جاذبه های گردشگری

7 دلیل برای سفر به پرتغال

 پرتغال کشوری در جنوب غرب اروپاست که از سمت غرب به اقیانوس اطلس محدود می شود، کشوری آفتاب گیر و پیشرفته که به عنوان مقصد پیشرو در جهان در سال 2018 انتخاب شد. پرتغال کشوری در جنوب اروپا در شبه جزیره ایبری و همسایه اسپانیا است. موقعیت آن در اقیانوس اطلس بسیاری از جنبه های فرهنگ آن را تحت تأثیر قرار داده است. ماهی نمک و ساردین کبابی  از غذاهای ملی این کشور هستند و سواحل آلگاروه آن یک مقصد اصلی برای گردشگران است و بیشتر معماری این کشور مربوط به سالهای 1500 تا 1800 است ، زمانی که پرتغال امپراتوری دریایی قدرتمندی داشت. در این پست ما هفت دلیل اصلی برای سفر و بازید از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی پرتغال را آورده اییم که دیدن عکس های آن خالی از لطف نیست.

 

1. پرتغال بهترین آب و هوای اروپا را دارد

 در طول سال این کشور دارای آب و هوای معتدل یعنی آب و هوای گرم و مطبوع است. و این یعنی هوای بهاری در تمام طول سال. گرمای تابستان پرتغال به ندرت از 30 درجه سانتیگراد فراتر می رود. در حالی که زمستان های آن معتدل و بارانی است و دمای هوا در امتداد ساحل به ندرت زیر 12 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.  در هر زمانی از سال به پرتغال سفر کنید ، اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

یک روز آفتابی در ساحل Nazare (Praia da Nazare) یکی از مکان های دیدنی پرتغال

سانی آلگاروه جنوبی ترین قسمت پرتغال بهشت آفتاب پرستان است. مناطق Alentejo و Algarve بیش از 12 ساعت آفتاب روزانه دارند. حتی زمستان های اینجا آفتابی است و خیلی سرد نیست. متوسط دما در حدود 17 درجه سانتی گراد است. سواحل پر زرق و برق که جزء مکان های دیدنی پرتغال هستند  نه تنها در فصل  تابستان مورد استقبال قرار می گیرند بلکه برای قدم زدن در ماه های  زمستانی نیز مناسب هستند.

2. شهرهای باستانی و زیبا مانند لیسبون و پورتو

همانطور که پرتغال به دلیل سواحل زیبا و شراب بندری شهرت دارد ، شهرهای باستانی مانند لیسبون و پورتو از مهمترین دلایل بازدید از این کشور دیدنی است. لیسبون پایتخت ساحلی و تپه ای پرتغال  را می توان با تمام صفتهایی که گردشگران دوست دارند پر جنب و جوش ، زیبا ، آفتابی ، ایمن ، مقرون به صرفه توصیف کرد.  لیسبون که قدیمی تر از شهرهای باستانی مانند لندن و حتی رم است ، یک موزه زنده و زیبا به حساب می آید.

افق زیبای لیسبون ، با قلعه نمادین سائو خورخه که به زیبایی در بالای بزرگترین تپه شهر نشسته است.

 

پس تعجب آور نیست که در سال 2018 ، لیسبون به عنوان “مقصد پیشرو در جهان”  انتخاب شد و توسط CNN “جالبترین شهر اروپا” نامیده شد و به عنوان “سومین شهر مهمان نواز جهان” قرار گرفت. پورتو شهر دوم پرتغال است که در ساحل شمال غربی واقع شده و پورتو محلی است که شراب بندری معروف و مشهور جهانی در آن ساخته می شود.

ساحل شلوغ Ribeira در شهر پورتو ، مشرف به رودخانه Duoro یکی از مکان های دیدنی پرتغال

وقتی در پورتو هستید ، بازدید از انبارهای شراب بندر ضروری است. پورتو ترکیبی زیبا از زیبایی قرون وسطایی و معماری مدرن است. بازدید از Ribeira ، قدیمی ترین محله پورتو و میراث جهانی یونسکو را از دست ندهید. خیابان های قرون وسطی و سنگفرش شده و نمای کاشی کاری شده آن را که هنوز هم اصالت دارد کاوش کنید.

 

3. خط ساحلی بی پایان با سواحل زیبا

پرتغال با بیش از 1700 کیلومتر خط ساحلی هیجان انگیز ، با سواحل ماسه ای بیشمار سفید ، ماسه ای و صخره ای و چشم اندازهای دیدنی در اقیانوس اطلس به خود می بالد. سواحل آلگاروه که بیش از 130 ساحل دارد، بارها به عنوان بهترین مقصد ساحلی اروپا انتخخاب شده است. در امتداد صخره های چند رنگ در ساحل Camilo در لاگوس یا صخره های نمادین Ponta da Piedade یا Praia da Rocha نزدیک Portimão قدم بزنید تا مناظر طبیعی چشم نوازی را مشاهده کنید.  

صخره های با شکوه و ماسه های بکر ساحل کامیلو در لاگوس ، پرتغال ، مشرف به آبهای زلال اقیانوس اطلس.

وقتی در مورد تعطیلات ساحلی در پرتغال صحبت می کنیم ، سواحل زیبای شمالی را فراموش نکنیم. در شهر جذاب پورتو ، سواحل حتی نزدیکتر هستند. تنها 10 کیلومتر دورتر ، در غرب پورتو محله پر زرق و برق Foz do Douro قرار دارد. اینجا جایی است که رودخانه دورو سرانجام با اقیانوس اطلس روبرو می شود. سواحل مورد بازدید در اینجا شامل Praia da Luz و Homem do Leme می شود.

ساحلی عمومی در شهر تفریحی ساحلی پیچیده و شیک Estoril

ساحل ستاره ای در مجمع الجزایر مادیرا ساحل طلایی جزیره پورتو سانتو و یکی از مکان های دیدنی پرتغال است در حالی که جزایر آزور از سواحل شنی سیاه و آتشفشانی برخوردار هستند.

زیبایی بارز سواحل آتشفشانی سیاه و سفید جزیره پیکو در آزورها

 

4. غذای پرتغال کاملاً خوشمزه است

تشخیص دقیق اینکه چه چیزی غذاهای پرتغال را بسیار خوش طعم می کند دشوار است. شاید این تبحر آشپزهای با استعداد پرتغال است که باعث می شود غذاهای پرتغالی به این خوشمزگی شوند. همچنین می تواند به دریانوردان و کاوشگران دریایی پرتغال مربوط باشد که به مکان های عجیب و غریب مانند ژاپن و گوا (هند) در آسیا و همچنین سرزمین های آفریقایی و آمریکای جنوبی رفتند. و ادویه ها ، گیاهان ، میوه ها و سبزیجات جدیدی را به همراه خود آورده اند که منجر به طعم های منحصر به فردی می شود که در جاهای دیگر اروپا یافت نمی شوند.

این Cataplana است – نام خورشت صدفی سنتی پرتغالی و همچنین قابلمه مسی صدفی شکل که در آن پخته شده است – یک غذای ویژه در منطقه آلگاروه

 

5. پرتغال انتخاب گسترده ای از شراب های ناب را ارائه می دهد

باغ های انگور دره دورو در نزدیکی شهر پینهاو یکی از مکان های دیدنی پرتغال

یکی از بهترین راه ها برای کشف مناظر سرسبز و میراث فرهنگی پرتغال شرکت در یک تور شراب سازی است. به سمت شمال و منطقه جذاب مینهو پرتغال بروید و از شراب های آن که با سالاد ، ماهی و غذاهای سبزیجات همراه است لذت ببرید. از شراب های قرمز گرم و سخاوتمندانه آن لذت ببرید یا به جزایر مادیرا یا پیکو بروید تا از شراب های منحصر به فرد و مزه دار اقیانوس این جزایر آتشفشانی را امتحان کنید. هر منطقه از پرتغال یک شراب منحصر به فرد دارد که طعم آن در کیفیت خاک و هوای این باغ های انگور نهفته است.

 

6. پرتغال مقصد نهایی گشت و گذار است

چند موج سوار که در یکی از سواحل ساگرس ، دهکده ای آرام و پر از صخره های بسیار زیاد و سواحل بکر

 وقتی نوبت به گشت و گذار می رسد هیچ ساحلی در دنیا مانند پرتغال وجود ندارد. بسیاری از نقاط موج سواری وجود دارد که در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته اند. و سواحل پرتغال آنقدر متنوع است که بهترین تجارب را به همه ارائه می دهد. شما می توانید 365 روز در سال در پرتغال به گشت و گذار بپردازید.

موج سواری سوار بر موج هیولا در نازاره ، روستایی در کنار دریا در Costa de Prata (ساحل نقره) پرتغال ، 120 کیلومتری شمال لیسبون

از شمالی ترین تا جنوبی ترین سواحل پرتغال یک مکان عالی برای گشت و گذار در پرتغال است. در جنوب ، در امتداد ساحل غربی منطقه آلگاروه ، سواحل عالی موج سواری با شهر ساگرس به عنوان پایتخت موج سواری وجود دارد که به عنوان یکی از بهترین مقصدهای موج سواری و بهترین مکان های دیدنی پرتغال به شهرت رسیده است.

 

7. پرتغال یکی از مقرون به صرفه ترین مقصدهای اروپایی است

 به لطف کافه های جذاب که غذاهای خوشمزه را با قیمت های عالی ارائه می دهند. پرتغال یکی از ارزانترین مکانها در اروپا برای تعطیلات است که البته لیسبون ممکن است نسبت به بقیه پرتغال گران تر باشد. اگر تعطیلات خود را خارج از ماه های تعطیلات تابستان برنامه ریزی کنید ، تعطیلات پرتغال می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

صرف غذا در پرتغال ، به لطف کافه های جذاب که غذاهای خوشمزه را با قیمت های عالی ارائه می دهند.

غذاها و نوشیدنی های پرتغال در حال حاضر مشهور هستند ، اما آنچه آنها را حتی بیشتر دوست داشتنی می کند قیمت های مقرون به صرفه آنها است. سفر به شهرهای پرتغال نیز بسیار ارزان است. حمل و نقل عمومی ارزان و گسترده است. بنابراین نیازی به صرف هزینه زیاد برای اتومبیل های اجاره ای یا حتی تاکسی نیست. در واقع ، شما حتی می توانید از فرودگاه های لیسبون و پورتو با حمل و نقل عمومی به محل اقامت خود بروید.

مترو پورتو که از روی پل رودخانه دورو عبور می کند

 

 

 

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا