جاذبه های گردشگری

7 مکان برای لذت بردن از عکاسی از حیات وحش

عکاسی از حیات وحش شاخه ایی از عکاسی است که در آن از حیوانات و جانوران در محیط طبیعی عکسبرداری می شود. این شاخه از عکاسی در بین عکاسان حرفه ایی و آماتور که به دنبال گرفتن عکسهای فوق العاده هیجان انگیز از حیات وحش هستند محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ثبت لحظات حساس زندگی حیات وحش و توانایی ساخت، ردیابی و استفاده از تجهیزات دوربین و نور طبیعی برای گرفتن عکس از حیات وحش  به مهارت و صبر خاصی نیاز دارد. زیرا نه تنها در مورد عکاسی بلکه باید چیزهای زیادی در مورد آشنایی در مورد رفتار حیوانات بدانید. به تصویر کشیدن غذاخوردن و جنگیدن حیوانات وحشی و استتار برای نزدیک شدن به حیات وحش اوج هیجان برای عکاسان حیات وحش می باشد.

 اگر یک عکاس تازه کار حیات وحش هستید یا حتی کوچکترین تمایلی برای لذت بردن از حیات وحش دارید، در اینجا 7 مقصد را برای بازدید و عکاسی از خارق العاده ترین حیات وحش و اکوسیستم های جهان را به شما معرفی کرده اییم که در آنها حتی عکاسان آماتور نیز با مراجعه به این مکانها می توانند بهترین استفاده را برای هنر عکاسی از حیات وحش ببرند و چیزهای زیادی یاد  بگیرند.

پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی

7 مقصد برتر عکاسی از حیات وحش – پارک ملی کروگر

بزرگترین ذخیره گاه آفریقا، پارک ملی کروگر در فهرست یونسکو در آفریقای جنوبی واقع شده است و عکاسان حیات وحش می توانند از عکس گرفتن از حیات وحش متنوع در اینجا که شامل یوزپلنگ، شیر، فیل، کرگدن، حیوانات وحشی، سگ وحشی آفریقا، گورخر و حتی زرافه است لذت ببرند.

اوکاوانگو دلتا، بوتسوانا

7 مقصد برتر عکاسی از حیات وحش – دل اوکاوانگو

دلتا اوكاوانگو بوتسوانا خصوصیات ماندگاری آب در سیاره ما را نشان می دهد. هر ساله باران های سیل آسا کوه های مرتفع آنگولا دشت های خشک دلتای اوکاوانگو را طغیان می کنند و یک مهاجرت حیوانات وحشی پر شور ایجاد می کنند. گله های فیل، حیوانات وحشی، گورخرها، زرافه ها و غیره برای جستجوی آب از مناطق داخلی آفریقای شمالی به اوكاوانگو می رسند. دلتا همچنین به یک زمین بازی برای حیوانات درنده تبدیل می شود و فرصت های زیادی برای عکاسی از حیات وحش برای عکاسان فراهم می کند.

پارک ملی کازیرانگا، هند

7 مقصد برتر عکاسی از حیات وحش – پارک ملی کازیرانگا

پارک ملی کازیرانگا در ایالت آسام هند در شمال شرقی این کشور واقع شده است. کازیرانگا محل زندگی کرگدن بزرگ یک شاخ است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این پارک زیبای حیات وحش میزبان گونه های مختلفی از گیاهان و جانوران از جمله ببر، فیل، گوزن وحشی، گوزن باتلاقی و … است. این مکان همچنین محل نگهداری پرندگان و یک اکوسیستم غنی متشکل از علفزارها و جنگل های برگریز است. کازیرانگا یک عکاس است و فرصت های زیادی را برای عکاسی از حیات وحش فراهم می کند.

پارک ملی دنالی، آمریکا

7 مقصد برتر حیات وحش – پارک ملی دنالی

 پارک ملی دنالی آلاسکا، ایالات متحده آمریکا واقع در اطراف کوه دنالی بلندترین کوه در آمریکای شمالی یک ذخیره گاه زیبا برای حیات وحش است که به دلیل خرس های گریزلی، خرس های سیاه، گوزن و بسیاری از گیاهان و جانوران گرانبها معروف است. دمای بسیار پایین هوا، یخ زدگی شدید و بیابان وسیع عکاسی در دنالی را بسیار چالش برانگیز و در عین حال بسیار ارزشمند ساخته است.

برای دیدن جاذبه های گردشگری ایالات متحده امریکا اینجا کلیک کنید.

ماسای مارا، کنیا

7 مقصد برتر عکاسی از حیات وحش – ماسای مارا

یکی از محبوب ترین پارک های حیات وحش در جهان  ماسای مارا در کنیا یک مکان دیدنی برای تماشای زندگی حیات وحش است.  علفزارهای عظیم و درخشان در زیر آسمان آبی ، و درختان پراکنده ماسائی که در پس زمینه غروب آفتاب خیره کننده ایستاده اند  عکس های واقعاً لذت بخشی از حیات وحش را می طلبند. در این ذخیره گاه زیبای و باورنکردنی حیات وحش تصاویر به یاد ماندنی حیات وحش متنوع از جمله گورخر، زرافه، فیل، یوزپلنگ و حیوانات وحشی یه ثبت برسانید. همچنین می توان با استفاده از بالون هوای گرم عکاسی هوایی را امتحان کرد.

برای دیدن جاذبه های گردشگری کنیا اینجا کلیک کنید.

پارک ملی سرنگتی، تانزانیا

7 مقصد برتر عکاسی از حیات وحش – پارک ملی سرنگتی

هزاران نفر از علاقه مندان و عکاسان حیات وحش مشتاق پارک ملی سرگنتی در تانزانیا برای تماشا و ثبت مهاجرت سالانه حیوانات وحش گورخرها، زرافه و فیل به دلتای اوکوانگو هستند. هر ساله بیش از 1.5 میلیون حیوان وحشی ، همراه با صدها هزار غزال و گورخر از طریق سرنگتی ، تانزانیا مهاجرت می کنند و به سمت ماسای مارا حرکت می کنند. این حیوانات تقریباً 1800 مایل را طی می کنند و در طول راه باید از شکارچیانی مانند شیر، پلنگ و حتی تمساح فرار کنند. عکاسان و گردشگران حیات وحش همچنین می توانند از اقامت در تعداد زیادی از اقامتگاه های بوم گردی در این مکان لذت ببرند.

پارک ملی بندهاوگره، هند

7 مقصد برتر عکاسی از حیات وحش – پارک ملی بندهاوگر

ببر سلطنتی بنگال هند گونه ای در معرض خطر انقراض و در عین حال باشکوه است و پارک ملی بندهاوگر از داشتن بالاترین تعداد از این نوع گیاهان مفتخر است. بندهاوگر در ایالت مادیا پرادش هند واقع شده است و یکی از محبوب ترین مناطق حفاظت از ببر در هند است. این ذخیره گاه به دلیل مشاهده های مکرر ببر شناخته می شود و مقصد مناسبی برای عکاسان تازه کار است که به دنبال ثبت ساده ترین لحظات زندگی این جانوران سلطنتی هستند.

برای دیدن جاذبه های گردشگری هند اینجا کلیک کنید.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا