جاذبه های گردشگری

6 دلیل برای سفر به پراگ در فصل بهار

پراگ پایتخت جمهوری چک  که تا سی سال پیش از این به عنوان یک شهر جذاب ، اما هنوز کشف نشده در اروپای مرکزی یاد می شد، امروز ششمین شهر پربازدید منطقه است که هر ساله بیش از 4 میلیون بازدید کننده دارد و امروز با داشتن تاریخچه جذاب ، معماری باشکوه ، غذاهای محلی خوشمزه و قیمت های مقرون به صرفه یکی از مقاصد سفر برای گردشگران است. بنابراین اگر قصد عزیمت به این شهر اروپایی را دارید اما هنوز در مورد زمان آن بلاتکلیف هستید ، در اینجا شش دلیل وجود دارد که به شما ثابت می کند بهار بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های گردشگری پراگ است. می پرسید بهار در پراگ چه زمانی است؟  اوایل ماه مارس تا اوایل ژوئن مصادف با بهار در شهر زیباست.

1. پراگ یکی از بهترین شهرهای اروپا برای قدم زدن است

پراگ یکی از بهترین شهرها برای پیاده روی در جهان است. اندازه شهر پایتخت جمهوری چک این امر را برای مسافرانی که ترجیح می دهند با پاهای خود به گشت و گذار بپردازند مناسب می کند. تمام دیدنی های مهم پراگ در فاصله نزدیک به هم قرار دارند.  از گم شدن در خیابان های باریک و پر پیچ نترسید چرا که  این یک روش عالی برای کاوش در پراگ است و چرخیدن در این شهر ممکن است شما را به جایی منحصر به فرد و به یاد ماندنی برساند

2. هوای پراگ در طول بهار جادویی است

  اگر می خواهید پس انداز کنید و همچنان از هوای عالی لذت ببرید ، بهار زمان ایده آل برای سفر به پراگ است. جمعیت کم است ، هتل های مرکز شهر با قیمت مناسب ، بلیط موزه ها و جاذبه ها ارزان تر هستند. در بهار گل ها شکوفا می شوند و مردم محلی در جشن های متعدد بهار مانند عید پاک و جشنواره موسیقی بین المللی بهار پراگ شرکت می کنند

3. پراگ سرشار از تاریخ معماری غنی است

معماری قرون وسطایی پراگ عمدتا دست نخورده باقی مانده است که در واقع از بهترین مکان های دیدنی پراگ محسوب می شود. از ساختمانهای رومانسک خود که قدمت آن به اوایل هزاره اول تا برجهای سر به فلک کشیده ، گلدسته ها و تکیه گاههای دوره گوتیک برمی گردد. بهار زمان مناسبی برای حضور در خیابان های پراگ و کشف این بناهای باستانی است. بهار همچنین زمانی است  که بیش از 70 کلیسا از شهر قدیم ، شهر جدید و بقیه محله های مرکزی درهای خود را به صورت رایگان باز می کنند. در شب، کلیساها فرصتی عالی برای دیدن برخی از قدیمی ترین شاهکارهای معماری و مکان های دیدنی پراگ از نزدیک و در یک محیط جادویی است.

4. از قلعه پراگ دیدن کنید

 قلعه پراگ یکی از بهترین مکان های دیدنی پراگ است که جزء میراث جهانی یونسکو است که قدمت آن تقریباً به حدود 880 سال می رسد و مهمترین بنای تاریخی چک نیز می باشد. این رکورد بزرگترین مجموعه قلعه منسجم در جهان رکورددار جهانی گینس است. دیوارهای قلعه برخی از جاذبه های پربازدید شهر از کلیساهای جامع قدیمی ، استحکامات و باغ های مجلل را در خود جای داده است. یکی از جالب ترین قسمت های قلعه معماری کاخ سلطنتی قدیمی است.

5. شیرینی های خیابانی خوشمزه پراگ

 در حالی که پراگ ممکن است به دلیل معماری و آبجو بیشتر شناخته شود یک مقصد عالی برای دوست داران شیرینی نیز می باشد. تقریباً در هر گوشه خیابان آب نبات ، شیرینی و شکلات وجود دارد. یکی از معروف ترین شیرینی های چک را امتحان کنید: Trdelnik. این دسر ساده اما خوشمزه قبل از اینکه دور غلتک بچرخد و در مخلوطی از شکر ، وانیل ، آجیل و دارچین فرو برود ، با دست به شکل مار مانند نازک در می آید.

6. جشنواره آبجو در پراگ

شهر پراگ مملو از بار و آبجوسازی است و یکی از بهترین مکانهای اروپا برای نوشیدن آبجو به حساب می آید. احتمالاً قبلاً درباره دو مورد از بزرگترین کارخانه های آبجوسازی سنتی Pilsner Quell و Budweiser شنیده اید. از زمان سقوط حاکمیت کمونیست ها در این کشور ، صحنه آبجو از 40 کارخانه آبجوسازی به نزدیک 300 مورد ارتقا است. بهار بهترین زمان برگزاری جشنواره سالانه آبجو چک است.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا