جاذبه های گردشگری

7 جاذبه گردشگری پکن

چند پایتخت در جهان وجود دارد که ساده و در عین حال معمایی هستند، پکن یکی از آنهاست که با یک تاریخ و فرهنگ 1000 ساله  به خوبی حفظ شده. هیچ جایی به اندازه پکن جذاب نیست، باغ های شاهنشاهی گسترده، نشانه های تاریخی و معابد با شکوه همه در پایتخت چین جمع شده اند. کارهای زیادی برای انجام  دادن، تعداد زیادی مکان برای بازدید و تجربیات بیشمار در پکن در انتظار شما هستند. در این پست ما 7 تجربه و جاذبه گردشگری را که باید در پکن ببینید  به شما معرفی کرده اییم.

1.از کاخ تابستانی دیدن کنید

جاذبه های گردشگری چین

هنگام بازدید از پکن، بازدید از کاخ تابستانی حتما باید در لیست شما باشد چرا که یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در پکن این کاخ تابستانی و یک باغ شاهنشاهی است که به خوبی حفظ شده است. این میراث جهانی یونسکو که در سال 1750 ساخته شده است از بتکده های زیبا، قصرهای بزرگ، باغ های سرسبز و یک دریاچه بزرگ ساخت دست بشر تشکیل شده است. یک نصفه روز وقت لازم است تا زیبایی این مکان را به طور کامل ببینید.

پل زیبا در کاخ تابستانی در پکن

2. شفابخشی معنوی در معبد یونگه لاما

تالار هماهنگی و صلح در معبد لاما  بزرگترین معبد بودایی تبتی در پکن است. این معبد که در اواخر دهه 1600 در زمان سلسله چینگ ساخته شده است  در میان پرستشگران بودایی بسیار محبوب است. برجسته ترین مجسمه بودا است که از یک تکه چوب صندل تراشیده شده است در این معبد قرار دارد. هنگام بازدید از معبد لاما، تپه 500 ارهت و سه بودای برنز از گذشته ، حال و آینده را از دست ندهید.

 

3. در اطراف پارک Beihai قدم بزنید

 

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین باغ های شاهنشاهی در چین  پارک Beihai یا پارک دریای شمال است که مورد علاقه مردم محلی است. این پارک با بیش از 1000 سال قدمت  71 هکتار زمین را پوشش می دهد. تعداد زیادی پل و آلاچیق و باغ وجود دارد که این مکان را به ایده آل ترین استراحتگاه تبدیل می کند. جزیره گل جید، معبد Chanfu و پاویلیون پنج اژدها از جاذبه های گردشگری هستند که باید در پارک Beihai از آنهادیدن کنید. در روزهای عادی  می توانید افراد محلی را در حال ورزش و مراقبه در این پارک ببینید.

 

صحنه زیبای پارک امپریالیستی پکن

 

4. کنتراست نمای قدیمی و جدید در پکن – هوتونگ تاریخی

اقامتگاه های هوتونگ

 

 هاتونگ ها کوچه های باریکی هستند که خانه های مختلف حیاط سنتی را به هم متصل می کنند و اساساً درحومه پکن قرار دارند. با دوچرخه در این کوچه ها سرگردان شوید، غذاهای محلی اصیل را بچشید، از فروشگاه های عجیب و غریب خرید کنید و از زندگی در حومه پکن لذت ببرید. بازدید از هاوتونگ قطعاً یکی از کارهای برتر در پکن و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پکن محسوب می شود.

 

 

5. زندگی شبانه Sanlitun را تجربه کنید

نمای شبانه شهر پکن Sanlitun

پکن مکانی برای  لذت بردن از زندگی شبانه و پناهگاهی برای مهمانی جوانان و مهاجران محلی و مملو از میخانه ها، بارها، رستوران ها و مراکز خرید است.

برای دیدن جاذبه های گردشگری چین اینجا کلیک کنید.

 

6. در میدان تیان آنمن شگفت زده شوید

میدان تیان آنمن

  مائو تسه تونگ جمهوری خلق چین میدان تیان آنمن را در 1 اکتبر 1949 را تأسیس کرد که مهمترین مکان برای هر شهروند چینی  و یکی از برترین جاذبه های گردشگری پکن است که در هر زمان از سال این میدان مملو از گردشگران و مردم محلی است. از مکانهای دیدنی در میدان تیان آنمن باید به تالار بزرگ مردم، بنای یادبود قهرمانان و مقبره مائو تسه تونگ اشاره کرد.

7. خرید عتیقه در بازار Panjiayuan

اگر 2 روز در پکن هستید مطمئن شوید که از بازار Panjiayuan بازدید می کنید. از هنرها و صنایع دستی گرفته تا مصنوعات، این بازار عظیم به خودی خود یک تجربه هیجان انگیز است. با بیش از 3000 فروشنده و بیش از 50،000 بازدید کننده در روز هر چیز و هر آنچه در اینجا می توانید پیدا کنید وجود دارد. گرچه این بازار در طول هفته باز است اما آخر هفته ها بازدید از این بازار جالب تر و شلوغ تر خواهد بود و یکی از جاذبه های گردشگری پکن برای علاقه مندان به خرید محسوب می شود. 

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا