جاذبه های گردشگری

10 مورد از زیباترین پارک های طبیعی جهان

پارک ها نه تنها طبیعت را برای نسل آینده حفظ می کنند بلکه فرصت های تفریحی جذابی را برای دوستداران طبیعت فراهم می کنند. پارک ها برای مناظر بی نظیر خود که شامل اقیانوس ها ، دریاچه ها ، جنگل ها ، جنگل ها و کوه ها است ، محافظت می شوند. از دشتهای وسیع چمنزارهای آفریقا گرفته تا یخچالهای طبیعی حیرت انگیز در آمریکای جنوبی ، پارکهای ملی چیزی منحصر به فرد برای ارائه دارند. در اینجا ده پارک ملی زیبا در جهان با زیبایی های بی نظیر را به شما معرفی می کنیم.

10 – پارک ملی Plitvice Lakes ، کرواسی

 

پارک ملی Plitvice Lakes ، کرواسی

در وسط پایتخت کرواسی ، پارک ملی Plitvice Lakes قرار دارد. زیبایی این پارک در شانزده دریاچه نهفته است که توسط یک سری آبشارها ، آبشارها و مایل مسیرهای پیاده روی دلپذیر در هم پیچیده شده است. آبهای غنی از مواد معدنی از میان سنگ های سفید عبور می کنند. پارک ملی حدود 300 کیلومتر مربع را در بر می گیرد در حالی که دریاچه ها هنگام پیوستن حدود 8 کیلومتر مربع را در بر می گیرند. Plitvice محل بزرگترین خرس های جنگلی اروپا ، گوزنها ، گرگ ها ، گرازها و گونه های نادر پرنده ای می باشد. 

9 – پارک ملی آرکس ، ایالات متحده

 

پارک ملی آرکس ، ایالات متحده

پارک ملی آرکس بیشترین تراکم ماسه سنگ قرمز طبیعی جهان را در خود جای داده است. این پارک بر روی 76،518 هکتار از زمین قرار دارد و بیش از 2 هزار طاق از طریق فرآیندهای معمولی طبیعی شکل گرفته است. پارک ملی آرکس دارای انواع مختلفی از ویژگیهای زمین شناسی حیرت انگیز مانند سنگهای متعادل عظیم ، باله های ماسه سنگی عظیم ، کوتوله های سنبله و مارپیچ های مارپیچ است که هر ساله میلیون ها بازدید کننده از سراسر جهان را به خود جلب می کند. آرکها سرشار از درختان پنیون و درختان علفی هستند که از آوریل تا جولای شکوفا می شوند. 

8 – پارک ملی کازیرانگا ، هند

 

پارک ملی کازیرانگا ، هند

پارک ملی کازیرانگا یکی از مکانهای تفریحی مورد علاقه در هند است. استراحت در 430 کیلومتر مربع از زمین ، Kaziranga توسط علفزارهای مرتفع فیل ، تالابهای باتلاق و جنگل متراکم استوایی احاطه شده است. این پارک دارای 2200 کرگدن در معرض خطر است که 2/3 از جمعیت جهان است. علاوه بر زیبایی های این پارک ، رودخانه برهماپوترا نیز جریان دارد ، که این پارک را دیدنی تر می کند. بدون شک ، این پارک به دلیل حیات وحش غنی بسیار شناخته شده است و زمینه پرورش یک فیل هندی ، گاومیش آب وحشی ، ببر هندی و گوزن های باتلاق را فراهم می کند.
 

7 – پارک ملی کومودو ، اندونزی

 

پارک ملی کومودو ، اندونزی

شرق Nusa Tenggara اندونزی میزبان پارک ملی کومودو است که اغلب به عنوان یکی از ده مکان برتر برای بازدید در جهان ذکر شده است. پارک دارای سه جزیره اصلی است. کومودو ، رینکا و پادار. پارک ملی کومودو میزبان بزرگترین اژدها مارمولک جهان است که معمولاً سه متر طول دارد و وزن آن بیش از 90 پوند است. زیبایی این پارک در نمای پانوراما از ساوانا ، جنگل باران گرمسیری ، اقیانوس آبی تمیز و سواحل شنی کریستالی نهفته است. کومودو دارای ثروتمندترین و شگفت انگیزترین بیوای دریایی در زیر آب است که باعث می شود آن را به بهترین مکان غواصی در جهان تبدیل کنید. 

6 – پارک ملی تورس دل پاین ، شیلی / آرژانتین

 

پارک ملی تورس دل پاین ، شیلی / آرژانتین

پارک ملی  Torres del Paine بخشی از Sistema Nacional de Áreas Silvestres Protegidas del Estado de Chile را تشکیل می دهد. این کشور بر روی 242،242 هکتار زمین قرار دارد و سالانه بالغ بر 150،000 بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد و آن را تبدیل به پر بازدیدترین پارک ملی شیلی می کند. این پارک بیشتر به خاطر کوه های یخی آبی اش که از یخچال های خاکستری و میدان یخی جنوبی پاتاگونیایی سقوط می کنند ، که دومین میدان یخی در جهان است ، گرامی داشته می شود. مشخص ترین مناظر پارک ملی سه قله گرانیتی است که از سطح دریا 9350 فوت ارتفاع می یابد. 

5 – پارک ملی فیوردلند ، نیوزیلند

 

پارک ملی فیوردلند ، نیوزیلند

پارک ملی فیوردلند بیابان طبیعی در نیوزیلند است که به دلیل ویژگی های طبیعی خیره کننده و زیبایی های استثنایی محافظت شده است. این مکان تنها با منظره ای از قله های کوهستانی پوشیده از یخ ، تخته های درخشان ، دره های حک شده از برف ، دریاچه های یخی در تواسوک و بی آب و رودخانه ها است که در میان جنگل های گرمسیری ذاتی واقع شده است. فیوردلند محل بزرگترین پرنده جهان Takahe است که تصور می شد در حال انقراض است اما بعداً در سال 1948 در جنگل فیوردلند کشف شد. همچنین شناخته شده است که مکان پناهگاه نهایی برای طوطی بی پرواز جهان ، کاکاپو است.

4 – پارک ملی Kidepo Valley ، اوگاندا

 

پارک ملی Kidepo Valley ، اوگاندا

در شمال مرزی سودان در دره های ناهموار و نیمه خشک استان کراموجا یکی از دورافتاده ترین پارک های ملی جهان قرار دارد. فقط تعداد معدودی در حال دیدن پارک هستند. با این حال ، زیبایی دیدنی این بیابان بکر باعث می شود تا آن را به یکی از محبوب ترین مقصد های مروارید آفریقا تبدیل کند. پارک ملی Kidepo میزبان 475 گونه مختلف پرنده است که در رده دوم فقط پارک ملی ملکه الیزابت قرار دارند. اینجا خانه ی کمیاب ترین پرنده آفریقایی مانند KaramojaApallis و Barbet سینه سیاه است. علاوه بر پرندگان خیره کننده ، خانه کوچکترین گروه قومی آفریقا ، IK نیز هست که فرهنگ و زبان آن به دلیل ماهیت منحصر به فرد آن محفوظ است.

3 – پارک ملی Jiuzhaigou ، چین

 

پارک ملی Jiuzhaigou ، چین

پارک ملی جیوژیاگو یکی از عجایب ارزشمند چین است. سالانه بیش از دو میلیون بازدید کننده برای بازدید از دریاچه های آبی فیروزه ای آن ، آبشارهای عجولانه و مناطق جنگلی عمیق با نورهای کوههای یخی پوشیده شده به پارک می آیند. که معمولاً با نام دره نه روستا شناخته می شود ، پارک ملی جیوژائیگو در نزدیکی مرز فلات هیمالیا تبت در استان شمالی سیچوان واقع شده است.

2 – پارک ملی بانف ، کانادا

 

پارک ملی بانف ، کانادا

اولین پارک ملی کانادا ، پارک ملی بانف است. بانف 6،641 کیلومتر مربع از مناظر بی نظیر کوهستان راکی Rockies پر زرق و برق را اشغال کرده است. میلیون ها بازدید کننده همه ساله برای بازدید از آبهای فیروزه آبی دریاچه لوئیز ، از این مکان دیدنی بازدید می کنند ، از طبیعت پر از گلهای موجود در مراتع آفتاب آفتاب ، در طبیعت پر از گل و باریک عبور می کنند و در زیر قله های برجسته یخی پارک های میدان یخی حرکت می کنند. 

1 – پارک ملی گالاپاگوس ، اکوادور

 

پارک ملی گالاپاگوس ، اکوادور

در حدود 563 مایل از ساحل اکوادور ، پارک ملی گالاپاگوس ، که در سال 1978 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است قرار دارد. این مجموعه از یک مجمع الجزایر پرچین جزایر آتشفشانی تشکیل شده است. این منظره شامل پوشش گیاهی شگفت انگیز و سرسبز سبز ارتفاعات سانتا کروز و مزارع گدازه های بارتولوم است. گالاپاگوس میزبان برخی از گونه های نادر جهان از لاک پشت مشهور Galapagos ، Iguanas دریایی ، Boobies با پا آبی و پنگوئن های کوچک Galapagos است. گالاپاگوس تنها پارک ملی جهان است که حیوانات وحشی از انسان نمی ترسند. در عوض ، شیرهای دریایی کنجکاو از شنا در کنار انسان لذت می برند!

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا