جاذبه های گردشگری

سفری ماجراجویانه به گرجستان

گرجستان در اروپا مقصد گردشگران بی شماری است که دارای جاذبه های گردشگری شگفت انگیز فراوان و زیبایی های طبیعی خیره کننده است. موقعیت این کشور در منطقه قفقاز آن را برای لذت بردن از فعالیت های ماجراجویی مناسب می کند. گزینه های مختلفی وجود دارد که سفر شما به گرجستان را به یک امر کاملا ماجراجویانه تبدیل می کند. شما می توانید در گرجستان به پیاده روی ، کوهنوردی ، اسب سواری و بسیاری از فعالیت های شگفت انگیز ماجراجویی بپردازید.

 

1- پیاده روی و دوچرخه سواری

 

 

 دره ها و رودهای زیبا گرجستان را به مکان مناسبی برای پیاده روی و دوچر خه سواری تبدیل کرده است. زیبایی های طبیعی بکر در طول مسیرهایی که به روستاها ، قلعه ها و برج های متلاشی ، دره های سرسبز رودخانه ها و مسیرهای کوهستانی مرتفع منتهی می شوند از شما استقبال می کنند. هردو فعالیت مناسب افرادی است که به دنبال تجربه ماجراجویی در فضای باز هستند.

 

2- کوه های گرجستان

گرجستان به طور مداوم به عنوان یک مقصد محبوب برای  کوهپیمایی محسوب می شود. کوهها از Mont Blanc که کوهی بسیار محبوب در اروپا که مورد علاقه کوهنوردان اروپا است بالاتر هستند. صعود از بلندترین کوه گرجستان ، Shkhara که بیش از 5000 متر ارتفاع دارد تجربه شگفت انگیزی از کوهپیمایی را ارائه می دهند. چندین کوه آسان و کم ارتفاع نیز برای صعود وجود دارد که این کشور را به یکی از جاذبه های توریستی گرجستان و یک بهشت واقعی برای ماجراجویی کوهنوردی تبدیل کرده است.

 

3- غارها در گرجستان

 غارها یکی از جاذبه های توریستی گرجستان بحساب می آیند و بخشهای غربی گرجستان دارای شبکه پیچیده ای از غارهای طبیعی با جغرافیای متنوع مانند رودخانه ها و دریاچه های زیرزمینی و غارهای عظیم با ساختارهای آهکی است. می توانید در این غارهای تاریک قدم بزنید و در این مکان ها بگردید یا از قایق سواری در رودخانه ها و دریاچه های لذت ببرید. شما همچنین می توانید فسیل های کامل دایناسورها را به همراه سازندهای سنگ آهک ترسناک مشاهده کنید.

 

4- شکار و ماهیگیری و پاراگلایدر در گرجستان

گرجستان فرصتی منحصر به فرد برای گام برداشتن به دوران شکار و ماهیگیری در اجداد ما فراهم می کند. این اکوسیستم غنی که با گیاهان و جانوران پر شده است ، لذت بردن از فعالیت های ماجراجویی شکار و ماهیگیری را ایده آل می کند. چندین مزرعه وجود دارد که به شما امکان لذت بردن از شکار را می دهد در حالی که رودخانه های زیبا ، دریاچه ها و ساحل دریای سیاه برای ماهیگیری مناسب هستند.

 پاراگلایدر در مناظر خیره کننده گرجستان یکی از جاذبه های توریستی گرجستان و فعالیت های ماجراجویی برای تفریح در این کشور است. لذت بردن از این چشم انداز بکر و پر از کوه های برفی ، زمین های زراعی سبز و رودخانه های زیبا مطمئناً با پرواز بر فراز آسمان زیبای گرجستان تکمیل خواهد شد.

 

5- اسب سواری در گرجستان

اسب سواری یکی از جاذبه های توریستی گرجستان

 گرجستان ارتباط عمیقی با اسب دارد و اسب سواری یکی از جاذبه های توریستی گرجستان است. شما در حین عبور از مناطق دور افتاده کشور با ماجراجویی با اسب ، این مسئله را درک خواهید کرد. اسب ها شما را به بالای کوه های بلند می کشانند ، شما را از مسیر جنگل ها و دره ها عبور می دهند و به شما این امکان را می دهند به مناطق دور افتاده ای بروید و از طبیعت بکر و دست نخورده ی گرجستان لذت ببرید.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا