جاذبه های گردشگری

15 مکان دیدنی سیشل کشوری در آفریقا

جمهوری سیشل کشوری جزیره ایی در اقیانوس هند است که کوچکترین کشور قاره افریقا محسوب می شود. هر یک از 115 جزیره ای که این مجمع الجزایر اقیانوس هند را تشکیل می دهند بسیار ایده آل هستند و دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند که چشم هر بیننده ایی را خیره خواهد کرد. درختان نخل سر به فلک کشیده سایه های خنک کننده ای را روی ماسه های بکر و سفید ایجاد می کنند. هنگام غروب ، رنگ های صورتی و نارنجی غروب خورشید افق امواج لاجورد را نوازش می کند. در این پست قصد داریم زیباترین مکان های دسدنی و جاذبه های گردشگری سیشل را به شما معرفی کنیم.

1. جزیره ماهه

ماهه ، بزرگترین و پرجمعیت ترین مجمع الجزایر سیشل ، با سواحل چشمگیر  خلیج های مخفی و آرام پوشیده شده است. این مکان در اقیانوس هند ، بیش از 1000 مایل از ساحل شرقی آفریقا واقع شده است و دارای چندین شهر کوچک است و یکی از بهترین مکان های دیدنی سیشل برای بازدید محسوب می شود.

 

2. جزیره پراسلین

 

اقامت در یکی از استراحتگاه های دارای رتبه برتر در جزیره پراسلین را رزرو کنید. پراسلین ، دومین جزیره بزرگ سیشل ، یکی از محبوب ترین جزیره در بین گردشگران است. جنگل های گرمسیری ، ماسه های بکر و فضای آرام آن دلیل این همه محبوبیت این جزیره شده است.

 

3. معبد Arul Mihu Navasakthi Vinayagar ، ماهه

 

معبد Arul Mihu Navasakthi Vinayagar تنها معبد هندو در سیشل ، در سال 1992 ساخته شد. این ساختمان منحصر به فرد با تمام شکوه رنگارنگ خود در پایتخت کوچک ماهه ، ویکتوریا ایستاده است. این معبد به نام گانش ، خدای هندو شکوفایی و آغازهای جدید ، نامگذاری شد. یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین خدایان هندو ، گانش همچنین به عنوان وینایاکا شناخته می شود.

 

4. آنسه جورجت ، پراسلین

 

غروب آفتاب وقتی از ساحل آرام Anse Georgette در جزیره پراسلین تجربه شود ، معنای کاملاً جدیدی پیدا می کند. ساده ترین راه برای دستیابی به یک مکان دیدنی خوب در این ساحل عمومی از طریق استراحتگاه کنستانس لموریا است.

 

5. پارک ملی مورن سیشلوئه ، ماهه

 

شنا ، غواصی و آفتاب گرفتن سه فعالیت پرطرفدار برای مسافران ماهه است. کسانی که به اقیانوس می چسبند ، یکی از جاذبه های ستاره ای جزیره – پارک طبیعی مورن سیشلوئیس – را از دست داده اند. این پارک که بیش از 20 درصد جزیره را پوشانده است ، بزرگترین پارک در سیشل است و بسیاری از چشمگیرترین ستاره های منطقه از جنگل های حرا گرفته تا مورن سیشلو ، بلندترین قله کشور را در خود جای داده است. هر مسیر بازدیدکنندگان را از طریق مناظر فریبنده به وجد می آورد و از افرادی که پیاده روی می کنند با چشم اندازهای گسترده ساحل بی عیب و نقص  استقبال می کند.

 

6. پارک ملی دریایی Sainte Anne ، Mahé

 

قدیمی ترین ذخیره گاه دریایی در سیشل ، این مکان idyllic به نام بزرگترین جزیره خود ، Sainte Anne نامگذاری شده است ، که با آرامش در یک تالاب زیبا قرار دارد. پنج جزیره دیگر از جمله Ile Cachée ، Moyenne ، Round ، Long و Cerf Islands نیز در آبهای کم عمق این پارک باشکوه واقع شده اند. آنها به عنوان جزایر داخلی سیشل شناخته می شوند و سالانه نزدیک به 40،000 نفر از آنها بازدید می کنند.

 

7. آنزه لاتزیو ، پراسلین

 

درختان بلند و سرسبز Takamaka Anse Lazio ، آب بسیار فیروزه ای و تخته سنگهای صاف آن را به یکی از زیباترین سواحل جزیره پراسلین و مکان های دیدنی سیشل تبدیل کرده است. در حالی که بیشتر افراد صبح به ساحل می روند ، بهترین زمان برای عکاسی قبل از غروب است.

 

8. جنگل بارانی گرمسیری

 

مردم در سیشل انتظار دارند آب های نیلگون رنگین کمانی و نخل های سر به فلک کشیده را مشاهده کنند. در حالی که این ویژگی ها قابل توجه هستند ، جنگل های بارانی و سرسبز که هسته داخلی هر جزیره را تشکیل می دهند به همان اندازه فوق العاده هستند. اینجاست که می توانید درختان چوب آهن ، چوب سرخ و medusagyne (معروف به چتر دریایی) را پیدا کنید. این جنگل ها همچنین محل زندگی درخت معروف کوکو در سیشل است که بزرگترین بذر را از هر گیاه روی کره زمین تولید می کند.

 

9. جزیره سیلوئت

 

کمی بیش از 12 مایلی شمال غربی ماهه ، جزیره سیلوئت واقع شده است ، سومین جزیره بزرگ ، و بسیاری می گویند زیباترین جزیره این مجمع الجزایر. فضای داخلی سیلوئت مانند ماهه کوهستانی و سرسبز با جنگل بارانی است. ساحل متشکل از سواحل بکر است که با سنگ های گرانیت  همراه است. سیلوئت دارای محل اقامت لوکس و همچنین یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام La Passe است.

 

10. جزیره کوریوز

 

جزیره Curieuse که در ساحل شمالی پراسلین واقع شده است ، بیشتر به دلیل سواحل عالی اش که با سنگهای عظیم دندانه دار و خاک سرخ پخش شده است ، شهرت دارد. همچنین این جزیره تنها جزایری است که درختان Coco de Mer را در خود جای داده است. این جزیره کوچک (به ابعاد کمتر از دو مایل) در ابتدا به دلیل خاک سرخ آن ایل روژ نامگذاری شد اما بعداً به نام لا کوریوز تغییر نام یافت.

 

11. جزیره سنت پیر

 

یک جزیره صخره ای کوچک که در حدود 1.5 مایلی ساحل معروف Cote d’Or پراسلین قرار دارد ، این مکان منحصر به فرد مقصد محبوب تورهای غواصی است. چشمگیرترین ویژگی آن را می توان در امتداد ساحل گرانیت دندانه دار آن ، در زیر امواج نیمه شفاف یافت. تنها راه رسیدن به این جزیره با قایق است و مکانی محبوب برای تماشای غروب خورشید و یکی از بهترین مکان های دیدنی سیشل است.

 

12. پارک ملی دریایی Ile Cocos

 

پارک ملی دریایی Ile Cocos از سه جزیره کوچک تشکیل شده است ، که هر کدام در آبهای کم عمق و با صخره های مرجانی جوشان قرار دارند. شن و ماسه زیادی برای استراحت در این بهشت خالی از سکنه وجود ندارد ، اما مردم در اینجا به جستجوی آنچه در زیر امواج است  هجوم می آورند. این مکان رویایی یک snorkeler است و تنها راه رسیدن به آن با قایق از جزایر بزرگتری مانند Mahé ، Praslin یا La Digue است. اگر به عکاسی در زیر آب علاقه مند هستید  اینجا مکان جای ایده آلی است.

 

13. مسیر کوپولیا ، ماهه

 

یکی از بهترین مناطق سیشل برای پیاده روی ، مسیر Copolia در شمال ماهه حدود دو ساعت طول می کشد و یکی از بهترین مکان های دیدنی سیشل بحساب می آید. از بالا ، بازدید کنندگان می توانند از اقیانوس هند تا ساحل شرقی ماهه و جزایر همسایه به خوبی دیدن کنند در حالی که منظره ای کامل از پایتخت ، ویکتوریا دارند. همچنین می توانند مرتفع ترین کوه کشور ، مورن سیشلوئیس را ببینند.

 

14. جزیره فلیسیته

 

جزیره Felicite کمی بیش از دو مایل از La Digue محبوب واقع شده است. در این جزیره علاوه بر سواحل بکر ، تخته سنگ های گرانیت ، و آبهای شفاف نیز خودنمایی می کند. یکی از بهترین استراحتگاه های سیشل ، مهمانان علاوه بر ویلاهای بسیار مدرن و غذاهای بی نظیر در این مرکز مجلل از خدمات عالی نیز برخوردار می شوند.

 

15. غواصی در سیشل

 

این مجمع الجزایر 115 جزیره بهترین اسنورکلینگ جهان را ارائه می دهد. با صخره های مرجانی سالم و پر جنب و جوش و آبهای گرم و آرام ، بازدیدکنندگان برای یافتن دنیای زیر آب وسوسه می شوند. پرتوهای غول پیکر مانتا ، ماهی های رنگارنگ ، لاک پشت های زیبا و مارماهی ها تنها تعدادی از گونه های دریایی فریبنده هستند که این منطقه را خانه خود می دانند.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا