشگری بلغارستان بسیار فراوانی اند. در این پست ما چند مکان برای بازدید در بلغارستان را به شما معرفی کرده اییم و مطمئن هستیم با دیدن آنها شیفته جذابیت  این کشور خواهید شد.

 

1. صوفیه

  صوفیه پایتخت بلغارستان یک تلفیق جالب از شرق و غرب است. نفوذ سنگین امپراتوریها از جمله تراکها و سلتها ، روم-بیزانس ، عثمانی را می توان در معماری اینجا به خوبی مشاهده کرد. موزه ها ، کلیساها و بناهای تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد و بدون شک یکی از بهترین شهرها برای بازدید در بلغارستان است.

 

2. سوزوپول

 سوزوپول یکی از قدیمی ترین شهرهای ساحلی بلغارستان است. سواحل کاملا تمیز و آب شفاف  آن را برای شنا ایده آل می کند. وخیابان های سنگفرش شده و خانه های چوبی این شهر قدیمی جذابیت خاص خود را دارد.

 

3. بانسکو

بانسکو پناهگاهی برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی و یکی از بهترین مکان های بلغارستان برای تعطیلات است. این شهر در فصل اسکی مملو از گردشگران و در غیر این فصل خلوت است و برای گشت و گذار در مناطقی از جمله پارک ملی پیرین مناسب است. خیابان های باریک و خانه های زیبا و باستانی ارزش یک بار دیدن را دارند. خیابان پیرین یکی دیگر از نقاط برجسته این شهر است که برای خرید سوغاتی بسیار مناسب است.

 

4. ولیکو تارنوو

 این شهر زیبا با قلعه تساراواتس – یکی از بزرگترین بناهای تاریخی قرون وسطایی اروپا و یکی از بهترین جاذبه های بلغارستان با تاریخ غنی با قدمت بیش از 7000 سال است. رودخانه یانترا که شهر را به دو قسمت تقسیم می کند  به زیبایی شهر می افزاید. در سفر به بلغارستان این شهر افسانه ای را نباید از دست داد.

 

5. پلوودیو

  

پلوودیو Plovdiv که اغلب “شهر هفت تپه” نامیده می شود ، دومین شهر بزرگ بلغارستان است. این شهر قدیمی بر روی یک تپه واقع شده است و در مقایسه با شهرهای دیگر ساکت و آرام است. چندین خانه به سبک معماری دوره رنسانس بلغارستان در این شهر قدیمی به موزه تبدیل شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است. پلوودیو به آمفی تئاتر روم باستان که به خوبی حفظ شده است و هنوز بسیاری از رویدادهای فرهنگی را برگزار می کند ، افتخار می کند.

 

6. صومعه ریلا

صومعه ریلا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بلغارستان

تعطیلات در بلغارستان بدون بازدید از صومعه ریلا ناقص است. صومعه ریلا مشهورترین صومعه ارتدکس شرقی در جهان است. این صومعه عجیب که به “اورشلیم بلغارستان” معروف است ، 1200 متر بالاتر از سطح دریا ، در پارک طبیعت صومعه ریلا واقع شده است. این صومعه بیش از 60 راهب را در خود جای داده و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. آثار هنری و معماری نفیس صومعه در طول سال ها گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

 

7. Zheravna

 به نظر می رسد زمان اینجا در Zheravna متوقف شده است. این دهکده زیبا دارای بیش از 200 خانه قدیمی است است. کلیسای سنت نیکلاس و خانه یوردان یوکوف در بین گردشگران بسیار محبوب هستند. خیابان ها باریک و سنگفرش است ، توصیه می شود در اطراف روستا قدم بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

8. وارنا

 وارنا که مورد علاقه بسیاری از افراد در طول تابستان است ، دارای سواحل خیره کننده ای است که مملو از رستوران ها و بارهایی است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و به عنوان “پایتخت دریایی کشور” شناخته می شود. کلیسای جامع وارنا با قدمت 1886 ، قدیمی ترین و بزرگترین کلیسای جامع در ساحل دریای سیاه است. موزه باستان شناسی وارنا یکی دیگر از مکان هایی است که نباید فراموش شود.

 

9. نسیبار

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بلغارستان برای تعطیلات Nessebar است و این شهر تاریخی به “مروارید دریای سیاه” معروف شده است. قدمت این خانه ها به قرن 18 و 19 برمی گردد. بسیاری از امپراتوری ها از جمله بیزانس ، یونانی ها ، رومی ها ، بلغارها ، صلیبی ها و عثمانی ها بر معماری شهر تأثیر گذاشته اند. این شهر همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

10. پارک ملی پیرین

  پارک ملی پیرین یکی از جاذبه های گردشگری بلغارستان با مساحت بیش از 66000 هکتار در سال 1983 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد. این پارک بکر دارای برخی از دریاچه های خنک کننده یخچال ، آبشارها ، غارها و کوه های آهکی است و بیشتر از جنگل های مخروطی پوشیده شده است. این پارک بیش از 170 گونه پرنده را در خود جای داده است.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا