جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری شهر زیبای شیامین در چین

 شیامن یک شهر توریستی معروف و زیبا در جنوب چین و در استان فوجیان است. یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری این شهر چشم انداز زیبای دریا و آب و هوای دلپذیر آن است. به دلیل مجاورت با دریا و خلیج آب این قسمت فاقد رسوب است و هرگز یخ نمی زند. در زبان چینی شیامین به معنای دروازه دریا است، به همین دلیل از مدت ها قبل برای امپراطوریها مهم بوده و یک شهر اقتصادی استراتژیک محسوب می شده. شهر شیامین بیش از 5.1 میلیون نفر جمعیت و مساحت بالغ بر 3.2 هزار کیلومتر مربع دارد. مذهب غالب مردم این شهر بودیسم، تائوئیسم، کنفوسیوس و برخی دیگر پیرو ادیان و آیین های بومی چین هستند. تعداد محدودی نیز مسلمان و مسیحی در این شهر زندگی می کنند.

 

جمهوری خلق چین یک دولت سوسیالیستی است که در آن رئیس جمهور رئیس کشور و نخست وزیر در راس کابینه قرار می گیرد. جالب است بدانید که این شهر صدها هزار ماهیگیر را در خود جای داده و به همین دلیل به جزیره آنگلرز معروف است. وجود پرندگان و هوای طبیعی ، تمیز و تازه مناظر چشم نوازی را ایجاد می کند. آب و هوای نیمه گرمسیری، موسمی و معتدل در طول سال به جز در ماه های طوفان آن را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

 

به همین دلیل این شهر همیشه از گردشگرانی از سایر مناطق چین و جهان استقبال کرده است. بسیاری از پارک ها و باغ های زیبا، معابد و مناظر دیدنی باستانی، کوه ها و منابع طبیعی غنی، سواحل زیبا و استراحتگاه های ساحلی، جاذبه های گردشگری، هتل ها، استراحتگاه ها و رستوران ها در اینجا وجود دارد که این شهر را به یکی از برجسته ترین شهرها در سراسر چین تبدیل کرده است.

 آب و هوا

 شیامین شهری با آب و هوای معتدل و نیمه گرمسیری است. این شهر تابستانهای طولانی، گرم و مرطوب و زمستانهای کوتاه و خشک با دمای متوسط ​​سالانه 20 درجه سانتیگراد دارد. به دلیل همجواری با دریا و کوهها این شهر همیشه آب و هوای خوب و تمیزی با مناظر طبیعی دارد. میانگین دمای هوا از 18 درجه سانتیگراد تا 25 درجه سانتیگراد در طول سال متغیر است. 

جاذبه های گردشگری

از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به معبد نانپتو، باغ گیاه شناسی شیامین، پیانوی موزه گولانگیو، باغ شوژاوانگ، موزه بین المللی هنر حروف سازی شیامین، قلعه کوه هولی، باغ یویوان، باغ Xiamen Yuanbo ، پارک ژونگ شان، موزه چینی خارج از کشور و جهان زیر آب شیامین اشاره کرد.

معبد نانپتو

 

معبد Nanoputup Tempe یا معبد پنج پوتو معبد بودایی مشهوری است که در شیامن چین تأسیس شده و در جنوب حرم بودایی کوه پوتو در استان ژجیانگ واقع شده است. این معبد دارای چندین غار عمیق و جنگل های آبی است که فوق العاده تماشایی هستند. در اینجا می توانید از معبد بازدید کرده و طبیعت منحصر به فرد غارهای آن را کشف کنید. 

باغ شوژوانگ

 

باغ شوژوانگ به عنوان یک باغ ساحلی زیبا در جنوب جزیره Gulangyu ساخته شده است. در این باغ  اثرات شگفت انگیز معماری را درک خواهید کرد. سبک معماری “باغ در دریا و دریا در باغ” را می توان در اینجا مشاهده کرد. این باغ تا دریا ساخته شده و بادهای موسمی آن را بسیار رویایی جلوه می دهند. باغ به دو قسمت تقسیم شده است. یکی باغ دریای پنهان و دیگری باغ بوشان نام دارد. در هر یک از این دو باغ پنج باغ فرعی خواهید یافت.

دنیای زیر آب

 

  اگر به دنیای زیر آب علاقه مند هستید این آکواریوم محلی برای شما عالی خواهد بود. در اینجا شما می توانید 350 گونه حیوانات دریایی و حدود 10000 ماهی را ببینید. دنیای زیر آب شیامین در سال 1998 برای عموم مردم افتتاح شد. این آکواریوم یک جاذبه گردشگری با سرگرمی و آموزش است و تنها پایگاه ملی آموزش علوم در استان فوجیان است.

باغ گیاه شناسی شیامین

 

باغ گیاه شناسی شیامین در کوههای وانشی در قسمت جنوب شرقی شیامین واقع شده است. این باغ به باغ گیاه شناسی وانشی نیز معروف است و می توانید گونه های گیاهی بی نظیری را مشاهده کنید. انواع گیاهان نادر و گلهای وحشی در باغ گیاه شناسی شیامین یافت می شود. این باغ در زمینی به مساحت 4.93 کیلومتر مربع ساخته شده است و زمان افتتاح و ساخت آن به سال 1960 برمی گردد.

البته روند تکمیل پوشش گیاهی آن سالها و چندین مرحله به طول انجامیده است. در حال حاضر در این باغ گیاه شناسی تقریباً با 6300 نوع گیاه زینتی گرمسیری و نیمه گرمسیری روبرو خواهید شد. در این باغ گیاه شناسی شرح مفصلی از هر یک از این گونه های گیاهی ارائه شده است و می توانید با شرایط حفاظت و محیط زیست آنها آشنا شوید.

موزه چین در خارج از کشور

 

موزه چین در خارج از کشور یکی از دیدنی های این شهر است. برای دیدن موزه باید به خیابان 493 سیمینگ جنوبی بروید. این موزه در زمینی به مساحت 3000 متر مربع ساخته شده است. در اینجا می توانید تاریخچه چینی های مهاجر را ببینید و درک کنید. همه چیز در مورد زندگی ، آداب و رسوم و … این افراد در این موزه به نمایش گذاشته شده است. این موزه در سال 1956 توسط آقای تان کاه کی رهبر مهاجر معروف چینی ها تاسیس شد.برای دیدن جاذبه های گردشگری چین اینجا کلیک کنید.

شیامین یک شهر شلوغ تجاری

 

رویدادهای تجاری بین المللی، کنفرانس ها و نمایشگاه های صنعت سنگ به ویژه نمایشگاه بین المللی سنگ شیامین چین و کنگره جهانی سنگ هر ساله در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی شیامین برگزار می شود. صنعت سنگ در حال آوردن جهان به این شهر است و این یک ویژگی تجاری برای شهر و منطقه شده است. ویژگی دیگر این شهر موضوع قایق و قایقرانی، کشتی های کوچک و تجهیزات ماهیگیری، تفریحات آبی و قایق های شخصی و تجهیزات مربوطه است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می کند. مروارید، بادام زمینی های بو داده، صنایع دستی بومی، مهره ها، شیشه های رنگی و کارهای سنگی و سنگ یشم سوغات این شهر محسوب می شوند.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا