جاذبه های گردشگری

10 جاذبه گردشگری تالین پایتخت استونی

تالین ، پایتخت استونی در دریای بالتیک ، قطب فرهنگی این کشور است. این شهر ساختار تاریخی قدیمی خود را حفظ کرده است. تالار شهر گوتیک که در قرن سیزدهم ساخته شده است  با برج 64 متری در میدان اصلی تالین واقع شده است. کلیسای سنت نیکلاس یک مکان برجسته مربوط به قرن 13 است که هنر کلیسایی را به نمایش می گذارد.  تالین شما را به دوران قرون وسطی می برد. پر از خانه هایی با رنگ های روشن ، خیابان های سنگفرش شده ، کلیساهای صد ساله است. برای دیدن جاذبه های گردشگری تالین در ادامه با ما همراه باشید.

ده تصویر زیبا از جاذبه های گردشگری تالین

 شهر قدیمی تالین یکی از محبوب ترین شهرهای قرون وسطایی در اروپا است. خیابان های سنگفرش و خانه های رنگارنگ به خوبی حفظ شده است که شما را به طور خودکار به قرن 14 می برد. طلوع آفتاب بر روی برج های دوقلوی دروازه ویرو منظره ایی را به وجود ما آورد ک به سختی می توان آن را از دست داد.

 

برج های دوقلوی دروازه ویرو یکی از جاذبه های گردشگری تالین

از چند قرن پیش ، تقریباً 8 دروازه وجود داشت که توسط برج ها و دیوارها به هم متصل می شدند. با گذشت زمان  دروازه ها را پایین آوردند تا راه برای ورود به شهر قدیمی ایجاد شود. این برج ها که زمانی بخشی جدایی ناپذیر از سیستم دفاعی شهر بودند ، اکنون به عنوان دروازه ای برای جذاب ترین شهر قرون وسطایی به شمار می روند. 

میدان تالار شهر تالین

میدان تالار تالین قلب شهر است. در اینجا می توانید برخی از بزرگترین آثار معماری گوتیک را تحسین کنید. این میدان در میان مردم محلی و گردشگران محبوب است زیرا این مکان مکانی برای ملاقات ، غذا خوردن و پر از کافه و رستوران در فضای باز ، فضای آرام و خوب  است.


کلیسای سنت الکساندر نوسکی از جاذبه های گردشگری تالین

یکی از مکان های برتر برای بازدید از تالین استونی کلیسای سنت الکساندر نوسکی تالین است که بسیاری از شگفتی های معماری باستان را در خود جای داده است ، به ویژه هنگامی که صحبت از کلیساها و کلیساهای جامع می شود. کلیسای جامع ارتدوکس الکساندر نوسکی گواهی زنده برای دوره گذشته است. 

 

کاخ کادریورگ

 کاخ کادریورگ کاخ کادریورگ توسط تزار روسیه ، پیتر بزرگ  برای احترام به همسرش کاترین اول ساخته شده است. این قصر اکنون یک موزه تمام عیار است و توسط پارک کادریورگ احاطه شده است. با عبور از کوچه پاساژ کاترین ، دوره طلایی رنسانس و باروک زنده می شود. گفته می شود حدود 700 سال پیش احداث شده است ، کوچه ای متشکل از اقامتگاههایی است که قدمت آن به قرن 15 برمی گردد. کارگاه های صنایع دستی را می توان به وفور یافت که مکانی پر رونق برای هنرمندان و صنعتگران است.

گذرگاه کاترین

 نمای زیبای تابستان از شهر قدیمی  بندر دریایی در تالین که یکی از بهترین مقصد سفرهای دریایی در دریای بالتیک است. اگر طرفدار زیردریایی و کشتی هستید ، از بزرگترین موزه دریایی اروپا – بندرگاه دریایی Lenusadan دیدن کنید. قطعاً یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تالین است.

 

بندر دریایی

 موزه روباز در تالین موزه بزرگ فضای باز استونی که در منطقه ای آرام و ساحلی Rocca al Mare واقع شده است. این بهترین مکان برای مشاهده شیوه زندگی استونیایی های روستایی و معماری است. این پارک جنگلی شامل روستاهایی با مزارع ، سوله های ماهیگیری در کنار دریا ، آسیاب های بادی تاریخی ، نمازخانه های چوبی و حتی یک مدرسه روستایی است.

موزه روباز در تالین

 نمای هوایی از شهر قدیمی و قلعه Toompea در ساعت آبی تالین قلعه تومپه قلعه Toompea که بر روی یک تپه سنگ آهک شیب دار ساخته شده است در ابتدا به عنوان یک قلعه ساخته شده است اما در قرنهای بعدی به عنوان یک صندلی قدرت عمل کرده است. اکنون محل زندگی ریگیکوگو ، پارلمان استونی است.

قلعه تومپه از زیباترین جاذبه های گردشگری تالین

این قلعه مهمترین و چشمگیرترین اثر معماری در کل تالین است.  شهر قدیمی از تپه Toompea یک تپه آهکی به شکل مستطیل ، تپه Toompea یکی از جاذبه های دیدنی تالین است. سکوی مشاهده Kohtuotsa در تپه منظره باورنکردنی از شهر را ارائه می دهد.

 

نمایی از شهر قدیمی از تپه Toompea

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا