جاذبه های گردشگری

6 جاذبه گردشگری شگفت انگیز پرتغال

 پرتغال یک کشور زیبای اروپایی است که در جنوب غرب این قاره واقع شده است. اگر چه این کشور دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است ولی با این وجود انتخاب تنها شش مکان برای بازدید در این کشور بسیار کنجکاو برانگیز و فریبنده است. می توان در باغ های انگور باستانی پرتغال گشت زد، در آب و هوای گرم آن غوطه ور شد، یا به سادگی در سواحل بکر، کوههای بلند، کافه های بومی ، هزارتوی کوچه های جذاب،  بازارهای پر جنب و جوش و روستاهای عجیب و غریب آن کاوش کرد. تعجبی ندارد که گردشگری پرتغال هر ساله با جهشی رو به رشد مواجه است. پس از بررسی زیاد، ما 6 تا از بهترین جاذبه های گردشگری پرتغال  برای بازدید را بررسی و در این پست به شما ارائه کرده ایم که احساس می کنیم هیچ مسافری نباید دیدن آنها را از دست بدهد.

1. لیسبون

 

برج بلم یا برج سنت وینسنت  یک برج مستحکم واقع در کلیسای مدنی سانتا ماریا دبلیم، که توسط یونسکو به عنوان یک اثر میراث جهانی ثبت شده و نمادی از لیسبون است. لیسبون، پایتخت پرتغال و در واقع از مهم ترین جاذبه های گردشگری پرتغال، مدتهاست که گردشگران را به خود جلب می کند و با آب و هوای دلپذیر، مغازه های رنگارنگ، کلیساهای جامع با شکوه، کوچه های جذاب و موسیقی “Fado” شناخته می شود که در امتداد رودخانه تاگوس واقع شده است. فراموش نکنید که با سوار شدن در یکی از تراموا های قدیمی مانند تراموا 28 که از محله های تاریخی، جاذبه های اصلی و باغ های لیسبون عبور می کند، زیبایی این شهر زیبا را تجربه کنید.

 

2. فانچال – مکانی شگفت انگیز

 

فونچال، پایتخت مجمع الجزایر مادیرا که از زیبایی طبیعی فراوانی برخوردار است و به دلیل محله های زیبا، خیابان های پر پیچ و خم، باغ های فراوان، تاریخ غنی، شراب های عجیب و غریب و صنایع دستی مسحورکننده شهرت دارد. بازدید از نقاط مهم نمادین فونچال مانند Pico do Arieiro (مرتفع ترین قله مادیرا) ، کاخ بلموند رید ، کلیسای جامع فونچال ، Estadio do Maritimo (یک استادیوم چند منظوره) را از دست ندهید.

3. Portimao

 

Portimao ، دومین شهر پرجمعیت منطقه Algarve ، یک مرکز دوستانه با آب نمای زیبا، انواع کافه های دنج و بسیاری از رستوران های غذاهای دریایی در محله قدیمی و اسکله است. اگر می خواهید زندگی  در ساحل های پرتغال را تجربه کنید، به Portimao بروید. آنجا Praia da Rocha، معروف ترین ساحل پرتغال قرار دارد که مناظر دیدنی مانند مارینا Portimao را ارائه می دهد. در کنار آن یک ساحل زیبا به نام Praia dos Careanos وجود دارد که با یک پله شیب دار قابل دسترسی است. شما می توانید سازه های پر زرق و برق صخره ای ساحل بی نظیر و تقریباً خالی “Praia dos Três Castelos” را ببنید و زیبای های آن را تحسین کنید.

 

4. سینترا

 

شهر تفریحی سینترا و یکی از جاذبه های گردشگری پرتغال است که در دامنه کوههای سینترا در ساحل لیسبون واقع شده است. سینترا فضای قابل توجهی از تپه های سرسبز، پر از ویلا های رنگارنگ، قلعه ها و قصرهای باشکوه را فراهم می کند. سینترا در بین گردشگران بسیار محبوب شده است و در ماه های تابستان که بهترین زمان برای بازدید از سینترا است بسیار شلوغ است. یونسکو این مکان را در فهرست میراث جهانی (دهکده سینترا) قرار داد هکه با عمارتهایی با رنگ پاستل در کوههای بلند تزیین شده است.

5. پورتو – گوهر گردشگری پرتغال

 

 
زادگاه شراب بندری، پورتو شهر زرق و برق دار پرتغال، به شما این درک را می دهد که عاشق شدن در نگاه اول چگونه است. پورتو به عنوان یک شهر جذاب و پر جنب و جوش، به لطف تاریخچه گسترده، جاذبه های گردشگری جالب و زندگی شبانه پر سر و صدا به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از معتبرترین مقاصد گردشگری اروپای غربی است. دره دورو (یکی از قدیمی ترین مناطق شراب گذاری شده در جهان) ، پالاسیو دا بولسا (یک بنای تاریخی)، کلیسای سائو فرانسیسکو، پل دوم لوئیس اول فقط تعداد کمی از مکانهای شاخص پورتو است که هیچ مسافری نباید بازدید از آن را از دست بدهد.
 
 

6. آزورها – بهشت پنهان پرتغال

 
 

 
آزورها دسته ای از نه جزیره آتشفشانی در سواحل پرتغال هستند. یک بهشت مخفی، آنقدر زیبا که ما نمی خواستیم آن را با شما به اشتراک بگذاریم. بکر و دست نخورده و پر از رنگ های پر جنب و جوش. آبشارها ، چشمه های آب گرم ، فضای سرسبز ، دریاچه های آرام (مانند دریاچه زیبای سانتیاگو در جزیره سائو میگوئل) از مکان های رایج در اینجا است. دیدن این بهشت پنهان در پرتغال را به هیچ وجه از دست ندهید.
 
 
 
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا