جاذبه های گردشگری

10 جاذبه گردشگری مالت، کشور خورشید و دریا

کشور مالت یک مجموعه کامل از گنجینه های تاریخی جذاب ، مکانهای باستانی باشکوه ، مناظر باورنکردنی با سواحل چشمگیر است. این مجمع الجزایر خیره کننده و کوچک که بین سیسیل و سواحل شمال آفریقا واقع شده است از سه جزیره مالت ، گوزو و کومینو تشکیل شده است. این جزیره مدیترانه با بیش از 7000 سال قدمت ، از قدیم الایام مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. والتا ، معروف به “شهر قلعه” ، پایتخت مالت است و دارای خیابان های باریک و عجیب است که مملو از مغازه ها ، نانوایی ها و کافه ها است. برای دوستداران ساحل ، گوزو مکانی بسیار ایده آل است و مناظر زیبا و جاذبه های گردشگری کومینو چشم های هر بیننده ایی را خیره می کند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری مالت در ادامه با ما همراه باشید.

 

1. غار آبی

غار آبی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مالت

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری  مالت است که دارای مجموعه ای از غارهای دریایی است که در ساحل جنوبی مالت واقع شده است و یک مکان ویژه برای کسانی که غواصی و قایقرانی دارند.. بهترین زمان برای بازدید از صبح تا 1 بعد از ظهر است. در این مدت آب به رنگ آبی درخشان است. برای لذت بردن از نمای سورئال در رستوران ها و کافه های کنار صخره در روستای Wied iz-Zurrieq گشت و گذار کنید.

 

2. ملیحه

کاوش در خلیج Mellieha این مقصد ساحلی در میان مردم محلی بسیار محبوب است. این ساحل دارای طولانی ترین ساحل شنی است که بیش از 1.5 کیلومتر امتداد دارد. دهکده معروف Popeye در Mellieha که در ابتدا یک مجموعه فیلم بود ، اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری مالت تبدیل شده و مورد توجه بچه ها قرار گرفته است. دهکده پوپای دارای چندین جاذبه مانند ساحل زیبا ، فروشگاه های سوغاتی و عرشه حمام خورشید است.

 

3. Safal Saflieni Hypogeum

 تنها معبد زیرزمینی قبل از تاریخ شناخته شده در جهان و یک مکان مقدس بود که بعداً به یک نکروپلیس تبدیل شد. بقایای بیش از 7000 نفر در اینجا یافت شده است. رزرو دو تا سه هفته قبل توصیه می شود ، زیرا فقط 80 بازدید کننده در روز در هایپوژوم مجاز به بازدید هستند.

 

4. خلیج تالاب آبی

 بدون شک یکی از بهترین نقاط ساحلی کومینو است ، این پناهگاه snorkelers ، موج سواران ، شناگران و غواصان است. در اینجا هیچ وسیله نقلیه ای مجاز نیست و هتل کومینو تنها هتل این جزیره است. آب کم عمق و آرام است و برای خانواده های دارای فرزند مناسب است.برای جلوگیری از ازدحام جمعیت توصیه می شود صبح زود یا اواخر بعد از ظهر بروید.

 

5. مارساکسلوک

این دهکده به دلیل قایق های تزئینی نقاشی شده مشهور است که در محلی به نام “Luzzus” قرار دارد. بهترین راه برای گشت و گذار در روستا ، قدم زدن ، لذت بردن از غذا در یک رستوران کنار دریا یا خرید در بازار است. فراموش نکنید که روز یکشنبه در بازار Marsaxlokk شرکت کنید که بسیار مورد توجه مردم محلی و گردشگران است.

 

6. مدینا

 این شهر با دیوارهای باستانی اولین پایتخت جزیره بود. مدینا که به “شهر خاموش” معروف است ، بر روی تپه ای در مرکز جزیره واقع شده و همچنان ساکن است. وقتی از دروازه اصلی عبور می کنید مثل این است که به تاریخ قدم بگذارید. خیابان های عابر پیاده بدون خودرو برای گشت و گذار لذت بخش است. کلیسای جامع سنت پل یکی از موارد دیدنی است ، کاخ فالسون – یک کاخ قرن سیزدهم ، اکنون موزه ، یکی دیگر از نکات جالب در این تور است.

 

7. کلیسای جامع سنت جان

این کلیسای جامع که در قرن شانزدهم ساخته شده است ، یکی از بزرگترین کلیساهای جامع باروک در جهان است. این هتل در پایتخت والتا واقع شده است و توسط Gerolamo Cassar  معمار نظامی مالت طراحی شده است. به به منظور محافظت از کف مرمر پوشیدن کفش های پاشنه بلند ممنوع  است.

 

8. Golden Bay

این خلیج که در شمال غربی مالت واقع شده است و محلی برای باربیکیو و مهمانی های ساحلی است. بسیاری از بازدید کنندگان برای استراحت و آفتاب گرفتن به اینجا می آیند. رستوران ها و کافه ها در اینجا بسیار هستند و یک تجربه ایده آل در کنار ساحل را ارائه می دهند.

 

9. هاجر قیم و مناجدره

هاجر قیم مشرف به دریا ، یک مجموعه معبد سنگی است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد .Mnajdra  یکی دیگر از مکان های معبد استثنایی است که 500 متر با هاجر قیم فاصله دارد. این دو مکان باستانی حتی قدیمی تر از استون هنج هستند و هنگام بازدید از مالت باید از آن دیدن کنید.

 

10. پنجره لاجوردی

 پنجره لاجورد یکی از  مهمترین جاذبه های گردشگری مالت و بخشی مهم از یک تجربه ممتاز مالت است. این ساختار نمادین در میان طوفان فرو ریخته است و اکنون به کانون غواصان تبدیل شده است.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا