جاذبه های گردشگری

7 مکانی که باید قبل از ناپدید شدن ببینید

هیچ چیز برای همیشه دوام ندارد، اگرچه این موضوع بسیار ناراحت کننده است اما متاسفانه واقعیت دارد و ناراحت کننده تر اینکه این موضوع برای طبیعت و محیط پیرامون مان اتفاق بیفتد. تغییرات آب و هوایی، توسعه و چندین عامل دیگر باعث ایجاد خرابی  برخی از شگفت انگیزترین مناظر روی زمین شده است. گرم شدن کره زمین، سونامی، ذوب شدن یخچال های طبیعی، بیابان زایی و سایر بلایای طبیعی بر اقیانوس ها، صخره ها، سواحل و حتی شهرها تأثیر می گذارد و منجر به تغییرات بالقوه شدیدی می شود. زمان در حال گذر است و دقیقاً مانند آتلانتیس مکان های دیگر نیز برای همیشه از دنیای ما محو می شوند! بنابراین قبل از اینکه این مکان ها از بین بروند از آنها بازدید کنید. در اینجا ما تعدادی از این مکان ها و جاذبه های گردشگری را که در معرض ناپدید شدن هستند را به شما معرفی کرده اییم که باید قبل از نابودی شان از آنها بازدید کنید.

پارک ملی یخچال های طبیعی، مونتانا

 

بدون شک یکی از خیره کننده ترین مکانهای شگفت انگیز کره زمین با 700 مایل مسیر پیاده روی، چمنزارهای کوهستانی و دریاچه های پر زرق و برق پارک ملی یخچال های طبیعی مونتانا می باشد که قبل از ناپدید شدن و بهتر بگوییم نابود شدن باید از آن بازدید کنید. یخچال طبیعی به یخی گفته می شود که حرکت می کند و هنگامی که بارش برف در زمستان از ذوب شدن برف در تابستان بیشتر شود شکل می گیرد. با گرم شدن کره زمین یخجال ها در حال کوچک شدن هستند و مونتانا که زمانی بیش از 150 یخچال را در خود جا داده بود امروز فقط 25 یخچال در آن  باقی مانده است و تخمین زده شده که در کمتر از 20 سال این تعداد حتی بیشتر کاهش یابد.

کوه کلیمانجارو، تانزانیا

 

تعداد کمی از نقاط جهان به زیبایی کوه آتشفشانی کلیمانجارو است. از آنجا که تأثیر افزایش دمای کره زمین با تغییر در کاربری زمین منجر به کاهش یخبندان بلندترین کوه آفریقا شده است این برف ها احتمالاً طی 20 سال آینده از بین می روند، در حال حاضر نیز تقریباً 85 درصد کل یخ در طول قرن گذشته ناپدید شده است. پس برای دیدن مکان های شگفت انگیزی که در معرض ناپدید شدن هستند و یکی از آنها کوه کلیمانجارو در تانزانیاست می باشد عجله کنید.

دریای مرده

 

تنها مکانی در زمین که می توانید بدون اینکه بلد باشید شنا کنید در آن شناور شوید همین دریای مرده است. این دریا که میان اردن، اسرائیل و مناطق فلسطینی قرار دارد در حال مرگ است. دریای مرده یکی از مکانهای شکفت انگیزی است که قبل از ناپدید شدن حتما باید از آن بازدید کنید. به این دلیل آن را دریای مرده می نامند زیرا هیچ جانور و گیاهی بطور دائمی در آن زندگی نمی کند. و آب آن 9 برابر شور تر از آب اقیانوس هاست. مجموعه ایی از عوامل انسانی و زمین شناسی به نابودی این دریا منجر شده است. افزایش جمعیت و افزایش نیازهای کشاورزی منجر به افت سطح آب با سرعت حدود سه فوت در سال می شود. و اگر راه حلی برای این مسئله پیدا نشود این دریا تا 40 سال آینده خشک می شود. زیرا در 4 دهه گذشته دریای مرده 30 درصد کوچک شده است.

جزایر مالدیو

 

سواحل پریستین با نقاط خنک کننده غواصی و تفریحگاه های مجلل هر ساله انبوه بازدید کنندگانی از مالدیو را اغوا می کند. اما آینده این ساحل درخشان به نظر نمی رسد. جزایر زیبای مالدیو به دلیل تغییرات آب و هوایی به زیر آب می رود، زیرا پنج فوت بالاتر از سطح دریاست و این کشور بیش از آنکه خشکی داشته باشد یک اقیانوس است. اگر سطح دریا ادامه یابد مالدیو کاملاً در اقیانوس غرق می شود.

پاتاگونیا

 

 پاتاگونیا آمریکای جنوبی سرزمینی با زیبایی دست نخورده می تواند به طور چشمگیری در اثر تغییر آب و هوا تغییر کند و یخچال های طبیعی به دلیل افزایش دما و کاهش بارندگی با سرعت متوسط ​​6 فوت در سال نازک می شوند. اکنون زمان آن است که قبل از آنکه این یخچال ها از بین بروند شاهد میدان های یخی جنوب آرژانتین باشید. گرچه این سرزمین به طور کامل ناپدید نخواهد شد  اما در صورت ادامه گرم شدن کره زمین ممکن است به زودی چشم انداز آن تغییر یابد. برای دیدن جاذبه های گردشگری آرژانتین اینجا کلیک کنید.

ماداگاسکار

 

تنها صداهایی که در ماداگاسکار می شنوید صدای پرندگان و امواج است. آب گرم صاف، زندگی پر جنب و جوش در اقیانوس ها و تشکیلات سنگی غیرمعمول در زیر آب این جزیره را به بهشت ​​واقعی غواص تبدیل کرده است! اکوسیستم ماداگاسکار در اثر جنگل زدایی، فرسایش، تخریب خاک و سوزاندن مزارع معیشتی از بین می رود. اگر برای نجات جزیره کاری انجام نشود طی 35 سال آینده ناپدید می شود. پس برای بازدید از مکان های شگفت انگیزی که در خطر ناپدید شدن هستند عجله کنید چرا که نابودی آنها خیلی دور نیست.

صخره بزرگ سد کوئینزلند، استرالیا

 

فرصت بازدید از شهر گرمسیری کوئینز احتمالاً بهترین چیز در مورد سفر به بزرگترین صخره مرجانی جهان است. افزایش مداوم درجه حرارت اقیانوس ها، سیکلون ها و آلودگی آب  هر سال صخره های سنگی را به پایان خود نزدیکتر می کند. طبق تخمین کارشناسان حدود 60٪ از صخره ها ممکن است تا سال 2030 از بین بروند. متأسفانه  این حاصل هزار سال خلقت طبیعی می تواند به زودی از بین برود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که Great Barrier Reef را قبل از ناپدید شدن ببینید. چرا الان افزایش دمای اقیانوس ها، آلودگی آب، اسیدی شدن اقیانوس ها و سیکلون ها به طور مداوم صخره را از بین می برد و باعث سفید شدن جمعی مرجان ها می شود. اگر برای حفظ این صخره هیجان انگیز در چند دهه آینده کاری انجام نشود به زودی شاهد از بین رفتن این صخره ها خواهیم بود.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا