جاذبه های گردشگری

14 جاذبه گردشگری بوسنی و هرزگوین

بوسنی و هرزگوین پس از یک دهه اختلاف در دهه 1990 به حالت عادی خود بازگشته است. این کشور جنگ زده درحال بازسازی است در حالی که گردشگری بوسنی هر روز شاهد طلوع جدیدی است اما با این حال  ممکن است مدتی طول بکشد تا این کشور به شهرت همسایه های خود یعنی کرواسی یا مرکز تفریحی شبانه و خیره کننده صربستان برسد. اگر چه  زیرساخت های گردشگری و تجاری این کشور هنوز تکمیل نشده است اما در میان مکانهای دیدنی آن می توان به دو شهر سارایوو و موستار اشاره کرد که در لیست بهترین شهرهای سفر به بوسنی قرار دارند. در ادامه سری میزنیم به زیباترین جاذبه های گردشگری بوسنی هرزه گوین که دیدن تصاویر ان نیز جذابیت خاص خود را دارد و خالی از لطف نیست.

1. سارایوو

پایتخت بوسنی و هرزگوین دارای ترکیبی بی نظیر از جذابیت های سنتی و تأثیرات مدرن است. این شهر و جمعیت آن طی سه سال دشوار در طول جنگهای بالکان در دهه 1990 در دچار بحران انسانی شدیدی شدند. امروز آثار جنگ و آوارها از بین رفته و در عوض کافه ها، رستوران ها، اقامتگاه ها، مهمان خانه ها و گالری های هنری در میان بناهای میراثی عثمانی و اتریش-مجارستان به وجود آمده اند.

2. موستار

 
یکی از محبوب ترین مقصدها در بوسنی و هرزگوین. موستار شهری است که در مناطق جنوبی کشور واقع شده است. این شهر به دلیل پل قرون وسطایی Stari Most معروف است. این پل در طول جنگ کروات – بوسنیایی دهه 1990 تخریب شد و در سال 2004 مورد بازسازی و افتتاح قرار گرفت.
 
 
3. بانجا لوکا
 

دومین شهر بزرگ بوسنی و هرزگوین نیز مرکز استان جمهوری Sprska است که یک منطقه اداری مستقل با این کشور است. این شهر دارای ویرانه های روم باستان ، بقایای تاریخی امپراتوری عثمانی و میراث فرهنگی امپراتوری اتریش-مجارستان است.
 
4. جاجس
 


جاجس در مناطق مرکزی بوسنی و هرزگوین واقع شده است، در قرن 14 تأسیس شد و در آن دوره به عنوان پایتخت پادشاهی بوسنی خدمت می کرد. جاجس همچنین به دلیل آبشارهای معروف و میراث تاریخی و فرهنگی بی نظیر مشهور است.
 
 
5. تراونیک
 

 
travnik یک شهر کوچک در مرکز بوسنی و هرزگوین است و یکی از اقامتگاه های خوش شانس در این کشور است که در طول جنگ بوسنی از ویرانی گسترده در امان ماند. تراونیک دارای میراث غنی عثمانی همراه با چندین مکان فرهنگی دوره اتریش-مجارستان است.
 
 
6. بیهاک
 

 
بیهاک شهری است که در کنار رودخانه اونا در شمال غربی بوسنی و هرزگوین قرار دارد. این شهر در طول جنگ استقلال بوسنی آسیب زیادی دید ، با این حال به دلیل بازسازی گسترده ایی که در آن انجام شده، این شهر با موفقیت جذابیت و میراث خود را حفظ کرد.
 
 
7. Pocitelj
 

 
 
Pocitelj دهکده زیبایی است که در شهرداری Capljina در بوسنی و هرزگوین واقع شده است. Pocitelj یکی از معدود شهرهایی در این کشور است که علی رغم چندین لایه تاریخ و ویرانی گسترده در طول جنگ استقلال بوسنی، ویژگی خود را حفظ کرده است.
 
 
8. بلاگاج
 

 
بلاگاج یک دهکده-شهر زیبا در منطقه جنوب شرقی بوسنی و هرزگوین واقع شده و یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است. بلاگاج دارای صومعه ها و بناهای میراثی دوران عثمانی است و در نزدیکی منبع رودخانه بونا واقع شده است که به آن Vrelo Bosne نیز می گویند.
 
 
9. ویسگراد
 

 
ویسگراد شهری است که در شرق بوسنی و هرزگوین در حاشیه رودخانه Drina در منطقه جمهوری اسپرسکا واقع شده است. این شهر همچنین به خاطر دوران عثمانی خود معروف است پل Mehmed Pasa Sokolovic  یک میراث جهانی یونسکو که توسط معمار مشهور دوران عثمانی، میمار سنان طراحی شده و توسط رمان نویسنده برنده جایزه نوبل ، Ivo Andric ، پل Drina جاودانه شده است.
 
 
10. مدجورجه
 

 
این شهر در منطقه هرزگوین واقع شده است و به دلیل داشتن یک مرکز زیارتی کاتولیک بسیار مورد احترام شهرت دارد. این شهر پس از گزارش هایی مبنی بر ظهور مریم مقدس به شش کاتولیک محلی، شهرت یافت و سرانجام به یک مکان محبوب تبدیل شد.
 
 
 
11. استولاک
 

 
Stolac شهری در بوسنی و هرزگوین است که ویرانه های تاریخی زیادی به دوران قبل از تاریخ باز می گردد. این شهر دارای نفوذ غنی عثمانی است و از وجود چندین روشنفکر ، هنرمند ، شاعر و رهبر به خود می بالد. Stolac هنوز هم پس از تخریب در طول جنگ بوسنی جذابیت قدیمی اروپایی خود را دارد.
 
 
12. نئوم
 

 
نئوم تنها شهر واقع در خط ساحلی بوسنی و هرزگوین است و تنها نقطه دسترسی این کشور به سمت دریای آدریاتیک است. نئوم دارای تپه های شیب دار، سواحل شنی و چندین هتل و استراحتگاه توریستی است. این کشور گردشگران زیادی را از همسایگان کرواسی دارد.
 
 
 
 
13. توزلا
 

 
توزلا شهر مهمی در بوسنی و هرزگوین است و مرکز اقتصادی، علمی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی این کشور است. توزلا دارای شخصیت چند فرهنگی با حضور بوسنیایی ها، صرب ها، کروات ها و اقلیت کوچکی از یهودیان بوسنیایی است.
 
 
 
14. گورازده
 

 
Gorazde شهری است که در شرق بوسنی و هرزگوین در کرانه رود Drina واقع شده است. گورازده در چندین کتاب ادبی حضور داشته است و دارای چندین لایه تاریخ از جمله میراث فرهنگی و تاریخی دوره عثمانی ، اتریش-مجارستان و یوگسلاوی است.
 
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا