جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری برتر آندورا

کشور آندورا کشوری کوچک واقع در کوههای شرقی پیرنه بین فرانسه و اسپانیا دارای مناظر کوهستانی دوست داشتنی می باشد که اغلب در برنامه های سفر نادیده گرفته می شوند. آندورا به دلیل داشتن تپه های اسکی عالی به عنوان مقصد زمستانی در اروپا شناخته شده است. این کشور  متشکل از چندین شهر کوچک و روستای واقع در میان قله های بلند کوهستان است. برای بیشتر بازدید کنندگان جاذبه های گردشگری آندورا در پایتخت آن لا ولا خلاصه می شود. این کشور همچنین کشوری مملو از کلیساهای عالی قرون وسطایی است که بسیاری از آنها در طول زمان دست نخورده باقی مانده اند. اسکی بازان و اسنوبورد سوارها به شهر کوچک Encamp ،  پایگاه Pas de la Casa و منطقه اسکی Grau Roig ، سرازیر می شوند. از دیگر مکانهای دیدنی بازدیدکنندگان می توان به روستاهای زیبا El Serrat و La Cortinada اشاره کرد که در کوه ها مرتفع واقع شده اند و هر دوی این دهکده های جذاب در دره Valira del Nord ، در شمال غربی پایتخت این شهر یافت می شوند.

1. آندورا لا ولا پایتخت آندورا

 آندورا لا ولا  پایتخت آندورا  که در ارتفاعات شرقی پیرنه واقع شده است ، شلوغ ترین جاذبه گردشگری این کشور کوچک است  که با جمعیت کمتر از 23000  یکی از کوچکترین شهرها نیز هست. با عبور از رودخانه گران والیرا در ضلع شرقی کوه Pic d’Enclar ، خیابان اصلی شهر مملو از مغازه هایی است که از سوغاتی ها گرفته تا هنرهای محلی و صنایع دستی و کالاهای لوکس می فروشند. این خیابان همچنین دارای بسیاری از گالری های زیبا ، کافه ها و رستوران ها و همچنین تعدادی هتل عالی است. از دیگر کارهای جالب تفریحی در آندورا لا ولا می توان به گشت و گذار در Plaça del Poble ، یک میدان عمومی شهر اشاره کرد که مناظر بسیار زیبایی را ارائه می دهد. حتماً از کلیسای Sant Esteve متعلق به قرن 12 ، با چوب های تراش خورده دیدن کنید.

2. لا کازا د لا وال

 

LaCasa de la Vall یکی از برترین جاذبه های آندورا لا ولا است. این بنا در سال 1580 ساخته شده و اکنون محل استقرار دولت است که به دلیل داشتن نشان های زینت دار و سایر آرم های تاریخی حاکمان سابق این کشور قابل توجه است. از نکات مهم  آن می توان به اتاق پذیرایی ، با نقاشی های دیواری قرن شانزدهم و اتاق شورا (Sala de Session) اشاره کرد.

3. سرزمین عجایب زمستانی: والنورد

یکی از محبوب ترین مقاصد ورزشی زمستانی در پیرنه  والنورد است که اسکی بازان و اسنوبورد بازان را از سرتاسر اروپا به دامنه های بسیار زیبای خود می کشاند. والنورد واقع در قسمت شمالی آندورا و دارای ارتفاع حداکثر 2625 متری و دارای سه استراحتگاه اسکی بی نظیر آرکالیس ، پال و آرینسال است. بیشتر دامنه ها با تله کابین به یکدیگر متصل می شوند. والنورد به دلیل داشتن مدارس درجه یک اسکی و فعالیت های تفریحی مانند کفش برفی ، سورتمه سواری و حرکت برفی و همچنین پینت بال  در تعطیلات اسکی خانوادگی محبوبیت خاصی دارد. برای افراد ماجرا جو فعالیت هایی مانند سرعت سواری (ترکیبی از اسکی و موتور سواری) ، اسکی هلی و دوچرخه سواری در دسترس است. با گرم شدن هوا پارک دوچرخه Vallnord  شبکه ای عظیم از مسیرهای دوچرخه سواری کوهستان ، متقاضیان ماجراجویی را به خود جلب می کند.

4. کلیسای Sant Joan de Caselles

 

این بنای سنگی باشکوه که از یکی از بهترین کلیساهای رومانسک کشور محسوب می شود ، از قرن یازدهم میلادی ساخته شده و دارای ویژگی های جالب بسیاری است. قابل توجه ترین آنها فضای داخلی خوب و تزئین شده با نقاشی های دیواری عالی و همچنین تابلوی نقاشی ، سنت جان و آخرالزمان است که مربوط به سال 1525 می باشد. از دیگر نکات برجسته این کلیسای کاتولیک که به خوبی حفظ شده است می توان به مشبک گروه کر با شکل گچ بری رومی شکل مسیح بر روی صلیب و نقاشی بی نظیر پلی کروم اشاره کرد.

5. کالدئا

مجموعه بزرگ آبگرم Caldea که در قلب آندورا لا ولا واقع شده است ، با برج هرم شیشه ای باشکوه خود بر آسمان پایتخت مسلط است. این مرکز که دارای بیش از 6000 متر مربع مکان تفریحی و درمانی است از پر طرفدار ترین جاذبه های گردشگری آندورا می باشد و مهمانان می توانند از تعداد زیادی تالاب (داخلی و خارجی) و بسیاری از سونا و جکوزی استفاده کامل کنند. این هتل همچنین دارای بسیاری از مناطق تخصصی آبگرم شامل حمام های هند و روم ، آبشارها ، تخته سنگ های مرمر گرم است. به دلیل استفاده از آبهای گرم غنی از مواد معدنی که از منبع حرارتی شهر بیرون می آیند ، بازدید از این مجموعه آبگرم یکی از تجربه های منحصر به فرد  در زندگی است که به زودی فراموش نمی شود.

6. لا کورتینادا و کلیسای سانت ماری

 

دهکده لا کورتینادا که توسط چمنزارها و کوه های ناهموار احاطه شده است ، کلیسای دوست داشتنی قرن 12 سنت مارت ماری د لا کورتینادا را در خود جا داده است. این عبادتگاه قرون وسطایی که به خوبی حفظ شده است به دلیل نقاشی های دیواری رومانسک ، خانه چوبی قابل توجه است.  یکی دیگر از دهکده هایی که ارزش بازدید دارد ، ال سرات کوچک است. این دهکده کوهستانی که در انتهای جاده ای که از دره Valira del Nord عبور می کند قرار دارد و در مکانی باشکوه واقع شده است ، یک پایگاه عالی برای کاوش در حومه  و در بین گردشگران و کوهنوردان و همچنین علاقه مندان به گیاهان آلپ است.

7. Encamp و موزه ملی اتومبیل

در مرکز جغرافیایی آندورا ، شهر Encamp  محل زندگی نزدیک به 12000 نفر است و مرکز شهر آن نیز یکی از زیباترین مناطق است که رودخانه Valira d’Orient از آن عبور می کند و ساختمانهای قدیمی آن اکنون به عنوان فروشگاه ، کافه و رستوران استفاده می شوند. این. این شهر با یک تله کابین که مستقیماً آن را به دامنه های Grau Roig و Pas de la Casa متصل می کند ، به یکی از مهمترین مراکز اسکی کشور تبدیل شده است و این شهر همچنین  موزه ملی اتومبیل عالی را دراختیار دارد.

8. کلیسای سانتا کلوما

در جاده اصلی منتهی به آندورا به اسپانیا در دهكده كوچك سانتا كولوما یكی از بهترین عبادتگاه های رومی قرار دارد که از بهترین جاذبه های گردشگری آندورا می باشد. کلیسای سانتا کلوما ، قدیمی ترین کلیسای کشور است که به دلیل برج برجسته بسیار متفاوت از طرح مربع شکل برج های کلیسای دیگر در کشور. این بنای سنگی باشکوه و قدیمی از قرن نهم قدمت دارد و شامل یک مجسمه بسیار بزرگوار از قرن 12th از Virgin of Coloma ، تعدادی از نقاشی های دیواری موذرابیک در ورودی قوسی آن و یک قلم باشکوه قرون وسطایی است.

 

9. دره مادریو-پرافیتا-کلارور

 دره زیبای مادریو-پرافیتا-کلارور از زیباترین جاذبه های گردشگری آندورا است که نزدیک به 10 درصد از مساحت کل کشور را اشغال می کند و به عنوان “قلب معنوی” این ملت کوچک در نظر گرفته می شود و به نظر می رسد یک کتاب تصویری است. بله همانقدر جذاب و دست نخورده است. این دره یخچالی دورافتاده همچنین پناهگاهی برای انواع گونه های در معرض خطر و نادر حیات وحش است ، و چشم اندازهای چشم زیبا بالای مراتع کوهستانی و دره های پر از جنگل را دارد که با توجه به دور بودن دره فقط با مسیرهای پیاده روی قابل دسترسی است.

 

10. بانوی مریتکسل ما

 بانوی مریتکسل که به عنوان راهنمای معنوی این کشور مشهور است  در واقع یک مجسمه کاتولیک رومی است که نمایشی از مریم مقدس را به تصویر می کشد و میزبان جشنواره بزرگی است که از 1873 در همان روز تعطیلات ملی آندورا در 8 سپتامبر برگزار می شود. مجسمه اصلی مربوط به  قرن 12 است و کلیسایی که این مجسمه در آن قرار داشت در سپتامبر 1972 سوخت و نابود شد . گفته می شود این ماکت که از چوب تراشیده شده و فقط 33 اینچ ارتفاع دارد تقریباً شبیه به نمونه اولیه است و می توان آن را به همراه سایر آثار در حرم مقدس کلیسا مشاهده کرد. حياط باشکوه و طاق نمايان آن را نيز حتماً تماشا کنيد. این کلیسا همچنین بخشی از مسیر ماریان است که یک سفر مهم زیارتی است که شامل مقدسات مونتسرات و لورد می شود.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا