جاذبه های گردشگری

10 جاذبه گردشگری رومانی که شما را متحیر می کند

رومانی که برای سالها تنها عامل شهرت آن Bram Stoker’s Dracula  در ترانسیلوانیا بود، یک منطقه جنگلی و تا حدودی مرموز است اما اکنون به لطف زیبایی های طبیعی در مسیر تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری بسیار محبوب در اروپا است.  شهرهای قرون وسطایی کاملاً محافظت شده و رشته کوههای سخت کارپاتی همچنین زمین های جنگلی سرسبز ، قلعه های مرموز ، استراحتگاه های کوهستانی دوست داشتنی ، جوامع هنری متنوع و البته حومه فوق العاده زیبا و دیدنی از زیباترین جاذبه های گردشگری رومانی به حساب می آیند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این کشور زیبا با ما همراه باشید.

 

1. صومعه های نقاشی شده بوکووینا

صومعه نقاشی شده ، بوکووینا از زیباترین جاذبه های گردشگری رومانی

 

 این تنها صومعه و آثار هنری درون آن نیست که آن را خاص می کند بلکه این واقعیت است که بوکووینا نیمی در اوکراین و نیمی دیگر در رومانی قرار دارد. محیط اطراف به همان اندازه آثار هنری روی دیوارهای صومعه زیبا است و با تپه های سر به فلک کشیده ، کاج های سرسبز ، بوته های گلدار زیبایی دوچندانی به این صومعه بخشیده است.

 

2. قلعه Peleș

قلعه پلس ، یکی از مهمترین جاذبه های رومانی ، در ارتفاعات کوههای کارپات واقع شده است.مشهور است که زیباترین قلعه در کل قاره است و باید به این نکته توجه کرد اروپا قلعه های بی شماری دارد. طاقهای بلند آن با غرور ایستاده و آسمان را لمس می کند  در حالی که ترکیبی از سایه های روشن و تاریک زوایای چشمگیر آن را برجسته می کند.

 

3. Transfăgărășan

جاده یکی از منحنی ترین جاده های جهان است و از این رو در لیست باورنکردنی ترین مکان های بازدید از رومانی قرار می گیرد. این جاده شما را به کوههای کارپات می رساند ، و چشم اندازهای چشمگیری از کوه های چشمگیر اطراف شما را ارائه می دهد. اگر می توانید رانندگی کنید ، پس یک ماشین اجاره کنید و این مسیر را حتما امتحان کنید.

 

4. قلعه دراکولا

قلعه دراکولا که از ترسناکترین جاذبه های گردشگری رومانی می باشد در میان کوههای کارپاتیان قرار گرفته است و به عنوان یک دژ نظامی برای حفاظت از ترانسینوانیا فعال بود. این قلعه یک مقصد تابستانی برای  خانواده های سلطنتی رومانی بود. در واقع این همان قلعه ایی است که برم استوکر نویسنده داستان های هیجان انگیز دراکولا به آن اشاره کرده است. می توانید برای یک تجربه هیجان انگیز از آن بازدید کنید.

 

5. سیبیو

سیبیو ، شهری کوچک در رومانی با تاریخ  و فرهنگی غنی است. از نظر کنسرت ، نمایشگاه های هنری ، اپرا و تئاتر کارهای زیادی در اینجا وجود دارد. همچنین این شهر میزبان حداکثر جشنواره های کشور است ، بنابراین مطمئن باشید که می توانید چیزهای زیادی را برای لذت بردن در اینجا پیدا کنید.

 

6. سیگیسوارا

اینجا یک مکان عالی برای افرادی است که به دنبال “تجربه اصیل” دست نیافتنی هستند. به نظر می رسد خانه ها ، مغازه ها و بناهای تاریخی این روستا به موقع به حالت تعلیق درآمده اند ، و این واقعاً یکی از قابل توجه ترین مکان ها برای دیدن در رومانی است. سیگیسوآرا که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده با خیابان های سنگفرش شده ، کلیساهای چشمگیر ، برج های باستانی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری رومانی محسوب می شود. این مکان، مکان مناسبی برای کسب دانش در مورد رومانی دنیای قدیم است.

 

7. ساحل Costinești

سواحل رومانی فقط زیبا نیستند بلکه زیبایی دست نخورده ای دارند که به نظر می رسد کشورهای دیگر در اروپا تاکنون آن را از دست داده اند. گستردگی های بی پایان سواحل شیرین ، دریای به ظاهر تاریک و انبوه حیات وحش شما را عاشق این منطقه می کند.

 

8. تپه ارگ در دوا

خرابه های ارگ که در بالای کوه سنگی ممکن است در نگاه اول شما را تحت تأثیر قرار می دهد. این یک ذخیره گاه طبیعی است که  گونه های مختلف گل در آن قرار دارند. آیا می توانید مکانی را تصور کنید که از نظر بصری جذاب تر از مکانی باشد که گل های ظریف و کمیاب در آن نگهداری می شود؟ علاوه بر این ، شما با یک تله کابین سفر خواهید کرد تا به بالای تپه برسید.

 

9. سالینا توردا

این مکان مسحورکننده، قبلاً منبع مهمی برای استخراج نمک در این کشور بوده است. پس از تعطیل شدن ، این هتل بازسازی شد تا به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود و تورهای معادن را با ابزارها و ماشین آلات کاملاً مراقبت کند. در اینجا یک آمفی تئاتر وجود دارد ، همراه با یک دریاچه نمک که دارای خواص درمانی است. برای بهبود خود از خواص درمانی نمک های معدنی وارد اتاق های درمان شوید.

 

10. دره پراهووا

دره Prahova یک کوه کوچک تفریحی است که در ماه های زمستان به پناهگاه علاقه مندان به اسکی تبدیل می شود. مسیرهای طبیعت گردی و مسیرهای پیاده روی فقط پس از ذوب برف قابل دسترسی هستند. کوهنوردی های چالش برانگیزی وجود دارد که شما را بالاتر می برد و مناظر چشم نوازی را به شما نمایش می دهد. رودخانه پرهووا از طریق دره درست در زیر کوههای Bucegi عبور می کند و تضاد قابل توجهی ایجاد می کند. وقت بیشتری را اینجا بگذرانید ، از دهکده ها بازدید کنید و بر اساس محتوای قلب خود کاوش کنید.

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا