جاذبه های گردشگری

جاذبه گردشگری دبی که بازدید از آنها رایگان است

دبی یکی از 7 امارت کشور امارات متحده عربی است که پس از ابوظبی دومین شهر بزرگ آن نیز محسوب می شود. این شهر سالانه درامد زیادی از طریق فروش نفت، گردشگری و دیگر خدمات تجاری بدست می آورد اما بیشتر به خاطر خریدهای لوکس، معماری فوق مدرن و شبهای پرشورش معروف است. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به برج خلیفه، چشمه دبی اشاره کرد. در این پست ما لیستی از جاذبه های گردشگری دبی را که دیدن آنها رایگان است  در اختیار شما قرار می دهیم که دیدن تصاویر آنها خالی از لطف نیست.

 

 ساحل جمیرا

 این ساحل ماسه ای سفید که در خلیج فارس واقع شده ، مناظر خیره کننده ای از هتل مجلل برج العرب را نیز به شما هدیه می دهد. همچنین بیش از 12 هکتار پارک و باغ در امتداد خود دارد. برخلاف سایر سواحل عمومی بازدید ساعت های خاصی برای بازدید دارد. 7.30 صبح تا 10 شب در روزهای هفته و 7.30 صبح تا 11 شب آخر هفته ها همچنین ، روزهای دوشنبه ، از ساعت 7.30 صبح تا 5.30 بعدازظهر. البته این ساحل فقط برای زنان و کودکان باز است.

 

 موزه شتر

این ساختمان که در نزدیکی خانه شیخ سعید آل مکتوم واقع شده است  یک موزه بی نظیر در دبی است که تاریخ و جایگاه شترها را در جامعه عرب به تصویر می کشد.این موزه همچنین دارای نمایشگاه هایی است که به زیست شناسی این حیوان کویری اختصاص داده شده است. موزه از یکشنبه تا پنجشنبه ، ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر باز است.

 

 پناهگاه حیات وحش راس الخور

اگر فکر می کردید دبی همه کویرهای شنی ، مناظر آفتابی و خشک ، ساختمانهای مدرن شگفت انگیز و ویرانه های باستانی است ، اشتباه می کنید چرا که در قلب دبی یک گوهر سبز قرار دارد که پناهگاه حیات وحش راس ال خور است.

 

ساحل بادبادک ها

ساحل بادبادک واقع در خارج از جاده جمیرا یکی از جاذبه های گردشگری دبی که رایگان  است و شما می توانید تجهیزات بورد و یک بورد و استندآپ پدل را  اجاره کرده و در یک غروب آفتاب زیبا گشت و گذار کنید و یا می توانید در یک بازی والیبال ساحلی رایگان یا حتی دویدن و پیاده روی در  14 کیلومتری ساحل شرکت کنید.

 

 دبی مال

 یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان و جاذبه های گردشگری دبی است که بیش از هزاران مغازه و بوتیک ، صدها غذاخوری ، پیست یخی ، آکواریوم دبی ، چندین مکان تفریحی رایگان و غیره و  جاذبه های بسیاری مانند آبشار ، دبی دینو ، چشمه دبی ، مجسمه ها و نمایشگاه های عجیب و غریب دارد.

 

 پیست دوچرخه القدرا

اگر دوست دارید دوچرخه سواری کنید یا به دنبال تناسب اندام هستید یک کار بی نظیر است که باید انجام دهید . پیست دوچرخه سواری Al Qudra در میان متقاضیان ماجراجویی که از دبی بازدید می کنند محبوب است. ورود رایگان است و پیست دارای ایستگاه های استراحت ، دستشویی و نیمکت کافی در طول مسیر است.

 

 برج خلیفه از بیرون

 برج خلیفه با بیش از 160 طبقه و در ارتفاع خیره کننده 2716.5 فوت ایستاده ، بلندترین ساختمان در جهان است و اگر علاقه ای به پرداخت 140 دلار برای رسیدن به طبقه 124 و 125 ساختمان ندارید ، فقط به آبنمای دبی بروید.

 

 قاب دبی

 در این قاب ، در حالی که از یک طرف می توانید دبی قدیمی و بازارهای شلوغ آن را ببینید ، از طرف دیگر می توانید معماری و توسعه مدرنی را ببینید که در دبی در حال انجام است. 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا