جاذبه های گردشگری

9 دلیل برای سفر به مراکش

مراکش سرزمین تضادها  یکی از مقصدهای گردشگری مورد علاقه گردشگران در آفریقا است. این کشور با یک ساحل زیبا در یک سو و یک کویر در سوی دیگر، و در توبکال بلندترین قله در کوههای باشکوه اطلس در آفریقای شمالی قرار گرفته است. و اگر این دلایل کافی برای بازدید شما از مراکش نیست ، در اینجا چند نکته انگیزشی دیگر در مورد جاذبه های گردشگری مراکش و اینکه چرا هر گردشگر باید سفری به مراکش داشته باشد آورده شده است.

 

1. کاوش در مراکش

مراکش شاید چشمگیرترین کشور در جهان عرب باشد. این کشور مملو از کوچه های کوچک و شهرهای های مسحورکننده (مراکز خرید محلی) است که می تواند شما را در کل روزها مشغول و اسیر خود کند.

 

2. تجربه کازابلانکا

 کازابلانکا، یک شهر مهم مراکش که دارای ترکیبی منحصر به فرد از معماری معاصر فرانسوی است. کورنیش یک خیابان خاص در این شهر است که پر از کلوپ های شبانه ، سینما ، هتل ها ، فست فودهای زنجیره ای از جاذبه های گردشگری مراکش است که به دلیل چشم انداز وسیع اقیانوس اطلس شناخته می شود. این شهر همچنین به خاطر مسجد قابل توجه حسن دوم مشهور است که توسط معمار فرانسوی میشل پینسو طراحی شده است.

 

3. شهر طنجه

 شهر طنجه از جاذبه های گردشگری مراکش و دارای ترکیبی فرهنگی بی نظیر از شمال آفریقا ، اسپانیایی ، پرتغالی و فرانسوی است. طنجه که در نوک آفریقای شمالی واقع شده است ، با تنگه جبل الطارق از اروپا جدا شده است. این شهر شگفت انگیز دارای هزارتوهای جالب است. خیابان ها مملو از کافه ها ، مغازه ها و رستوران های زیبا است که حضور نویسندگان بی شمار اروپایی و آمریکایی را دیده اند.  طنجه همچنین آخرین مکان استراحت و آرامگاه پیشگام معروف سفر – ابن بطوطه است. 

 

4.  کوههای باستانی اطلس 

کوههای اطلس ، مراکش

 مراکش بهشتی برای علاقه مندان به طبیعت گردی است. از کوههای اطلس بالا گرفته تا کوههای اطلس میانه گرفته تا کوههای ریف در این کشور شگفت انگیز از مسیرهای پیاده روی و جاذبه های گردشگری مراکش بحساب می آیند.

 

5. نگاهی گذرا به سنت های مراکش

ایت بن حدو ، مراکش
 
 
 امروزه بسیاری از مراکز مراکش (خانه های سنتی یا کاخ هایی با باغ های داخلی) برای جذب گردشگران خارجی که به دنبال یک تجربه کلاسیک هستند ، به هتل تبدیل شده اند. با داشتن معماری باشکوه تجربه ای به یادماندنی را تضمین می کنند. همراه با غذای عالی ، خدمات به موقع و فضای سلطنتی. بهترین مکان برای تجربه شیوه زندگی سنتی مراکشی اقامت چند روزه در ایت بن حدو است. این شهر تاریخی با خشت گل یکی از مکان هایی است که جزء میراث جهانی یونسکو است و در بسیاری از فیلم های هالیوود حضور داشته است.
 
 
 

6. لذت بردن از غذاهای خوشمزه مراکشی

 
 برخی از عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان بدون شک در مراکش تهیه می شوند. از (سوپ غنی لوبیای خشک) ، تا (غذایی که در قابلمه سفالی پخته شده است) از ماهی گرفته تا (سوپ سنتی) هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.
 
 
 

7. صنایع دستی شگفت انگیز

 
 
هیچ چیز چالش برانگیزتر یا رضایت بخش تر از خرید در یکی از شهرهای مراکش وجود ندارد. از دمپایی و سفال های رنگارنگ ، ادویه جات و قطعات جواهرات ، گلدوزی های ابریشم درخشان و کیف های چرمی و فرش های بربری مراکز خرید ، پر از گزینه های مختلف برای یک خرید خوب است.
 
 

8. بهترین سواحل در مراکش

 
سواحل یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مراکش هستند که با یک خط ساحلی که حدود 1200 مایل در دریای مدیترانه و همچنین اقیانوس اطلس را طی می کند موج سواران و طبیعت گردان زیادی را به خود جذب می کند. در حالی که آگادیر و کازابلانکا برای خانواده هایی ایده آل هستند که به دنبال اوقات آرام در کنار عزیزانشان هستند ، Essaouira و Sidi Kaouki برای علاقه مندان به ورزش های آبی بسیار سرگرم کننده هستند.
 
 
 

9. سفر ارزان به مراکش

 
 
مراکش برای کسانی که نگران هزینه های بالای سفر بین المللی هستند گزینه مناسبی است. مقاصد شگفت انگیز بسیاری مانند شهر آبی چشمگیر Chefchaouen واقع در کوههای Rif یا شهر تاریخی Fez و پایتخت کلاسیک Rabat در این کشور وجود دارند که هزینه مقرون به صرفه ایی نیز دارا می باشند.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا