جاذبه های گردشگری

10 تا از بهترین شهرهای ترکیه

بسیاری از شهرهای ترکیه حتی آنهایی که امروزه به عنوان مراکز تجاری و صنعتی مدرن شناخته می شوند ریشه ای باستانی دارند. شهرهای قدیمی ترکیه سرشار از معماری زیبا از دوران های قدیمی اعم از عثمانی ، بیزانس یا کلاسیک هستند و با جاذبه های گردشگری و سواحل زیبا بهترین مقصد برای گردشگران می باشند. با اینکه این کشور 630 شهر دارد که هر کدام از زیبایی ها و جاذبه های خاص خود بهره مند است اما ما تنها با تعداد کمی از آنها آشنا هستیم. اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با شهرهای ترکیه و جاذبه های گردشگری و توریستی آنها هستید در ادامه با ای اس دانلود همراه باشید.

1. استانبول

 

استانبول، این کلانشهر بزرگ ترکیه که جمعیتی حدود 15 میلیون نفر را در خود جای داده است یکی از محبوب ترین و بهترین شهرهای ترکیه محسوب می شود. در هسته اصلی شهر جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد و اگر هفته ها هفته ها هم در این شهر حضور داشته باشید باز هم چیزهای جدیدی برای دیدن و مکانهای جالب برای خرید پیدا می کنید. در این شهر مشهورترین پروژه های ساختمانی بزرگ شاهنشاهی از امپراتوری های بیزانس و عثمانی را پیدا خواهید کرد. مسجد آبی، ایاصوفیه (ایا صوفیا)، کاخ توپکاپی، مساجد چند گنبدی با کاشی کاری مجلل و کاخ هایی با معماری باروک تنها تعدادی از جاذبه های گردشگری استانبول می باشند.برای دیدن جاذبه های گردشگری استانبول اینجا کلیک کنید.

2. آنتالیا

 

این شهر استراحتگاه برتر مدیترانه ای ترکیه و مرکز گردشگری تفریحی ترکیه است همچنین یک مرکز تجاری مهم با جمعیت 1.2 میلیون نفری است.  آنتالیا یکی از بهترین شهرهای ترکیه  برای حمام آفتاب و قدم زدن در سواحل ماسه ایی و شنی است. با وجود منطقه Kaleiçi در آنتالیا شما می توانید از عمارت های دوره عثمانی که یک بندر مربوط به دوران روم است بازدید کنید. دو ساحل لالا و کتبا آلتی  از سواحل زیبای این شهر هستند که در کنار جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. از دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا می توان به منطقه باستانی آسپندوس، قلعه پاموکف غار کارائین و و موزه باستان شناسی آنتالیلا اشاره کرد. برای دیدن جاذبه های گردشگری آنتالیا اینجا کلیک کنید.

3. بورسا

 

بورسا پایتخت اصلی امپراطوری عثمانی، امروزه شهری بزرگ  و مدرن و محل زندگی دو میلیون نفر می باشد. بیشتر بازدیدکنندگان تمایل دارند که گشت و گذار خود را در مناطق مرکزی شهر متمرکز کنند. مسجد جامع 20 گنبدی، فضای داخلی مسجد یسیل و مقبره هایی با کاشی کاری بسیار مجلل و تزئین شده و رنگارنگ اولین سلاطین عثمانی در مجموعه مرادیه مشهورترین بناهای تاریخی از دوران سلطنت بورسا هستند. در هسته اصلی شهر بازار عظیم سرپوشیده قرار دارد که شامل چندین کاروانسرا و انبارها میراث بورسا را ​​در خود جا داده است. هان بز را با تعداد زیادی فروشگاه ابریشم که هنوز هم به طور سنتی به کار خود ادامه می دهند را از دست ندهید. این شهر دارای هوای مطبوعی است و مسافران زیادی را به جذب می کند. بخصوص اینکه این شهر در محجاورت یک پیست اسکی واقع شده و بناهای تاریخی زیادی از جمله مسجد سبز، ارگ بورسا و پل ایرگاندی را در خود جا داده است.

4. ازمیر

 

 ازمیر سومین مرکز بزرگ ترکیه  با 2.9 میلیون نفر جمعیت است که در امتداد ساحل دریای اژه گسترش یافته است و امروزه یکی از پر جنب و جوش ترین مراکز کلانشهرهای ترکیه است. ازمیر که زمانی اسمیرنا نامیده می شد مهمترین شهر بندری در امتداد این خط ساحلی از دوره روم تا پایان دوره عثمانی بوده است.  اگر چه آتش سوزی فاجعه آمیز در پایان جنگ استقلال ترکیه در سال 1922 بسیاری از محله های تاریخی ازمیر را از بین برد  اما هنوز می توان نگاهی اجمالی به گذشته آن در منطقه گسترده بازار کمرالتی داشت.

5. فتحیه

 

این شهر کوچک 100 هزار نفری  یکی از محبوبترین و بهترین شهرهای ترکیه برای بازدید در امتداد ساحل مدیترانه است. فتحیه مقصد اصلی قایق بادبانی است و فعالیت های قایقرانی، تورهای گروهی روزانه تا اجاره قایق های تفریحی چند روزه را در اختیار شما قرار می دهد. اگرچه فتحیه در درجه اول به لحاظ بازی های آبی و قایق سواری مکان مناسبی است اما  برای  کاوش در ویرانه های پنهان شده در تپه های جنگلی سرسبز اطراف نیز مناسب است. خرابه های لیکیایی مربوط به دوره کلاسیک در فهرست میراث جهانی یونسکو  Xanthos و Letoön  تنها دو تا از مکانهای مهم باستانی زیبا در این شهر هستند.

6. شهر Gaziantep

 

 

این شهر علاوه بر جاذبه های گردشگری، به دلیل اینکه از شهرهای صنعتی و پر رونق ترکیه می باشد مقصد بسیاری از مهاجرت کنندگان از شهرهای مختلف ترکیه است. مرکز باقلوا این شهر نیازی به معرفی ندارد چرا که خوراکی های شیرین غازیانتپ در سراسر کشور مشهور است. یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری موزه موزاییک Gaziantep Zeugma است. این موزه معاصر و زیبا یکی از مهمترین مجموعه های جهان در زمینه هنرهای معرق رومی را در خود جای داده است. بازدید از انبوه مغازه های باقلوا، فروشگاه های صنایع دستی سنتی و قهوه خانه های سنتی و بازار زیبای سرپوشیده این شهر که یکی از بهترین شهرهای ترکیه می باشد می تواند یک روز کامل از وقت شما بگیرد.

7. آنکارا

 

آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور با پنج میلیون نفر جمعیت می باشد که  یک مرکز گسترده تجارت و صنعت در کشور ترکیه محسوب می شود. موزه تمدن های آناتولی مجموعه ای بی نظیر از آثار باستانی از مناطق باستانی سراسر کشور را در خود جای داده است که دوره نوسنگی تا عصر آهن را پوشش می دهد. اگر می خواهید وسعت تاریخ باستان ترکیه را درک کنید آنکارا بهترین شهر برای رسیدن به این هدف است. دیگر جاذبه مهم آنکارا یک مکان زیارتی مدرن با نام آنیتکابیر است. این مجموعه  آرامگاه آتاتورک ، بنیانگذار ترکیه مدرن را در خود جای داده است. آنکارا همچنین نزدیکترین پایگاه به ویرانه های پایتخت هیتی هتوسا امپراتوری عصر برنز است که زمانی بر آناتولی حکومت می کرد. برای دیدن جاذبه های گردشگری آنکارا اینجا کلیک کنید.

8. اسکی شهیر

 

 اسکی شهیر یکی از بهترین شهرهای ترکیه و مرکز اصلی دانشگاه و پر از انرژی و سر و صدای شورو حال جوانی است. این شهر مورد توجه خانواده های محلی است و آخر هفته های تابستان برای سوار شدن به گوندولا در رودخانه، پیک نیک در پارک ها و قدم زدن در منطقه کوچک شهر قدیمی اودونپازاری به اینجا سفر می کنند. گالری هنری OMM (موزه مدرن اودونپازاری) مجموعه ای دائمی از هنر مدرن را که شامل مجسمه ها و تاسیسات و همچنین نقاشی ها می باشد را در خود جای داده است و میزبان نمایشگاه های بزرگ  هنر معاصر است. این مهمترین گالری هنری خصوصی خارج از استانبول می باشد. خطوط جدید قطار سریع السیر که استانبول را با آنکارا و قونیه متصل می کند اسکی شهیر (ایستگاهی در هر دو خط) را به توقفگاه محبوب مسافرانی که به داخل کشور می آیند تبدیل کرده است.

9. آنتاکیا

 

آنتاکیا که اغلب مردم محلی آن را هاتای می نامند، مرکز اولیه مسیحیت است که در آن سنت پل و سنت پیتر به عنوان اولین نوکیشان تبلیغ می کردند. منطقه هزارتوی این شهر قدیمی  با کوچه های سنگفرش، خانه های قدیمی عثمانی، بازارها و کلیساهای زیبا بهترین مکان برای برای قدم زدن می باشد. دیگر جاذبه های مهم آنتاکیا شامل مجموعه هنرهای موزاییکی رومی و بیزانس در موزه باستان شناسی هاتای می شود. در مسیر رسیدن به موزه  از کلیسای سنت پیتر (یکی از قدیمی ترین کلیساهای جهان) و هتل جدید موزه که بزرگترین کف موزاییک سالم جهان است عبور می کنید.

10. ترابزون

 

 ترابوزون توریستی ترین شهر ساحل دریای سیاه است و بیشتر بازدیدکنندگان معمولاً یک روز را به سفر به تپه های سرسبز چای خیز ترکیه و بازدید از صومعه Sumela  یکی از معروف ترین دیدنی های دریای سیاه  می گذرانند. اگرچه صومعه از چند سال گذشته برای مرمت بسته شده است  اما فقط مشاهده مکان آن  که در صخره های دندانه دار ساخته شده است  هنوز هم آن را به یک جاذبه اصلی تبدیل کرده است. یکی از جاذبه های مهم گردشگری مسجد  ایاصوفیه است که به موزه ای با نقاشی های دیواری مهم قرن سیزدهم تبدیل شده است. بازار مرکزی این شهر که معماری عثمانی را حفظ کرده و چندین کاروانسرا در آن وجود دارد که امروزه به عنوان کافه و فضای فروشگاه استفاده می شود.

 


 
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا