جاذبه های گردشگری

10 جاذبه گردشگری ناپل ، شهری در ایتالیا

ناپل با حدود 1 میلیون نفر سومین شهر بزرگ ایتالیاست که در واقع مرکز اقتصادی و فرهنگی جنوب ایتالیا محسوب می شود. این شهر در آغاز یک شهرک یونانی به نام نئوپولیس بود و بعدها تحت تسلط امپراطوری روم در آمد. ناپل در طول تاریخ جنگ های زیادی به خود دیده است و علاوه بر بناهای تاریخی ، میدان ها و کلیساهای زیاد از امکانات مدرن شهری زیادی نیز برخوردار است. با همه این اوصاف ناپل شهری پر از جاذبه های گردشگری و مناظر دیدنی می باشد و یکی از بهترین موزه های باستان شناسی جهان گنجینه های پمپئی و موارد دیگر را در خود جای داده است.

برای قرن ها ، ناپولیتی ها توجه و ثروت زیادی را به کلیساهای باشکوه خود جلب کرده اند. تاریخ طولانی این شهر که به یونانیان در قرن هشتم قبل از میلاد مسیح باز می گردد ، شامل قوانین بیزانس ، فرانسه ، اسپانیا و اتریش بود که هرکدام آثار خود را برجای گذاشتند. و فراتر از آن کلیساها ، کاخ ها و موزه ها ، خیابان های باریک محله ، تفرجگاه های وسیع و پارک هایی است که هنگام کاوش در ناپل پیدا خواهید کرد و در نوع خود دیدنی و بی نظیر هستند. به شما پیشنهاد می کنم برای دیدن جاذبه های گردشگری ناپل در ادامه با ای اس دانلود همراه باشید.

 

1.کاستل اوو

بندر ناپل توسط مجموعه ای از اسکله ها و موج شکن ها به اسکله ها و حوضه های جداگانه ای تقسیم می شود. در مسیر دریای مدیترانه می توانید شور و حال این شهر با عظمت را احساس کنید. Lungomare یک تفرجگاه ساحلی است که حدود 2.4 کیلومتر و در امتداد Via Partenope و Via Francesco Caracciolo و در محله Chiaia قرار دارد. کافه ها و فروشگاه های بستنی بسیاری در این مکان وجود دارد ، از مناظر و فضای پرنشاط شهر بیشتر لذت ببرید و پیتزا که یک غذای ایتالیایی به حساب می آید این بار در خود ایتالیا امتحان کنید. آن سوی قلعه شلوغ ترین قسمت بندر ناپل و نقطه عزیمت کشتی ها به سیسیل ، ساردینیا و جاهای دیگر است. ناپل بندر اصلی جنوب و از بهترین جاذبه های توریستی ایتالیا و قلب آن است و قلعه کاستل اوو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ناپل محسوب می شود.

 

2. کاخ سلطنتی و موزه Capodimonte

 در ابتدا به عنوان یک خانه شکار برای شاه چارلز سوم در نظر گرفته شده بود ، Palazzo Reale di Capodimonte تبدیل به محل اقامت سلطنتی و محلی برای شاه برای نگهداری مجموعه Farnese ، که او به ارث برده بود  شد. این مجموعه شامل پرتره هایی از اعضای خانواده های حاکم توسط تیسیان است و پایه ای برای گالری ملی (Galleria Nazionale) و یکی از بهترین مجموعه های هنری ایتالیا است که اکنون در اینجا نگهداری می شود. بیش از 500 تصویر آن علاوه بر تیتانیان شامل آثاری از مانتگنا ، کاراواجو ، رافائل ، بوتیچلی ، ال گرکو ، بلینی و ناپالیست های قرن 17 و 18 است. در پارکی که کاخ را احاطه کرده است و محل شکار پادشاهی بود ، پادشاه چارلز سوم کارگاه های Capodimonte را برای تولید سرامیک تأسیس کرد. این اثر تزئینی کاملاً مشهور شد و محصولات این کارگاه را در صومعه سانتا کیارا مشاهده خواهید کرد.

 

3. گالریا بوربونیکا (تونل بوربن)

قطعاً یکی از غیر معمول ترین کارها در ناپل ، کاوش در گذرگاه زیر زمینی ناتمام است که با نام Galleria Borbonica  تونل بوربن شناخته می شود. این امر در قرن نوزدهم ، به دستور پادشاه فردیناند دوم ، به عنوان راهی برای فرار وی از کاخ سلطنتی به سمت  پادگان نظامی در ویا مورلی فعلی آغاز شد. ساخت این بنا هرگز تمام نشد ، اما بعداً از تونل های تراشیده شده به عنوان پناهگاه حمله هوایی و بیمارستان اورژانس در طول جنگ جهانی دوم استفاده شد. دسترسی به گالری های عظیم و تونل های شبح وار آن از طریق تور انجام می شود که در طی آن می توانید مخازن و انواع آثار و بقایای باقی مانده  آن از جمله اتومبیل های قدیمی ، وسپاها ، موتورسیکلت ها و قطعات مجسمه سازی و جزئیات معماری را مشاهده کنید.

 

4. Teatro di San Carlo

یکی از بزرگترین تئاترهای اروپا و یکی از خانه های برتر اپرای ایتالیا ، توسط پادشاه چارلز بوربون و در مجاورت کاخ سلطنتی وی ساخته شد و در سال 1737 تکمیل شد ، و در عین حال که قدیمی ترین سالن اپرای فعال در اروپا بود  الگوی خانه های اپرا در همه جا بود. شش جعبه تزئین شده فضای داخلی را احاطه کرده است ، که توسط جعبه سلطنتی با شکوه و تزئین بیشتری برجسته شده است. در اجراها علاوه بر اپرا ، کنسرت و باله نیز اجرا می شود. 

 

5.  کاخ سلطنتی Palazzo Reale

در امتداد ضلع شرقی میدان دل پلبیسیتو ، کاخ سلطنتی سابق واقع شده است که در سال 1600 توسط دومنیکو فونتانا آغاز شد و از سال 1837 تا 41 بازسازی شد. این یکی از چهار کاخ در منطقه است که توسط پادشاهان بوربن به عنوان محل اقامت استفاده می شد. در نمای بلند هشت مجسمه مرمری از پادشاهان مختلف حاکم بر ناپل قرار دارد. در داخل می توانید پلکان بزرگ سنگ مرمر سفید را که در سال 1651 ساخته شده است ، یک تئاتر و بیش از دوازده اتاق با مبلمان ، ملیله ، چینی ها و مجسمه ها مشاهده کنید.  بسیاری از گردشگران این مکان را یکی از جالب ترین و ناشناخته ترین جاذبه های گردشگری ناپل می دانند.

 

6. کاستل نووو

در ضلع جنوبی میدان del Municipio ، قلعه پنج برج Castel Nuovo ، معروف به Maschio Angioino قرار دارد که محل اقامت پادشاهان و نایب السلطنه ناپل بود که تاریخچه حاکمان مختلف  فرانسوی ، آراگونی ، اسپانیایی و اتریشی  را نشان می دهد. این بنا در ابتدا توسط چارلز اول آنژو در سالهای 1279 تا 82 ساخته شد و توسط آلفونسو اول آراگونی بزرگ شد و دارای طاق پیروزی بزرگ رنسانس اولیه است. قسمتهایی از آن برای رویدادها و نمایشگاهها مورد استفاده قرار می گیرد ، اما تالار آرموری ، حیاط جنوبی ، تالار چارلز پنجم و سالا دلا لوگیا معمولاً باز است. در حیاط ، کلیسای گوتیک سانتا باربارا (یا Cappella Palatina) قرار دارد.

 

7. کلیسای جامع

اگرچه قدمت این کلیسا به اواخر قرن سیزدهم برمی گردد  اما این کلیسای جامع به دلیل زمین لرزه ها و ترمیم ها ، بخصوص بعد از 1456  تغییر قابل توجهی کرده است اما درگاه آن همچنان در جای خود باقی مانده است. در راهرو جنوبی نمازخانه مجلل قرن هفدهم سن جنارو  حامی ناپل قرار دارد و روی محراب اصلی آن ، یک نیم تنه نقره ای حاوی جمجمه مقدس است که متعلق به فردی است که در سال 305 در زمان دیوکلتیان کشته شده بود. شما می توانید مقبره مقدس را در Confessio با تزئین بسیار غنی در زیر محراب بلند مشاهده کنید. قدیمی ترین کلیسای ناپل ، با نقاشی های دیواری سقف و ستون های یک معبد رومی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ناپل می باشد. کاخ اسقف اعظم و چندین کلیسای دیگر کلیسای جامع را احاطه کرده اند که از جمله آنها می توان به کلیساهای سانتیا ماریا دونارژینا ، با نقاشی های دیواری  قرن چهاردهم توسط پیوترو کاوالینی ، کلیساهای باروک سن فیلیپو نری و سن پائولو مگیوره اشاره کرد.

 

8. صومعه و موزه سان مارتینو

صومعه کارتوزین سابق سان مارتینو که از زیباترین جاذبه های گردشگری ناپل است در سال 1325 که در قرن هفدهم بازسازی شده است موزه نازیوناله دی مارتینو را در خود جای داده است. این کلیسا  که در آن باید حتماً از مقدسین و خزانه داری دیدن کنید ، با سنگ مرمر ، نقاشی های دیواری سقفی و نقاشی های قرن 17 و 18 تزئین شده است. دو دهانه  Chiostro dei Procuratori و سردخانه اصلی که توسط 60 ستون مرمر سفید احاطه شده است در این صومعه وجود دارد. این صومعه فضای مناسبی برای موزه ایجاد کرده است که شامل ظروف چینی و آثار تاریخی مختلف از ناپل و جنوب ایتالیا در قرن 18 و 19 است.

 

9. سان دومنیکو مگیوره

San Domenico Maggiore  حدودا در سال 1300 ساخته شده و از زیباترین و جالب ترین کلیساهای ناپل و به سبک رنسانس است. سقف تزئین شده آن شما را به Cosimo Fanzago  محراب بلند هدایت می کند. هر یک از نمازخانه های 24 وجهی آن حاوی موارد جالب توجهی است ، به ویژه نمازخانه San Michele Arcangelo a Morfisa در انتهای شبستان سمت راست  که یک کلیسای قرن 10 را در خود جای داده است. نمازخانه ای که به توماس آکوئیناس اختصاص یافته است با سقف نقاشی دیواری ، پیروزی ایمان بر فرقه بدعت توسط دومینیکن ها را درون خود دارد.

 

10. سانتا کیارا

 صومعه سانتا کیارا که در سال 1310 تاسیس شد ، بیشتر به پارک در یک شهر تفریحی ساحلی شباهت دارد تا یک صومعه برای راهبه ها. کاشی های ماژولیکا ساخته شده در کارگاه های Capodimonte ، در رنگ های زنده و طرح های زنده ، 66 ستون هشت ضلعی دالان را پوشانده هاند. در زیر رواق ها ، دیوارهای چهار طرف تخته با نقاشی های دیواری قرن هفدهم از صحنه های عهد عتیق پوشانده شده است. دلایل بیشتری برای بازدید از سانتا چیارا وجود دارد و به همینجا ختم نمی شود. در طرف راست آن تصویری از تولد مسیح در یک خرابه رومی وجود دارد که به نظر می رسد  چهره های درون نقاشی با لباس محلی معمولی قرن 18 و 19 ملبس شده اند. 

 

 

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا