جاذبه های گردشگری

10 مکان صخره ایی زیبا در جهان که باید از آنها بازدید کنید

مکان های صخره ایی زیبایی در جهان وجود دارند که اگر چه تعداد آنها زیاد نیست اما زیبایی الهام بخش و خیره کننده آنها حداقل ارزش  ارزش یکبار دیدن را دارد.  یک تجربه شگفت انگیز از زندگی در لبه یک صخره می تواند جزء خاص ترین و دلپذیرترین تجربیات یک سفر گردشگری باشد، البته این لذت زمانی بدست می آید که ترسی از قرار گرفتن در ارتفاع نداشته باشید. در ادامه برای دیدن این مکان های صخره ایی زیبا و جاذبه های گردشگری آنها با ای اس  دانلود همراه باشید.

روندا، اسپانیا

 

شهر دیدنی و جذاب رواندا از مکان های صخره ایی زیبا در استان مالاگا اسپانیا است و دارای یک پل قوسی معروف است که به عنوان حلقه اصلی ارتباط بین شهر قدیمی و جدید عمل می کند. یک ال تاجو به عمق 100 متر روندا را از هم جدا می کند و بیشتر ساختمانها به طرز خطرناکی در لبه دره قرار گرفته اند.

بونیفاشیو، کورسیکا

 
 

جزیره کورسیکا آخرین مکان اسارت ناپلئون بناپارت، شهر بونیفاشیو در بالای صخره ایی قرار گرفته است و به عنوان یک شهر گران قیمت برای قایق های تفریحی لوکس ساخته شده است . این جزیره با ارتفاع 230 فوت  یکی از زیباترین مکان های صخره ایی در جهان است.

Castellfollit de la Roca ، اسپانیا

 

Castellfolit de la Roca شهری عجیب در اسپانیا در استان جیرونا، کاتالونیا است با ارتفاع 50 متر در بالای صخره بازالت قرار گرفته است. زندگی در این شهر به خودی خود یک ماجراجویی است. هنگام  ایستادن در بالکن خانه خود یا ایستادن در کنار پنجره مراقب باشید، زیرا یک قدم اشتباه می تواند شما را به قعر دره بفرستد.

سانتورینی، یونان

 
 

جزیره معروف یونان  سانتورینی در صخره های آتشفشانی یک کالدرا باستان قرار گرفته و توسط آبهای عمیق و آبی دریای اژه احاطه شده است. خانه های زیبا با رنگ سفید و کلیساهای گنبدی آبی در غروب آفتاب با رنگهای زیبا منظره ایی زیبا و دلچسب ایجاد می کند.

 

مانارولا – Cinque Terre، ایتالیا

 
 

 دهکده  مانارولا در نگاه اول یک نقاشی زیبا به نظر می رسد با این حال، ساختمانهای چند لایه معروف این دهکده که با رنگهای دلپذیر و روشن نقاشی شده اند  یک مکان شگفت انگیز از لبه صخره ای  و چشمگیر از آن ارائه می کند. این صخره های سیاه و سفید در کنار امواج سفید دریای مدیترانه بسیار دیدنی تر شده اند. با این حال مواظب باشید، زیاد غرق این زیبایی خیره کننده نشوید چرا که ممکن است توسط امواج قدرتمند بلعیده شوید.

ساحل آمالفی، کامپانیا، ایتالیا

 

ساحل زیبای آمالفی مملو از شهرهای کوچکی است که در امتداد دامنه های دره نورد و آبشارهای کوچک و مکان های صخره ایی زیبا قرار گرفته اند. مناظر خیره کننده هستند، بناهای چند طبقه رنگارنگ در پس زمینه دریای مدیترانه  منظره ایی چشم نواز و شگفت انگیز ایجاد کرده اند.برای دیدن جاذبه های گردشگری آمالفی ایتالیا اینجا کلیک کنید.

 

روکامادور، فرانسه

 

شهر افسانه ای روکامادور در لبه دره عمیق 150 متری واقع شده است که توسط شاخ و برگهای سبز ضخیم احاطه شده است. این شهر پس از کوه سنت مایکل دومین مکان پربازدید در فرانسه می باشد. برای دیدن جاذبه های گردشگری فرانسه اینجا کلیک کنید.

 

کلیسای Mesa Verde، قصر کلیف

 
 

قصر کلیف بزرگترین خانه های صخره ای کلرادو در ایالات متحده آمریکا را دارد و یکی از زیباترین مکان های صخره ایی در جهان است. این خانه ها متروک شده اند اما بحث در مورد متروک شدن آنها همچنان ادامه دارد. کاخ کلیسای Mesa Verde اکنون بخشی از سیستم پارک ملی ایالات متحده آمریکا و یک مرکز تحقیقات حفاظت شده می باشد. برای دیدن جاذبه های گردشگری ایالات متحده امریکا اینجا کلیک کنید.

 

صومعه های Meteora، یونان

 
 

نام Meteora در زبان یونانی به معنای “معلق در هوا” است که آن را نام مناسبی برای این صومعه های خیره کننده می کند. اولین صومعه ارتدکس یونان در قرن 12  ساخته شد و تا قرن 14 ، 24 صومعه از این دست ساخته شد. با این حال امروز متأسفانه تنها 6 مورد از این صومعه ها باقی مانده است. برای دیدن جاذبه های گردشگری یونان اینجا کلیک کنید.

 

کاخ سنگ ، دارالحجر، یمن

 

کاخ صخره ای  دارالحجر در یمن یک کاخ سلطنتی است که در نزدیکی صنعا  پایتخت یمن واقع شده است و به عنوان محل اقامت تابستانی امام یحیی محمد حمید الدین  ​​حاکم یمن خدمت کرده است. این کاخ شگفت انگیز در بالای یک سازند صخره ای قرار دارد و به کاخ سنگ نیز معروف است.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا