جاذبه های گردشگری

10 جشنواره شگفت انگیز ایتالیا که باید تجربه کنید!

هر ساله جشنواره های زیادی در سراسر جهان و بخصوص ایتالیا برگزار می شود که گویای تاریخ، سنتها و فرهنگ غنی کشورهای مختلف است. برخلاف تصور عامه ایتالیا تنها کشوری با جشنواره های معمول غذا و شراب  نیست بلکه فستیوال هایی دراین کشور برگزار می شوند که برخواسته از سنت ها و ارزش های عمیق خانوادگی این کشور می باشد که این جشنواره ها به نوعی جزئی از جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شوند. در ادامه برای آشنایی با این جشنواره ها و زمان و مکان برگزاری آنها با ما همراه باشید.

جشنواره پالیو دی سیه نا

چه زمانی: 2 جولای و 16 آگوست کجا: سیه نا، منطقه توسکانی

 

یکی از شناخته شده ترین جشنواره های تاریخی ایتالیا یک مسابقه اسب سواری هیجان انگیز در میدان اصلی Sienna ، Piazza del Campo است. این شهر به 17 ناحیه (بخش) تقسیم شده است و هر منطقه یک سوارکار معرفی میکند. 10 نفر در مسابقه اول در تاریخ 2 ژوئیه و 7 نفر دیگر به همراه 3 برنده مسابقه قبلی  در مسابقه 16 آگوست شرکت می کنند. روز مسابقه با صفوف افرادی که لباس های رنگی بر تن دارند و پرچم هایی را در دست دارند شروع می شود و در آخر به اسب برنده پالیو (پرچم پیروزی) تعلق می گیرد.

 

جشنواره Giostra della Quintana

چه موقع: یکشنبه اول ماه اوت کجا: Ascoli Piceno، استان مارچه

یک جشنواره قرون وسطایی است که ساکنان محلی  لباس های دوره تاریخی را می پوشند و در یک رژه بزرگ در خیابان ها شرکت می کنند. این رژه با نوازندگان، طبل نوازان، پرچمداران و کمانداران همراه است و شما می توانید از مسابقات تیراندازی با کمان لذت ببرید. این جشنواره نمایشی از سنت های قرون وسطایی است و در آن اسب سوارانی با نیزه به هدف خود حمله می کنند و باید قبل از گرفتار شدن خود را نجات دهند.

 

جشنواره Regatta تاریخی، ونیز

چه زمانی: اولین یکشنبه ماه سپتامبر کجا: ونیز، منطقه ونتو

 

در این جشنواره کانال ها و تالاب های زیبای ونیز پر از قایق و موکب های گوندولا هستند و در آن از کاترینا کورنارو  همسر پادشاه قبرس که از حامیان شهر ونیز بود تجلیل می شود. چهار مسابقه در دسته های مختلف وجود دارد  اما رویداد اصلی این فستیوال مسابقه کارولینای مردان (کشتی گسترده ای است که توسط قایقرانان ساخته می شود)است.

 

 

جشنواره کارناوال ونیز

چه زمانی: ژانویه و فوریه کجا: ونیز، منطقه ونتو

کارناوال ونیز یکی از محبوب ترین و معروف ترین جشنواره های ایتالیا است. این کارناوال به دلیل رویدادهای منحصر به فرد خود در سراسر جهان شهرت دارد. مسیرهای پیاده رو مشهور شهر مملو از مردمی است که لباس های سنتی و رنگارنگ پوشیده اند و ماسک های عالی برای صورت گذاشته اند. رویدادهایی که این کارناوال را بسیار جذاب می کند موکب های تله کابین و قایق، رژه ماسک در میدان مشهور سنت مارک، کارناوال برای کودکان در منطقه کانارجیو و نمایش آتش بازی بزرگ در روز آخر است.

جشنواره نبرد پرتقال ها

چه موقع: هفته سوم فوریه کجا: Ivrea، استان تورین، منطقه پیمونت

 

نبرد نارنجی رویدادی است که بازدیدکنندگان زیادی را به شهر جذاب Ivrea می کشاند. این جشنواره نمایشی سنتی از قیام علیه یک ستمگر بی رحم رانیری دی بیاندرات است. این حاکم ظالم هر دختری را که می خواست می توانست تصاحب کند. و دختری به نام ویولتا امتناع کرد و این پادشاه ستمگر سر او را قطع کرد. هر ساله دختری برای ایفای نقش ویولتا انتخاب می شود و 9 تیم سازمان یافته با پرتاب پرتقال به همدیگر به نوعی انزجار خود را از این حاکم ستمگر نشان می دهند.

جشنواره موکب های عید پاک

چه موقع: هفته آخر روز بزرگ (یکی از روزهای تعطیل در یکشنبه ایی از ماه مارس یا آوریل) کجا: سیسیل، پالرمو

 

 سیسیل مملو از آئین ها و آیین های مذهبی است و یکی از منحصر به فردترین موکب های آن موکب اسرار برگزار شده در تراپانی است. آیینی بسیار باستانی که قدمت آن به بیش از 400 سال پیش می رسد. موکب جمعه خوب همچنین شامل 20 گروه مذهبی است که در این موکب شرکت می کنند. این گروه ها تصویری از مرگ عیسی مسیح را ارائه می دهند و در واقع تصویری از شور مذهبی و سنت ها و ارزش های معمول ایتالیایی را نمایش می دهند.

 

جشنواره Corsa dei ceri Gubbio

چه زمانی: 15 ماه مه کجا: Gubbio، استان پروجا، منطقه آمبریا

 

شهر کوچک گوبیو در استان پروجا شاهد ازدحام عظیمی از جمعیت توسط مردم محلی و خارج از کشور در طول جشنواره  Corsa dei ceri Gubbio که یکی از بهترین جشنواره های ایتالیا است می باشد. این جشنواره به مناسبت درگذشت اسقف اوبالدو بالداسینی (محافظ گوبیو) برگزار می شود و در آن تعداد زیادی از مردم با شمع های چوبی بزرگ و و مجسمه هایی از سنت جورج، سنت آنتونی و سنت اویالدو دور میدان اصلی چرخیده و بعد به سمت کلیسای کوهستانی حرکت می کنند. سپس سه تیم  به صورت نمادین با یکدیگر به رقابت می پردازند و همیشه سنت اوبالدو برنده است.

 

جشنواره های Infiorata

زمان: مه و ژوئن کجا: Noto  Spello  Genzano  Brugnato و Bolsena

 

جشنواره ای زیبا از گل و تزئینات مربوط به گل در ایتالیا است. شهرهای Noto در سیسیل ، Spello در Umbria ، Genzano در Lazio ، Brugnato در Liguaria و Bolsena در Lazio محبوب ترین مکان ها برای جشنواره تماشایی Infiorata هستند. از گلبرگهای گل و برگهای گیاه برای ایجاد ملیله های درخشان استفاده می شود و پس از اتمام فرشها، روی فرشهای گل مراسم مذهبی برگزار می شود. از گلبرگهای گل نیز برای ایجاد نقاشی های دیواری زیبا در کنار خیابان و تزئینات کلیساها و خانه ها استفاده می شود.

 

جشنواره کالچو فیورنتینو

زمان: هفته سوم ژوئن کجا: فلورانس، منطقه توسکانی

 

کالسیو فیورنتینو که با نام کالسیو استوریکو (فوتبال تاریخی) نیز شناخته می شود  نوعی فوتبال است که از قرن 16 در ایتالیا آغاز شد. هر ساله در هفته سوم ژوئن  سه مسابقه در میدان سانتا کروچه برگزار می شود و چهار تیم – سانتا کروس (آبی ها)، سانتا ماریا نوولا (قرمزها)، سانتو اسپیریتو (سفیدها) و سان جیووانی (سبزها) با یکدیگر رقابت می کنند. این مسابقات 50 دقیقه طول می کشد و در زمینی پوشیده از شن انجام می شود. هر تیم 27 بازیکن دارد و تیمی که بالاترین گلها را به ثمر می رساند با پالیو و گاو چیانینا ظاهر می شود.

برای دیدن جاذبه های گردشگری توسکانی اینجا کلیک کنید.

 

جشنواره بازی پل

چه موقع: آخرین یکشنبه ژوئن کجا: پیزا، منطقه توسکانی

 

بازی پل یکی از جشنواره های ایتالیا می باشد که تاریخچه آن به سال 1568 باز می گردد و یک جشن یا بهتر بگوییم نبرد برای مالکیت پل روی رودخانه آرنو است. این مراسم با راهپیمایی  مردمی که لباس و زره قرن 18 پوشیده اند و نماینده دو گروه شمال (ترامونتانا) و جنوب (Mezzogiorno) در دو طرف رودخانه آرنو می باشند برگزار می شود. بازی به این شکل است که دو گروه بر سر کشیدن و مالکیت یک واگن برقی چوبی با هم رقابت می کنند و تیمی که آن را از آن خود کند در واقع مالکیت پل را برده است.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا