جاذبه های گردشگری

11 جاذبه گردشگری حیرت انگیز کوالالامپور

وقتی به کوالالامپور فکر کنید قطعاً به آسمان خراش های خیره کننده ، مراکز خرید جذاب و یک زندگی شبانه را به یاد شما می اورد اما این شهر تنوع مذهبی ، غذاهای کاملاً خوشمزه ، بازارهای شلوغ محلی ، محله های آرام ، عبادتگاه های زیبا ، معماری پیچیده و باغ ها و پارک های سرسبز نیز دارد. در این پست ما 11 جاذبه گردشگری کوالالامپور را به شما معرفی می کنیم که شما را حیرت زده خواهد کرد.

1. ساختمان سلطان عبدالصمد

ساختمان زیبای سلطان عبدالصمد در قرن نوزدهم دفاتر وزارت ارتباطات و چندرسانه ای و وزارت گردشگری و فرهنگ مالزی است.

2. ویکتوریا تاج کبوتر در پارک پرندگان کوالالامپور

 

 پارک پرندگان کوالالامپور تقریباً 3000 پرنده متعلق به بیش از 200 گونه مختلف را در خود جای داده است. کبوترهای تاج دار ویکتوریا ، طاووس ، فلامینگو ، ایبیس قرمز ،  ماکائو فقط برخی از پرندگان زیادی هستند که این پارک را خانه خود می نامند.
 

3. بادبادک Wau پیچیده و زیبا

 

 
نماد ملی مالزی یادگاری که باید ازاین سفر با خود ببرید. بادبادک واو پیچیده است. این بادبادک به طور کلی 8 فوت عرض و 11 فوت قد دارد، اما مینیاتورهایی برای گردشگرانی وجود دارد که مایلند این نماد ملی مالزی را به خانه خود ببرند.
 

4. معبد آرام Thean Hou

 

 
معبد Thean Hou Kuala Lumpur که به تیان هاو / مازو ، الهه دریاها تقدیم شده  یک قطعه زیبا از معماری بودایی است و یک مکان 6 طبقه ای برای عبادت هستند ، همچنین نمازگزاران از معبد بازدید می کنند تا از گوان یین ، الهه رحمت دعا کنند.
 

5.  ایستگاه راه آهن کوالالامپور

 

 
ساختمان ایستگاه راه آهن کوالالامپور با قدمت 1910 ، یک شگفتی معماری است که دارای ترکیبی از سبک های شرقی و غربی معماری است. در داخل ساختمان ایستگاه ، یک موزه کامل پیدا خواهید کرد که به تاریخ و فن آوری راه آهن اختصاص داده شده است.
 

6. یک استخر بی نهایت در کوالالامپور

 

 
 می توان کوالالامپور را پایتخت غیررسمی استخرهای بی نهایت نامید که دارای استراحتگاه هایی با استخرهای بینهایت و منظره خیره کننده هستند.
 

7. پل معلق پارک اکو پارک KL

 


KL Eco Reserve کوالالامپور که قبلاً به عنوان ذخیره گاه جنگل Bukit Nanas شناخته می شد. این پارک یک جنگل انبوه است که در نزدیکی برج Menara KL واقع شده است. در مساحت تقریبی 27 هکتار و چندین مسیر پیاده روی در پارک وجود دارد که بازدیدکنندگان از زیبایی های طبیعت واقعاً لذت می برند.
 

8. ایستانای نگارای قدیمی و باشکوه

 


کاخ قدیمی موزه سلطنتی که در حال حاضر به عنوان موزه سلطنتی تبدیل شده ، ایستانا نگارای قدیمی و باشکوه قبلاً محل اقامت رسمی یانگ دی پرتوان آگونگ (پادشاه) مالزی بود، تا اینکه خانواده سلطنتی به ایستانا نگارا جدید تغییر مکان دادند.
 

9. پارک باشکوه KLCC

 

 
 پارک KLCC یک جنگل شهری است که در ورودی برجهای دوقلوی پتروناس واقع شده است. این مکان از دریاچه ای بزرگ دارد که توسط انسان ساخته شده ،  هم چنین پیست دویدن آهسته به طول 1.3 کیلومتر ، زمین بازی بزرگ کودکان ، استخر شنای کودکان و چندین مجسمه را دارا می باشد. .
 

10. مجسمه لرد موروگان در غارهای باتو

 


تندیس غارهای لرد موروگان باتو مالزی غارهای باتو در یک تپه سنگ آهکی واقع شده اند که با فاصله نیم ساعت از کوالالامپور قرار دارد. اعتقاد بر این است که بیش از 400 میلیون سال قدمت دارد ، همچنین در این غارها معبد هندوها که به لرد مورگان اختصاص داده شده است قرار دارد.
 

11. غذای خیابانی کوالالامپور

 

 
 
 
 برخی از خیابان های مواد غذایی که باید در هنگام بازدید از آنها بخورید شامل Jalan Alor ، Petaling Street Market و بازار Connaught Night است.
 
 
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا