جاذبه های گردشگری

7 دلیل برای بازدید از سن پترزبورگ روسیه

سن پترزبورگ که در بین مردم محلی به پیتر معروف است ، یکی از زیباترین شهرهای جهان است. این شهر روسیه تمام موارد لازم برای یک تعطیلات خارق العاده را دارد. معماری فوق العاده عجیب ، تاریخ چشمگیر، زندگی شبانه پر جنب و جوش ، طیف وسیعی از هتل ها ،  جاذبه های گردشگری متعدد که شما را خسته نمی کند با سنت های غنی فرهنگی لیستی بی پایان از دلایل سفر به سن پترزبورگ است.  پایتخت فرهنگی غیررسمی روسیه یعنی سن پترزبورگ از 42 جزیره تشکیل شده است که از طریق رودخانه نوا توسط 342 پل به هم متصل شده اند. در اینجا 7 دلیل قانع کننده برای بازدید از سن پترزبورگ روسیه ذکر شده است.

دلیل 1: چندین کاخ خیره کننده در سن پترزبورگ

 

اگر بگوییم که هر سازه و بنایی در سن پترزبورگ دارای معماری مناسب شاهنشاهیان گزاف نگفته اییم. هر کجای این شهر قدم بزنید ساختمان های بی نظیری خواهید یافت. بهترین قسمت این است که بسیاری از این کاخ ها و قلعه ها برای بازدید گردشگران باز است. برخی از کاخ هایی که باید در برنامه سفر سن پترزبورگ خود بگنجانید ، کاخ باشکوه کاترین ، کاخ زمستانی باشکوه است که همچنین موزه عظیم ارمیتاژ ، قلعه سنت مایکل (قلعه AKA Mikhailovsky) می باشد.

 

دلیل 2: سن پترزبورگ مقصد برای سفر خانوادگی است

 

 از پارکها و باغهای زیبای آن گرفته تا جاذبه های توریستی برای بچه ها مانند باغ وحش لنینگراد ، تئاتر عروسکی بولشوی ، سیرک ایالتی سن پترزبورگ ، موزه راه آهن ، رزمناو نبرد شفق قطبی ، موزه عروسک ها ، گرند ماکت (چیدمان) روسیه و دلفیناریوم سن پترزبورگ  کارهای زیادی برای انجام دادن با کودکان در سن پترزبورگ وجود دارد. 

 

دلیل 3: پل قصر روی رودخانه نوا

 

یک رویداد چشمگیر که می توانید در سن پترزبورگ شاهد آن باشید ، برافراشتن پلهای واقع شده بر روی رودخانه نوا به منظور ایجاد گذرگاه برای عبور کشتی ها است. بهترین منظره از این رویداد را می توان در پل قصر واقع در بین میدان کاخ و جزیره واسیلیفسکی مشاهده کرد. این پل که اساساً یک پل باسکول (پلی با قطعات متحرک) است ، به عنوان یک جاده در طول روز عمل می کند و شب هنگام برای عبور کشتی های رودخانه ای باری که از خلیج فنلاند عبور و مرور می کنند ، بلند می شود و این یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ است.

 

دلیل 4: شب های سفید!

 

به دلیل مجاورت با قطب شمال  هر ساله تقریباً از اواسط آوریل تا اواسط آگوست ، سن پترزبورگ شاهد پدیده طبیعی شب های سفید است. در این مدت ، آسمان شهر هرگز در طول شب سیاه نمی شود. اساساً شبهای سفید برای روسیه و چراغهای شمالی برای سوئد یا فنلاند است. و این پدیده ای است که باید حداقل یک بار در زندگی خود شاهد آن باشید. برای استفاده بیشتر از تعطیلات خود در سن پترزبورگ ، آن را حدود 12 ژوئن برنامه ریزی کنید زیرا از همان زمان جشن شب های سفید آغاز می شود. این جشنواره ترکیبی هنرهای از باله ، اپرا ، اجرای زنده موسیقی و کارناوالها و آتش بازی است.

 

دلیل 5: سن پترزبورگ ونیز شمال است

 

سنت پترزبورگ که به ونیز شمال معروف است  از شبکه ای از کانالها و پلهای زیبا تشکیل شده است درست مانند شهر تاریخی ایتالیا ، ونیز. و یکی از بهترین راه ها برای کاوش در این شهر استفاده از کانالها در یک سفر دریایی و حرکت آرام به سمت پایین رودخانه نوا در حالی که جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ را تماشا می کنید می باشد.

 

دلیل ششم: تنوع در غذا

 

غذا تنها شکم شما را پر نمی کند بلکه قلب شما را نیز شاد می کند و اگر اهل غذا هستید حتما باید به سن پترزبورگ بیایید و غذاهای متنوع آن را امتحان کنید. شما می توانید این ماجراجویی را با یک سوپ کلم سنتی شروع کنید و آن را با بیف استروگانف ادامه دهید. پیروزکی بهترین همراه فنجان چای یا قهوه شما خواهد بود. پیروزکی در اصل یک نان پر از مواد  شیرین است. سایر غذاهای روسی که ممکن است دوست داشته باشید شامل کیو مرغ ، کوفته روسی (پلمنی) ، سوپ Solyanka ، Blini (پنکیک نازک) ، koryushka (ماهی سرخ شده) و بستنی morozhenoe است.

 

دلیل 7: ویزای الکترونیکی سن پترزبورگ اکنون برای 53 کشور در دسترس است!

 

 در این لیست کشورهایی مانند عربستان سعودی ، هند ، فیلیپین ، مالزی ، بحرین ، کویت و قطر ذکر شده است . توجه داشته باشید که این ویزای الکترونیکی فقط برای سن پترزبورگ معتبر است و در هیچ جای روسیه معتبر نیست. دلیل دیگر سفر به سن پترزبورگ در سال 2020 برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا جام یوفا در این شهر است. این شهر روسی از اواسط ژوئن تا هفته اول جولای میزبان چندین مسابقه یوفا 2020 خواهد بود. از مهمترین جاذبه های گردشگری  سن پترزبورگ می توان به تئاتر ماریینسکی ، کلیسای جامع سنت ایزاک ، کلیسای ناجی ما در خون ، خیابان مرکزی Nevsky Prospekt ، موزه دولتی روسیه و Kunstkammer که موزه مردم شناسی و قوم شناسی است اشاره کرد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا