جاذبه های گردشگری

13 جاذبه گردشگری شهر زیبای رم

رم بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایتالیا و هم چنین پایتخت این کشور است. در شهری که پر از شمایلهای مربوط به دوران باستان و مسیحیت است ، دشوار است بدانید که ابتدا کجا بروید. رم به قدری بزرگ است که حتی حرفه ایی ترین بازدید کننده ها نیز به زمانی برای استراحت در یک پارک یا کافه نیاز پیدا خواهند کرد. ، اما بیشترین مکانهای اصلی در فاصله 20 تا 30 دقیقه پیاده روی از یکدیگر قرار دارند. محله مونتی شاید مرکزی ترین مکان در فروم ، کولوسئوم ، چشمه تروی و حتی پله های اسپانیا و باغ های بورگهه باشد. شهری پر از بناهای تاریخی و باستانی و جاذبه های گردشگری که به آن لقب شهر ابدی را داده اند. در ادامه برای دیدن جاذبه های گردشگری رم با ما همراه باشید.

1-کولوسئوم و طاق کنستانتین

  کولوسئوم که بزرگترین سازه ای است که در دوران باستان روم به ما برجای گذاشته ، هنوز الگویی را برای میادین ورزشی بحساب می آید و طراحی استادیوم فوتبال امروزی به وضوح بر اساس این طرح بیضی شکل رومی است.  در کنار کولوسئوم، طاق کنستانتین قرار دارد که توسط سنا برای احترام به امپراطور به عنوان “آزادکننده شهر و آورنده صلح” پس از پیروزی وی در نبرد پل میلویان در سال 312 برپا شد.

 

2 -شهر واتیکان

واتیکان کوچکترین کشور مستقل در جهان است که مساحت آن کمتر از نیم کیلومتر مربع است که بیشتر آن توسط دیوارهای واتیکان محصور شده است. در داخل آن کاخ و باغهای واتیکان ، کلیسای سنت پیتر و میدان سنت پیتر واقع شده است که منطقه ای تحت کنترل پاپ ، رئیس عالی کلیسای کاتولیک روم است.

 

3- پانتئون

  بهترین بنای تاریخی حفظ شده از دوران باستان روم است. پانتئون پس از خسارت ناشی از آتش سوزی در سال 80 میلادی دوباره ساخته شد و آجر کاری حاصل از آن تسلط فنی فوق العاده بالای سازندگان رومی را نشان می دهد. اگرچه اولین امپراطورهای مسیحی استفاده از این معبد بت پرستانه را برای پرستش منع کردند ، اما در سال 609 پاپ بونیفاس چهارم آن را به مریم مقدس و همه شهدای مسیحی تقدیم کرد و از آن زمان به محل دفن پادشاهان ایتالیا تبدیل شده است.
 
 
 
 
 اگرچه آنچه از این مرکز زندگی و دولت روم برجای مانده است ، تنها بخش کوچکی از شکوه و عظمت اصلی آن را نشان می دهد ، ستون های ایستاده و افتاده ، طاق های پیروزمندانه و دیوارهای باقی مانده آن هنوز هر بیننده ایی را تحت تاثیر قرار می دهند. ، به ویژه هنگامی که شما در نظر بگیرید که برای قرن ها این مجمع تاریخ امپراتوری روم و جهان غرب بود. زندگی سیاسی و مذهبی روم، دادگاه ها ، بازارها در این مکان متمرکز بود. 
 
 
 

5 -چشمه Trevi

این شاهکار قرن 17 یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری رم است. انداختن یک سکه (نه سه قطعه) به داخل چشمه Trevi (Fontana di Trevi) سنتی است که قرار است بازگشت شما به رم را تضمین کند. 
 
 

6- سان جیووانی در لاترانو (کلیسای سنت جان لاتران)

 
 
 سنت جان لاتران یکی از چشمگیرترین کلیساها و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری رم است. پس از قرن ها تغییر ، هنوز شکل اصلی خود را از عصر کنستانتین  هنگام ساخت حفظ کرده است. در مقابل ، نمای آن یک تزئین کاملاً باروک و نمونه ای خوب از آن دوره است. همراه با موزاییک های موجود در آپسیس ، حتماً به سقف چوبی زیبای قرن شانزدهم توجه کنید.
 
 
 

 7- Centro Storico و پله های اسپانیایی

 
 
 
  Centro Storico  مرکز تاریخی رم  با کلیساها و کاخ های باشکوه و میادین پر جنب و جوش است که می توانید کل تعطیلات خود را در  خیابان های باستانی آن بگذرانید. این پله ها طولانی ترین و پهن ترین پله ها در کل اروپا هستند که مردم روی آنها می نشینند و شلوغی شهر را تماشا می کنند.
 
 

8- سانتا ماریا مگیوره

 
 یکی از با شکوه ترین کلیساهای رم  که از قرن پنجم تاکنون هر روز در آن مراسم مقدس برگزار می شود. سه راهرو فضای داخلی 86 متری آن با 40 ستون سنگ مرمر و چهار گرانیت از هم جدا شده است. دو پاپ در اینجا دفن شده اند. این یکی از چهار کلیسای پاپ رم است که مکان مهمی برای کلیسای زیارتی است.
 
 
 

9- میدان ناونا

 
Piazza Navona که یکی از مشخص ترین میدان های باروک رم است ، هنوز خط رئیسی استادیوم روم را دارد که توسط امپراطور دومیتیان در اینجا ساخته شده است. در قرون وسطی هنوز برای جشنواره ها و مسابقات اسب استفاده می شد. نما ، بنای معماری و گنبد آن شیوه طراحی معماری باروک را به صورت سطوح محدب و مقعر ، شیروانی ها ، پنجره ها ، ستون ها و پایه ها به صورت یکپارچه درمی آورد. 
 
 
 

10-تپه پالاتین

تپه پالاتین شواهدی از اولین سکونتگاه رم را نشان می دهد: قلمه های سنگی که در مقابل معبد سیبل یافت شده است ، فعالیت انسان را از مدتها قبل قرن نهم قبل از میلاد نشان می دهد. بعداً ، این مکانی بود که شاهنشاهان و خانواده های بزرگ اشرافی برای کاخ های خود انتخاب کردند. تپه پالاتین مکانی ترکیبی از پارک با خرابه های باشکوه و چشمگیر روم باستان است که مکان زیبایی برای گشت و گذار است.

11-گالری و باغ Borghese

باغ های Borghese که یکی از بزرگترین پارک های رم است ، دارای تعدادی جاذبه است که شامل دو موزه است که برجسته ترین آنها ویلا Borghese است. این گالری که به عنوان یک ویلا مهمانی و برای نگهداری از مجموعه هنری Borghese ساخته شده است شامل نقاشی ، مجسمه ، موزاییک و نقش برجسته است که بیشتر آنها از قرن پانزدهم تا هجدهم میلادی ساخته شده اند و شامل آثاری از رافائل ، تیسیان ، کاراواجیو و روبنس هستند. این پارک یک باغ منظره به سبک انگلیسی است ، دارای مسیرهای پیاده روی و برکه هایی است که می توانید قایق های پارویی را در آنجا اجاره کنید. برای گشت و گذار در پارک می توانید دوچرخه یا سواری نیز اجاره کنید.

12 -حمام کاراکالا

بسیار بیشتر از حمامهای عمومی بود. آنها یک مرکز ورزشی کامل بودند و دارای حمامهای گرم و سرد ، استخر شنا ، سونا خشک و بخار ، امکانات ژیمناستیک و ورزشی ، اتاقهای اجتماعی ، باغها ، کتابخانه ها ، آرایشگاه ها و مغازه ها. این سازه عظیم و تحمیل کننده 300 متر مربع مساحت داشت ، مجموعه ای از سالن های بزرگ که گنبد و طاق آن توسط ستون ها و پایه های عظیم پشتیبانی می شد  که می تواند همزمان 1500 نفر را در خود جای دهد. کف و دیوارها با سنگ مرمر ، موزاییک و نقاشی دیواری پوشانده شده بود. 

 

13- Terme di Diocleziano (حمام موزه ملی دیوکلتیان)

حمام دیوکلتیان یکی از جاذبه های گردشگری رم

حمامهای دیوکلتیان چنان عظیم بود که امروزه حاوی دو کلیسا ، قسمتهای زیادی از صومعه کارثوسیان و یک موزه بزرگ است. میکل آنژ از تپیداریوم وسیع (حمام گرم) به عنوان اسکلت کلیسای خود در سانتا ماریا دگلی آنجلی استفاده کرد و موزه ملی رم را پر از گنجینه های عتیقه کرد مجسمه های یونانی و رومی ، پیش از مسیحیت و معرق و نقاشی های دیواری زیبا از آن جمله است. کلیسای سن برناردو آل ترمه در اواخر قرن شانزدهم در روتوندا در گوشه حمام ساخته شد.

 
 
 
 
 
 
 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا