جاذبه های گردشگری

7 دلیل برای سفر به تفلیس

تفلیس یکی از جذاب ترین  و منحصر به فردترین پایتخت های جهان است. تفلیس در هر دو طرف رودخانه درخشان متکوری جذابیتی منحصر به فرد را ارائه می دهد. با بازدید از این پایتخت جادویی از کلیساهای باشکوه متعدد ، کوچه های سنگفرش روستایی ، میادین و خیابان های بی انتها ، خانه های قرون وسطایی و غذاهای خوشمزه دیدن کنید! جاذبه های گردشگری گرجستان از دیدنی ترین مکانهای توریستی در آسیا محسوب می شود!
 

1 – از خیابان Rustaveli دیدن کنید!

 

از خیابان Rustaveli دیدن کنید!

 
 
برای هر کس که به گرجستان سفر می کند توصیه می کنیم اوقات فراموش نشدنی را در خیابان رستاولی سپری کند. خیابان مسکونی با ساختمان های متعدد فرهنگی ، عمومی و دولتی ، با انبوهی از کافه ها ، مغازه ها و موزه ها در این خیابان وجود دارد.
 

2 – از چند منظره زیبا و پانورامای قلعه ناریکالا لذت ببرید

 

قلعه ناریکالا بدون شک یکی از چشمگیرترین نقاط دیدنی تفلیس است. یک قلعه معروف قرن چهارم ، ناریکالا توسط ایرانیان ساخته شده است ، و برخی از جالب ترین چشم اندازهای تفلیس را ارائه می دهد. 

قلعه ناریکالا

3 – کوچه ها و خیابان های تفلیس قدیم را کاوش کنید

 

اگر اهل تاریخ هستید ، نمی توانید کاوش در کوچه های باریک و جذاب منطقه تاریخی تفلیس ، معروف به شهر قدیمی تفلیس را از دست ندهید. گفته می شود تفلیس بیش از 29 بار تخریب و بازسازی شده است ، با این حال ، طرح شهر قدیمی تفلیس با کوچه های باریک آن تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است ، و خانه های صخره ای ساخته شده در اطراف خیابان های زیبا هنوز وجود دارد. 

4 – کلیسای جامع باشکوه سامبا (کلیسای ترینیتی مقدس)

 

کلیسای جامع کلیسای مقدس تفلیس که به عنوان بزرگترین کلیسای جامع گرجستان شناخته می شود ، از نظر محلی به عنوان “سامبا” شناخته می شود ، به طرز چشمگیری در تپه ای (تپه الیا) در قلب شهر نشسته و یکی از جالب ترین جاذبه های تفلیس است. کلیسای جامع در تپه الیا واقع شده است ، که از ساحل سمت چپ رود کورا بالا می رود ، و به سبک معماری سنتی گرجستان ساخته شده است.

 

5 – با یک حمام گوگرد در منطقه آبانوتوبانی دست و پنجه نرم کنید

 

اگر به دنبال یک روش شگفت انگیز برای استراحت و دست یافتن به آرامش در تفلیس هستید ، حمام معروف گوگرد واقع در منطقه قدیمی آبانوتوبانی واقع در شهرک قدیمی را فراموش نکنید. بیشتر حمام های گوگردی در این منطقه تمام روز باز هستند. بیش از 1500 سال قدمت این حمام ها را تخمین زده اند و همیشه نقش مهمی در تاریخ تفلیس بازی کرده اند و شاهد حضور  شخصیت های مشهوری همچون دوما و الکساندر پوشکین در این مکان ها بوده ایم!

 

6 – با برخی از غذاهای محلی و گرجستانی سنتی جشن بگیرید!

 

غذاهای محلی و گرجستانی

تحت تأثیر طعم های خاورمیانه و اروپا ، غذاهای محلی گرجستان واقعاً خوشمزه است و مطمئناً ارزش یمبار امتحان را دارد! برخی از خوراکی های محلی که شما نمی توانید از آن چشم پوشی کنید شامل خاچاپوری (نان پر از تخم مرغ و پنیر) ، Khinkhali (کوفته های گرجی با گوشت و ادویه جات ترشی جات ، یا غذاهای گیاهی که با سیب زمینی ، قارچ ، پنیر و سایر سبزیجات پر می شوند)

7 – از موزه های جذاب تفلیس دیدن کنید

 

در میان جاذبه های دیدنی در تفلیس ، موزه های بی نظیر و جذاب این شهر را در لیست بازدید خود قرار دهید. بازدید از این موزه ها راهی عالی برای درک عمیق از تاریخ ، فرهنگ ، هنر و سنت های تفلیس و گرجستان است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا