جاذبه های گردشگری

12 دلیل برای سفر به هلند

چرا باید از هلند دیدن کرد؟ کشوری کوچک که دارای زیبایی های طبیعی فراوان و مناظر خیره کننده و تاریخی با قدمت قرن ها و فرهنگ متنوع است. هلند در هر مرحله از سفر شما را شگفت زده خواهد کرد. اگرچه ما می توانیم صدها دلیل برای سفر به هلند را ذکر کنیم اما در حال حاضر 13 دلیل برای سفر و دیدن زیباترین جاذبه های گردشگری هلند کافی بنظر می رسد.

1. لاله ها و آسیاب های بادی


اگر در آمستردام از مزرعه گل لاله  یا یک آسیاب بادی دیدن نکرده اید، سفر شما به هلند ناقص است. بهار بهترین زمان برای سفر به هلند است ، زمانی است که می توانید گل لاله ها را شکوفا ببینید. باغ Keukenhof در شهر Lisse به دلیل داشتن دریای لاله ها شهرت جهانی دارد و پر بازدیدترین باغ در هلند است. اواسط آوریل تا اواسط ماه مه بهترین فصل برای دیدن زمین های گل لاله هلند است. این آسیاب های بادی عظیم فقط برای نمایش نیستند و به عنوان پمپ آب برای جلوگیری از سیلاب استفاده می شوند.

2. شوونینگن

استراحتگاه ساحلی Scheveningen یک دهکده ماهیگیری در سال 1818 اکنون به یکی از سرزنده ترین استراحتگاه هلند تبدیل شده است و دارای جشن های یک ساله شامل مسابقه ولوو اقیانوس ، ردبول ناک اوت و جشنواره بین المللی آتش بازی سالانه است.

3. کشور دوچرخه

 تعداد دوچرخه ها در هلند بیشتر از مردم است. به دلیل استفاده زیاد از دوچرخه ، مسیرهای دوچرخه سواری به خوبی پیموده شده است ، بنابراین لازم نیست نگران تایر لاستیک باشید. در همه جا مسیرهای دوچرخه سواری وجود دارد.

4. کانال های نمادی

 قبل از به وجود آمدن دوچرخه، کانالها به عنوان وسیله اصلی حمل و نقل در چندین شهر هلند عمل می کردند. این آبراهه ها در تقویت اقتصاد آن زمان بسیار موثر بوده اند. اکثر سیستم های کانال سالم هستند و هنوز هم استفاده می شوند. 

5. شهرهای شگفت انگیز



آمستردام یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. زندگی شبانه، بناهای تاریخی ، کانال های زیبا و موزه های معروف کارهای بسیار زیادی برای انجام و دیدن در این شهر فوق العاده وجود دارد. روتردام یکی دیگر از شهرهای مهیج هلند با گالری هنری در سطح جهانی ، بهترین رستوران ها و معماری درخشان است و روتردام باید در لیست سفر شما باشد.

6. شهرها و روستاهای جذاب

شهرهای مدرن و سرزنده هلند مطمئناً ارزش بازدید را دارند ، اما اگر روستاها و شهرها را ندیده اید اشتباه بزرگی مرتکب شده اید. هر بخش از کشور سهم خود را از شهرهای زیبا و خیره کننده دارد. دهکده ماهیگیری قدیمی مارکرمر ، Giethoorn بدون خودرو ، شهر مستحکم نااردن ، شهر تاریخی هارلم از مکان هایی هستند که حتما باید ببینید.

7. تاریخ غنی

 

در هلند ، شما با یک تاریخچه جالب و طولانی احاطه شده اید. چندین بنای تاریخی و بنای گسترده در سراسر کشور وجود دارد که نفوذ اسپانیا ، اتریش ، فرانسه و آلمان را به نمایش می گذارد. نایمخن قدیمی ترین شهر کشور است که قدمت آن به دوران روم باز می گردد. کلیسای قرن 16 باوو در هارلم یکی دیگر از جواهرات تاریخی هلند است.

8. شاهکارهای هلندی


هنر در اعماق هلند جریان دارد. این ملت هلندی بسیاری از نقاشان و هنرمندان مشهور را تربیت کرده اند که قوانین هنر را تعریف کرده اند. بازدید از هلند برای هر دوستدار هنری تحقق یک رویا است. از موزه معروف Rijksmuseum گرفته تا موزه ون گوگ تا موزه Boijmans van Beuningen – شاهکارهایی برای الهام بخشیدن به شما هستند.

9. پنیر

 


دوستداران پنیر می توانند شادی کنند زیرا هلند آن را به وفور تولید می کند. پنیرهای گودا و ادام را می توان در هر جای کشور یافت. شهرهای زیادی وجود دارد که بازار عمده فروشی پنیر را برگزار می کنند و بهترین و خوش طعم ترین پنیر را به فروش می رسانند. Stroopwafels یک میان وعده شیرین دلپذیر است که باید امتحان کنید.

 

10. جزایر خیره کننده



منطقه Waddeneilanden هلند که در دریای شمال واقع شده است ، از جزایر خیره کننده کوچکی تشکیل شده است که هرکدام از زیبا ترین جاذبه های گردشگری هلند هستند. Texel ، Schiermonnikoog ، Terschelling ، Vieland و جزیره Ameland در تابستان ها مشغول کار می شوند و قایق ها از یک جزیره به جزیره دیگر می روند. این جزایر مملو از جنگل های ساحلی ، سواحل طلایی و تپه های شنی کوهستانی هستند.

11. مناظر باور نکردنی

اگرچه کل کشور مسطح است ، اما چند تپه برای گشت و گذار وجود دارد. در پارک ملی Veluwe قدم بزنید ، زمانی که گلها شروع به شکوفا شدن می کند وقتی کل پارک را با پتویی از گلهای بنفش  پوشانده شده است باید دید و این منظره از زیباترین جاذبه های گردشگری هلند است.

12. مسیرهای طبیعت گردی

 با لذت بردن از پیاده روی های طولانی زندگی هلندی را تجربه کنید. شما باید Pieterpadis ، مشهورترین و طولانی ترین مسیر پیاده روی را تجربه کنید که از Pieterburen شروع می شود و تا کوه Saint Peter در لیمبورگ ادامه دارد. همچنین می توانید از یک مراسم راهپیمایی چهار روزه ، Vierdaagse van Nijmegen ، که در اواسط ماه ژوئیه برگزار می شود لذت ببرید.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا