جاذبه های گردشگری

12 پارک ملی در ایالات متحده که باید ببینید

 ایالات متحده آمریکا سومین کشور بزرگ جهان دارای یک نوع شگفت انگیز از جغرافیا و توپوگرافی و رودخانه و دره های عمیق و غول آسایی است که از قلب آن عبور می کند. رودخانه هایی مانند می سی سی پی ، میسوری و جفرسون با شکوه از آن عبور می کنند و بر زیبایی بی نظیر آن می افزایند. غرب این کشور  که بخاطر فیلم های وسترن هالیودی شهرت یافته و محبوب است، دارای رشته کوه های راکی ​​و بیابان های وسیع و خشک کلرادو و نوادا است. این کشور دارای منابع عظیم طبیعی، حیات وحش و جریب های بیابانی دست نخورده است، به طوری كه دولت ایالات متحده “قانون آلی 1916” را آغاز كرد و خدمات پارک ملی را تأسیس كرد. امروزه خدمات پارک ملی وظیفه حفاظت، مدیریت و ارائه خدمات گردشگری به بیش از 60 پارک ملی کشور را دارد که برخی از آنها مکان های میراث جهانی یونسکو و مناطق مهم زیست کره هستند. در این پست قصد داریم 12 پارک ملی و جاذبه های گردشگری ایالات متحده را به شما معرفی کنیم.

1- پارک ملی Great Smoky Mountains

پر بازدیدترین پارک ملی کشور است که در بیش از 2000 کیلومتر مربع پراکنده شده است. بخشی از کوههای بلو ریج، در مرز بین ایالت های تنسی آمریکا و کارولینای شمالی قرار دارد. این پارک برجستگی های متعددی دارد و با جنگل های پر از تنوع گیاهی و جانوری معروف است. این مکان همچنین محل زندگی خرس های سیاه ، چندین گونه گل وحشی و یک نوع منحصر به فرد از کرم شب تاب است. Cades Cove یکی از مناطق تاریخی این پارک ملی بسیار دوست داشتنی است.

2- پارک ملی گرند کانیون

پارک ملی Grand Canyon که به عنوان میراث جهانی یونسکو در ایالات متحده تعیین شده است، در شمال غربی ایالت آریزونا واقع شده است. این پارک شامل گراند کانیون معروف، یک تنگه با شکوه بر فراز رود کلرادو است که از برترین شگفتی های زمین شناسی زمین به حساب می آید. این دره به دلیل هزاره های فرسایش دارای چندین لایه تاریخ زمین شناسی و رنگ است. حاشیه جنوبی و حاشیه شمالی ، هر دو در طول سال باز هستند. تورهای هلی کوپتر، کمپینگ، پیاده روی  از مهمترین جاذبه هایی است که می توانید در اینجا لذت ببرید.

3- پارک ملی گراند تتون

یکی از دیدنی ترین پارک های ملی ایالات متحده آمریکا، پارک ملی Grand Teton در ایالت وایومینگ آمریکا واقع شده است. منطقه پارک شامل قله بزرگ رشته Teton Range و بخشی از Jackson Hole ، دره ای زیبا است. این پارک به دلیل رودخانه ها، چمنزارهای شگفت انگیز، چشم اندازهای استثنایی کوه ها و دریاچه ها و حیات وحش غنی شناخته شده است. کارهای معروف در پارک ملی گرند تتون شامل کمپینگ، پیاده روی، کوهنوردی می شود.

4- پارک ملی آکادیا

این پارک به عنوان نگین تاج ساحل اقیانوس اطلس شمالی شناخته می شود. واقع در ایالت ماین ایالات متحده که منطقه جزیره کوه صحرا و چندین جزیره کوچکتر در سواحل ماین را پوشش می دهد. پارک ملی آکادیا دارای هفت قله بیش از 1000 پا است و مناظر خیره کننده ای از خط ساحلی منجمد، چشم اندازهای وسیع اقیانوس اطلس، جوامع جذاب جزیره و تجربه های شگفت انگیز پیاده روی را ارائه می دهد. آکادیا یکی از معدود پارک های ملی ایالات متحده است که از برنامه Artist-in-Residence ، فعالیت های کودکان و پیاده روی با حیوانات خانگی پشتیبانی می کند.

5- پارک ملی کوه راکی

پارک ملی کوه راکی یکی از پر بازدیدترین پارک های ملی ایالات متحده آمریکا است که توسط رئیس جمهور وقت ایالات متحده وودرو ویلسون در سال 1915 تاسیس شده است. این پارک ملی در ایالت کلرادو آمریکا واقع شده است که به دلیل آب و هوای آلپ، مسیرهای پیاده روی زیبا، کوه ها، دریاچه ها، گل های وحشی، شب های پر ستاره و مکان های کمپینگ فوق العاده مشهور است. پارک ملی کوه راکی همچنین زیستگاه گونه های مختلفی از گیاهان و جانوران است.

6- پارک ملی یوسمیتی

یکی از جاذبه های گردشگری ایالات متحده پارک ملی زیبای یوسمیتی است که یکی از اولین پارک های ملی تاسیس شده ایالات متحده آمریکا است که سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود جلب می کند. پارک ملی یوسمیتی در سال 1874 ایجاد شد و لایحه گرانت یوسمیتی توسط رئیس جمهور افسانه ای آمریکا آبراهام لینکلن امضا شد. این پارک واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا، منطقه پارک شامل رشته کوه سیرا نوادا است. امروزه یوسمیت بخاطر صخره های گرانیتی با شکوه، آبشارها، جویبارها، درختان غول پیکر سکویا، دریاچه ها، علفزارها، کوه ها و یخچال های طبیعی، که شامل تنوع بیولوژیکی و زمین شناسی شگفت انگیزی است که مورد تحسین جهانی قرار گرفته است.

7- پارک ملی یلوستون

اولین پارک ملی ایجاد شده در ایالات متحده آمریکا است و یک میراث جهانی یونسکو بحساب می آید که در سراسر ایالات وایومینگ، مونتانا و آیداهو واقع شده است. پارک ملی یلوستون به دلیل داشتن چشمه های آب گرم گرم، گلدان های گل، آبفشان ها، دریاچه ها و جریب های جنگل های زیر آلپ معروف است. دهکده کانیون، آبفشان قدیمی وفادار، خلیج پل و نوریس از بهترین مکان ها برای دیدن در این پارک ملی وسیع است.

8- پارک ملی المپیک

یکی از جاذبه های گردشگری ایالات متحده پارک ملی المپیک که در ایالت واشنگتن آمریکا واقع شده است ، به دلیل اکوسیستم منحصر به فرد خود متشکل از جنگل های زیر آلپ، جنگل های معتدل باران و ساحل اقیانوس آرام شناخته شده است. این پارک ملی غنی و متنوع در فهرست میراث جهانی یونسکو شناخته شده و یک ذخیره بین المللی زیست کره است. پارک ملی همچنین دارای دو جنگل بارانی شگفت انگیز است

9- پارک ملی یخچال های طبیعی

پارک ملی یخچال در ایالت مونتانا ایالات متحده واقع شده است و از آن به عنوان “تاج اکوسیستم قاره” یاد می شود. این پارک ملی وسیع شامل کوه ها، دریاچه ها، یخچال های طبیعی، علفزارها، جنگل ها و بسیاری از بناهای تاریخی و آبادی است. این پارک همچنین به دلیل چندین انجمن بومی هند، هتل ها و استراحتگاه های جذاب و چندین تحقیق علمی و تاریخی و اقدامات حفاظت از فرهنگ شناخته شده است.

10- پارک ملی صهیون

یکی از چشمگیرترین پارک های ملی ایالات متحده، پارک ملی صهیون در ایالت یوتا آمریکا واقع شده است. این محل در تلاقی فلات کلرادو، گریت بیسین، و صحرای موهاو قرار دارد. منطقه پارک دارای ویژگی های زمین شناسی صهیون دره و ماسه سنگ ناواهو است. پارک ملی دارای چهار منطقه مجزا از زیست کره – کویر ، ساحل ، جنگل و جنگل های سوزنی برگ است. پارک ملی صهیون همچنین به دلیل تنوع غنی از گیاهان و حیوانات و ویژگی های شگفت انگیز زمین شناسی متشکل از کوه ها، دره ها، اسکله ها، مساها، یکپارچه ها، دره های شکاف ، رودخانه ها و طاق ها و سازه های شگفت انگیز سنگ طبیعی شناخته شده است.

11- پارک ملی سکویا

 یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایالات متحده پارک ملی سکویا محل زندگی درختان غول پیکر سکویا است که در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده واقع شده است و با درخت عمومی شرمان و بزرگترین درخت جهان ویتنی و بلندترین کوه در همسایگان ایالات متحده شناخته شده است. این پارک با پارک ملی Kings Canyon همسایگی دارد و توسط خدمات پارک ملی ایالات متحده با عنوان پارک های ملی سکویا و کینگس کانیون به عنوان یک نهاد واحد مدیریت می شود.

12- پارک ملی Mount Rainier

پارک ملی Mount Rainier در ایالت واشنگتن آمریکا واقع شده است و شامل کل منطقه کوه Rainier است. این پارک دارای هکتارها علفزار در زیر آلپ است که با گلهای وحشی و جنگل های باستانی پر شده است. پارک ملی Mount Rainier به دلیل گلهای وحشی زیبا که علفزارهای سبز خود را به باغ گلهای طبیعی رنگارنگ تبدیل کرده است مشهور می باشد. این پارک در میان کوهنوردان، اردوگاه های بیابان، و کوهنوردان بسیار محبوب است.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا