جاذبه های گردشگری

11 کشور شگفت انگیز که باید در ماه اکتبر به آنها سفر کنید

در سراسر جهان  ماه اکتبر بهترین زمان برای مشاهده شاخ و برگ های رنگارنگ پاییزی ، آسمان آبی صاف ، نور ملایم خورشید و دمای مناسب قبل از رسیدن زمستان سرد و سخت است. کشورهای نزدیکتر به عرض های شمالی دگرگونی جادویی را تجربه می کنند زیرا سبزی جای خود را به رنگ های قرمز ، نارنجی ، زرد و طلایی می دهد. اگر در ماه اکتبر قصد سفر دارید و نمی دانید به کجا بروید در این پست ما لیستی از 11 کشوری که در ماه اکتبر باید به آنها سفر کرد را به همراه جاذبه های گردشگری شان در اختیار شما قرار داده اییم. این ماه جشن برداشت محصول ، غذا ، شراب ، موسیقی و هنر و فرهنگ در سراسر جهان است. در بایرن و مونیخ آلمان زمان برگزاری Oktoberfest معروف است در حالی که در ژاپن زمان جشن رنگ های پاییز در جشنواره سالانه پاییز است.  عاشقان ساحل می توانند برای غوطه ور شدن در آفتاب پاییز به جزایر یونان بروند در حالی که کشور کوچک  بوتان در ماه اکتبر بهترین شکوه خود را دارد.

 

1. آلمان – یکی از بهترین مکان ها برای دیدن در ماه اکتبر

  آلمان بدون شک گرمترین مقصد اروپا در ماه اکتبر است. رنگ های عالی پاییزی ، آب و هوای خوب و بسیاری از جشنواره های شگفت انگیز از جمله اکتبرفست معروف در جهان است. اکتبرفست معروف که در هفته اول اکتبر برگزار می شود. جشن آبجوهای افسانه ای آلمانی شامل کنسرت های موسیقی زنده ، کارگاه های هنری ، چادرهای غذا و آبجو ، فعالیت های دوستانه خانواده و بچه ها ، سرگرمی و سوغاتی های فراوان است. دوستداران طبیعت می توانند به منطقه جنگل سیاه آلمان ، محلی لذت بخش برای پیاده روی در کوه های سبز، شهرها و روستاهای جذاب آلمان با سنت های عجیب و غریب ، حمام های آبگرم ، دوچرخه سواری کوهستان ، آبگرم و بسیاری از ورزش های ماجراجویی بروند.

 

2. ژاپن – مکانی که رنگ ها زنده می شوند

 ژاپن در سراسر جهان به دلیل دو فصل جادویی شناخته شده است که اولین آن فصل بهار است که به جشنواره شکوفه های گیلاس معروف است و میلیون ها گردشگر را به سواحل خود می کشاند و فصل دیگر برای تجربه تغییر شکل جادویی زیبایی طبیعی ژاپن ، در ماه پاییز اکتبر است. در این زمان از سال شاهد جنگل های انبوه و کوه های ژاپن به کلیدوسکوپی از قرمز ، نارنجی ، طلایی ، زرد ، صورتی ، سرخابی و بنفشه هستیم. ماه اکتبر نیز به دلیل داشتن هوای خشک و معتدل زمان راحتی برای سفر به ژاپن است ، و فرصت کافی برای گشت و گذار در شهرهایی مانند کیوتو ، توکیو ، اوزاکا ، هاکونه ، نارا و شینجوکو را فراهم می کند.

 

3. ایتالیا – یکی از بهترین مکانها برای بازدید در ماه اکتبر

 

افرادی که اهل غذا هستند  می توانند در ماه اکتبر در چندین جشنواره مرتبط با غذا و شراب در سراسر ایتالیا از جمله جشنواره معروف Alba White Truffle در آلبا ، Eurochocolate در پروجا ، جشنواره غذای Fall Umbria در Umbria ، Boccaccesca (نمایشگاه غذای محلی) در توسکانی و روز جهانی سراسری ماکارونی در 25 ام شرکت کنند. کوه های آلپ ایتالیا به آرامی به سمت رنگ های پاییزی در می آیند و به یک مقصد رویایی برای عکاسان تبدیل می شوند. علفزارها و حومه های وسیع توسکانی پر از رنگ های پاییزی است ، در حالی که روستاهای رنگارنگ Cinque Terre ، سواحل دیدنی سیسیل و شهرهای ایتالیا ، رم ، فلورانس ، ناپل و میلان برای تماشای بدون جمعیت توریستی بسیار مناسب هستند.

 

4. اسپانیا – یکی از بهترین مقصدهای تعطیلات در ماه اکتبر

  مادرید ، بارسلونا و والنسیا از بهترین مکانها برای بازدید در اسپانیا در ماه اکتبر هستند ، در حالی که اندلس در جنوب اسپانیا نیز به طور قابل توجهی خنک می شود. در ماه اکتبر چندین جشنواره محبوب در این کشور برگزار می شود که مسابقات قلعه سازی انسانها در تاراگونا ، جشنواره جاز بارسلونا ، جشنواره گیتار سویل ، ماراتن شب بیلبائو ، جشنواره فیلم ترسناک و فانتزی در سن سباستین ، آتش سوزی های سنت نارسیس  را شامل می شود. برخی از مهمترین مکانها برای بازدید در اسپانیا در طول ماه اکتبر ، مایورکا ، کاستا دل سل ، سویل ، سن سباستین ، مالاگا ، جزایر قناری ، مورسیا ، آلمریا و ایبیزا است.

 

5. فرانسه – جستجوی شما در مورد اینکه “در ماه اکتبر کجا برویم” در اینجا پایان می یابد

 

ماه اکتبر زمان مناسبی برای سفر به فرانسه و تجربه حومه زیبای آن است زیرا رنگهای پاییزی و جشن های برداشت انگور در اوج است. برخی از بهترین مکانها برای دیدار در فرانسه در ماه اکتبر ، بورگوندی ، پرووانس ، نیس ، مارسی ، کن ، استراسبورگ ، بوردو ، لیون ، پاریس ، تولوز و سن تروپز است. از جشنواره های مهم فرانسه در اکتبر می توان به Nuit Blanche (جشنواره های هنری سالانه که در سراسر کشور برگزار می شود) ، جشنواره فیلم Lumiere در لیون ، پاریس Oktoberfest (5-14 اکتبر) ، Zombie Walk در پاریس (7th October) ، جشنواره Pepper در Espelette ، جشنواره جادوگران در Chalindrey و Jazz entre les Deux در La Rochelle اشاره کرد.

 

6. یونان – یکی از کشورهایی که در ماه اکتبر باید به آنها سفر کرد

   یونان در ماه اکتبر زمان مناسبی برای کاوش در جزایر زیبا و شهرهای تاریخی این کشور است. هوا آفتابی و معتدل است در حالی که قیمت اقامت و غذا و نوشیدنی تقریباً 20 درصد پایین تر است. برخی از مکانهای مهم برای بازدید در ماه اکتبر ، کفالونیا است که در آن می توانید از مکانهایی مانند ساحل Myrtos ، روستاهای شبه جزیره Livatho ، صومعه Ayios Gerasimos یا صومعه Kipoureon دیدن کنید. دهکده های سفید  شده سانتورینی با درها و پنجره های آبی نیز به دلیل خوراک و غروب خورشید جذابشان افسانه ای است. این مکان شاید یکی از بهترین مکان ها برای تعطیلات در ماه اکتبر باشد.

 

7. ترکیه – یکی از بهترین کشورهایی که در ماه اکتبر باید به آنها سفر کرد

  در مناطق انتهایی کشور ، کاپادوکیا و گورمه نیز در این زمان از سال مقصد خوبی و ایده آلی برای سفر هستند. برخی از بهترین مکانهای ترکیه برای سفر در ماه اکتبر ازمیر ، افسس ، بدروم ، پاموکاله ، ساحل دریای اژه ، آنتالیا ، مارماریس ، کاپادوکیا ، گورمه ، گالیپولی ، ترابزون ، ساحل دریای سیاه ، آنکارا ، چاناکاله و داردانل است. برخی از جشنواره های مهم ترکیه در ماه اکتبر ، جشنواره بین المللی شراب در کاپادوکیا و روز جمهوری در تاریخ 29 اکتبر است که در سراسر کشور جشن گرفته می شود.

 

8. بوتان

 
 
پادشاهی  بوتان در ماه اکتبر بهترین وضعیت خود قرار دارد. آسمان آبی پاک و روزهای آفتابی فراوان ، آن را به محبوب ترین مقصد سفر در ماه اکتبر تبدیل کرده است که برای کوهنوردی و کوهپیمایی ایده آل است. به دلیل تقاضای زیاد برای بوتان در ماه اکتبر ، محل اقامت و پرواز باید از قبل رزرو شود.  برداشت فصلی موضوع رایج در سراسر کشور است و زمان جشن های محلی برداشت ، غذا و طبیعت است. برخی از مکانهای مهم برای بازدید در بوتان ، پارو ، تیمفو ، پوناخا ، بومتانگ و تونگسا هستند.
 
 

9. مراکش – بهترین مکان برای بازدید در آفریقا در اکتبر امسال

 
 

10. ویتنام – بهترین مقصد سفر در ماه اکتبر

 
 
 
ماه اکتبر ماه بسیار خوبی برای سفر به ویتنام است. این پایان فصل مرطوب در شمال با هوای خنک و خشک است. در مناطق مرکزی ویتنام بارانی است. در جنوب ویتنام  هوا گرم است. برخی از بهترین مکانها برای بازدید در ویتنام در طول ماه اکتبر هانوی ، ساپا ، خلیج هالونگ ، Can Tho و Mekong Delta ، Da Lat ، Mu Cang Cai و Hue می باشند.
 
 

11. باریلوچه ، آرژانتین – برای تعطیلات بی نظیر در ماه اکتبر

 

 
 
 
آرژانتین یکی از کشورهایی که در ماه اکتبر باید به آنها سفر کرد. بهترین زمان برای بازدید از سان کارلوس دو باریلوچه در ماه اکتبر است. اوقات خود را در این شهر کوهستانی زیبا در دامنه کوههای آند در منطقه پاتاگونیا آرژانتین به اسکی و برف روبی اختصاص دهید. علاقه مندان به ماجراجویی می توانند منتظر پیاده روی های عالی ، دوچرخه سواری در کوهستان ، اسب سواری ، کایاک سواری و قایقرانی نیز باشند.  وقتی خورشید غروب می کند ، شهر مملو از میخانه ها ، رستوران ها و کلوپ های شبانه است. در طول اقامت می توانید از انواع غذاهای خوشمزه و موسیقی عالی لذت ببرید.
 
 
 
 
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا