جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری مسکو ، قلب روسیه

روسیه را اغلب با آثار نویسندگان افسانه ای مانند ماکسیم گورکی، آنتون چخوف، لئو تولستوی، الکساندر پوشکین و فیودور داستایوسکی می شناسند. با این حال، ادبیات روسی تنها یکی از جنبه های جذابیت روسی برای من است. لیست چیزهایی که من در مورد روسیه دوست دارم شامل راه آهن ترانس سیبری و بزرگراه ترانس سیبری، منطقه دور افتاده کامچاتکا، شخصیت های معمایی شوروی مانند راسپوتین، لنین، استالین و پوتین ، سلسله سلطنتی رومانوف روسی، موفقیت ورزشی، موسیقی، اپرا، ارتش، معماری کمونیستی می شود. در اولین نگاه اجمالی من به مسکو، حیرت کردم که چقدر پایتخت روسیه در  طلوع سپیده دم دیدنی است. رودخانه زیبای مسکو در میان ترکیبی زیبا از فضای سبز، آسمان خراش ها و خیابان ها هر بیننده ایی را مجذوب و مسحور خود میکرد. در ادامه با آی اس دانلود همراه باشید تا هم با جاذبه های گردشگری مسکو آشنا شویم و هم  دیدنی های یک روز الهام بخش در مسکو را ببینیم و لذت ببریم.

یک روز گشت و گذار در مسکو

صبح روز بعد به دنبال یک صبحانه دلچسب، یک کابین رزرو کردم و در میدان سرخ که به خاطر بناهای برجسته مانند کرملین، مقبره لنین، کلیسای جامع سنت باسیل، کلیسای جامع کازان و موزه تاریخی دولت  معروف شده است سوار شدم.

میدان سرخ مسکو یکی از مشهورترین میادین عمومی در جهان است. همچنین از زمان ریاست جمهوری جوزف استالین، محل برگزاری رژه سالانه روز پیروزی در این کشور بوده است. این میدان همچنین میزبان چندین کنسرت موسیقی با حضور هنرمندان مشهور جهان مانند Linkin Park ، Red Hot Chili Peppers ، شکیرا و پل مک کارتنی و غیره بوده است. میدان سرخ و کرملین اکنون بخشی از میراث جهانی یونسکو در روسیه هستند.

از میدان سرخ تصمیم گرفتم تا کلیسای جامع سنت باسیل، یکی از زیباترین بناهای جهان قدم بزنم. این کلیسای جامع که به دلیل گنبدهای پیاز رنگارنگ خود مشهور است به دستور ایوان مخوف، تزار معروف روسیه به مناسبت بزرگداشت تصرف کازان، شهری در جنوب غربی روسیه ساخته شد. این مکان از دیدنی ترین نقاط مسکو برای عکاسی است.

در مرحله بعدی، تصمیم گرفتم کرملین را ببینم، مقر رسمی دولت روسیه و شامل چندین کاخ و ساختمان، از جمله دیوار تاریخی کرملین ، برجهای کرملین، و کاخ بزرگ کرملین، محل اقامت سلطنتی سابق تزارهای روسیه. نام “کرملین” به معنای “قلعه ای در داخل یک شهر” است. کرملین قلب و روح گفتمان سیاسی روسیه است و دارای میراث فرهنگی غنی ، از جمله میدان کلیسای جامع شامل کلیسای جامع ، جایی که همه تزارهای روسیه در آن تاجگذاری می کردند.

 

 
 
یکی دیگر از بناهای قابل توجه در کرملین برج ناقوس بزرگ ایوان است که بلندترین بنای مسکو تا انقلاب روسیه شناخته شده است. کاخ ترم و کاخ بزرگ کرملین به دلیل معماری و فضای داخلی نفیس و زیبا ، مشهور هستند و اکنون به عنوان مکان های تشریفاتی برای میزبانی از میهمانان رسمی کشور و رویدادها عمل می کنند. کاوش در کرملین به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مسکو به زمان نیاز دارد و 4 ساعت طول کشید تا با این مجموعه عظیم تاریخی آشنا شوم.
 
 

 
 
گرچه کاملاً خسته شده بودم، اما هنوز یک مکان دیگر برای بازدید داشتم. تئاتر معروف بولشوی، این تئاتر تاریخی که چراغ درخشان فرهنگی و یکی از جاذبه های گردشگری مسکو و روسیه ، با بیش از 200 رقصنده باله بزرگترین شرکت باله در جهان است. خوشبختانه بلیط دون کیشوت ، نمایش 3 ساعته باله که در صحنه تاریخی برگزار می شود  را گرفتم.  سه ساعت شگفت انگیز دون کیشوت مرا به یک قلمرو جادویی از رنگ ها و موسیقی برد و تنها چیزی که می توانم بگویم این است که هیچ راهی بهتر از این نبود که شاهد پایان سفر به مسکو در تئاتر “بولشوی” از “دن کیشوت” باشم.
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا