جاذبه های گردشگری

8 غذای سنتی معروف در سراسر جهان

غذا بخشی جادیی ناپذیر از تاریخچه هر کشور است که از فرهنگ و آداب و سنن کشورها نشئت می گیرد. بعضی کشورها غذاهایی دارند که بین المللی هستند و شهرت جهانی دارند و این مسئله می تواند به این علت باشد که این غذاها با ذائقه مردم اکثر کشورها سازگاری دارند. غذاهایی که برای خوردن آنها نیاز نیست که به یک کشور خاص سفر کنیم بلکه می توانیم با تهیه دستور پخت آن غذا را در خانه تهیه کنیم و لذتش را ببریم. در این پست ما لیستی از غذاهای سنتی بین المللی را در اختیار شما قرار داده اییم که آشنایی با این غذاها می تواند به اندازه آشنایی با جاذبه های گردشگری این کشورها دلپذیر باشد.
 

1) Tagine از مراکش

Tagine به نام گلدان سفالی که در آن طبخ می شود ، یک غذای مراکشی است که در سراسر آفریقای شمالی محبوب است. این دستور غذایی فوق العاده خوشمزه است که با ترکیباتی مانند مرغ ، گوشت یا ماهی تهیه شده و به همراه آب و سبزیجات پخته می شود.
 
 

2) اوروک از ترکیه

“Oruk” – نمونه پخته شده Icli Kofte ، کوفته های ترکی است که با گردو و گوشت چرخ شده پر شده است
 
 
 یکی از غذاهایی که در تمام مناسبت های مختلف ترکیه ظاهر می شود “Oruk” است که در اصل از آنتاکیا ، ترکیه است. این کوفته های پخته و خوشمزه از خمیر بلغور ساخته شده است  و با گوشت چرخ شده مانند گوشت گاو ، گردوی خرد شده ، پیاز رنده شده و دسته ای از گیاهان و ادویه ها مانند جعفری ، فلفل سیاه ، زیره ، فلفل قرمز و نمک پخته می شود.
 
 

3) گوشت بره سوخاری که در تمام کشورهای خاورمیانه محبوب است

 
یکی از بهترین غذاهای سنتی بین المللی است و دستور پخت آن به این شکل است که گوشت را قبل از اینکه به آهستگی برشته شود، با ادویه ، گیاهان و کره می پوشانند و سپس برشته می کنند.
 
 

4) بیریانی از هند

 
 
یک غذای محبوب از جنوب آسیا که از هند منشا می گیرد ، بیریانی تقریباً در همه جشن های تعطیلات آن را درست می کند. این غذا سرشار از سبزیجات ، گوشت ، ادویه ها و گیاهان معطر است.
 

5) نالی نیهاری از هند

 
 این غذای فوق العاده دلپذیر و از غذاهای سنتی بین المللی اولین بار جای خود را در آشپزخانه های سلطنتی مغول پیدا کرد. آهسته  در سراسر جهان به شهرت می رسد ، نالی نیهاری یک گوشت پخته است (عمدتا گوشت بره یا گوشت گاو ، همراه مغز استخوان) که با ادویه های خوش طعم ، سبزیجات تازه و برگ گشنیز تزئین می شود.
 
 

6) معامول از لبنان و اردن

 
  این شیرینی به شکل گنبد ، گلوله با  خرما  گردو ، پسته ، شکر و گلاب طبخ می شود . این شیرینی ها در سوریه ، اردن ، لبنان ، اسرائیل و فلسطین Maamoul نامیده می شوند ، اما در جنوب ترکیه با نام های Kombe و در مصر به عنوان Kahk شناخته می شوند.
 

7) هربل از مراکش

 
 هربل سوپی شیرینی مانند است که احتمالاً قرن ها از پخت آن گذشته است.در اصل یک غذای خوشمزه مراکشی است ، این غذای ساده از دانه های گندم است که به آرامی در شیر و کره پخته می شود.
 

8) خورما خالص از هند ، پاکستان ، بنگلادش

 
 شیرخورما اساساً یک دسر است که با استفاده از گل مایع ، شیر ، شکر ، خرما و میوه های خشک تهیه می شود. ورمیشل تفت داده شده در شیر پخته می شود تا زمانی که نرم شود و مخلوط غلیظ شود و بعداً باید یک مشت میوه خشک سرخ شده روی آن بریزید.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا