اپلتکنولوژی و فناوری

کلمه عبور آیفون و آیپد از ۴ رقمی به ۶ رقمی تبدیل می‌شود

 

در کنفرانس WWDC 2015 اپل از به‌روزرسانی نسخه “iOS”، و “OS X” خبر داد.

اپل از سیستم‌عامل  “iOS 9” برای آیفون و آیپد رونمایی کرد، این به‌روزرسانی شامل تغییرات ظاهری نمی‌شود ولی قابلیت‌های قابل‌ توجهی برای  “iOS 9” معرفی شده است.

اولین و مهمترین ویژگی که می‌شود در “iOS 9” به آن اشاره کرد، “Low Power” است که عمر باتری دستگاه شما را سه ساعت افزایش می‌دهد، این ویژگی به طور اتوماتیک، تنظیمات نور نمایش‌گر را کم می‌کند، و همچنین منابع را محدود می‌کند.

دومین ویژگی این سیستم‌عامل جدید، افزایش قابلیت‌ها در اپلیکیشن “Notes” است. به این اپلیکیشن ویژگی‌هایی از قبیل: امکان تغییر فرمت متن، امکان اضافه کردن چک لیست‌ها، امکان اضافه کردن عکس و عکس‌برداری همزمان و اضافه کردن آن، امکان رسم تصاویر و شکل اضافه شده است.

سومین ویژگی مربوط به سیری است که قابلیت‌هایی برای بهبود عملکرد سیری به آن اضافه شده است. قابلیت جدید آن این است که شما می‌توانید “reminder” را براساس متن ایمیل‌ها، پیام‌ها، و همچنین مکانی که در آن قرار خواهید داشت تنظیم کنید. از دیگر ویژگی‌های اضافه شده به سیری این است که می‌تواند برای شما عکسی را که در فوتو دستگاه شما ذخیره شده است، براساس زمان آن، برای شما پیدا کند.

چهارمین ویژگی “iOS 9″، مربوط به جستجوی “Spotlight” است. محل آن به سمت چپ صفحه‌ هوم منتقل شده است، و همچنین در این نسخه جدید، می‌توانید ویجت‌های جدید و پیشنهادهای سیری را که شامل اپلیکیشن‌های متنوع، مخاطبان و دیگر موارد مبتنی بر استفاده‌ کاربر از دستگاه‌ خود است مشاهده کنید.

پنجمین ویژگی که  برای آیپد معرفی شده است، “Slide-Over” است، این ویژگی برای دسترسی آسان به اپلیکیشن‌ها است. عملکرد آن به این صورت است که با کشیدن نمایش‌گر به سمت راست، لیست اپلیکیشن‌هایی که دسترسی به آن‌ها آسان‌تر است، نمایش داده می‌شود. “Slide-Over”، دارای یک گزینه به نام “full-on Split-View” است، که به وسیله آن شما می‌توانید نمایی را به حالت‌های منظره‌ای یا پرتره از اپلیکیشن‌هایی که با آن سازگاری دارند مشاهده کنید.

ویژگی ششم، مربوط به نمایش تصویر در تصویر است.این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد که اگر در حال مشاهده ویدیو بودید و آن را در وسط ویدیو متوقف کردید، در مراجعه دوباره به اپلیکیشنی که با آن در حال دیدن ویدیو بودید، ویدیو را از همان جایی که باقی مانده تماشا کنید، و همچنین ویدیو در یک صفحه‌ پاپ‌آپ کوچک در هر نقطه از نمایش‌گر که شما بخواهید نمایش داده می‌شود.

ویژگی هفتم، مربوط به به‌روزرسانی اپلیکیشن “Map” اپل است که در جهت بهبود عملکرد این اپلیکیشن به‌روزرسانی شده است.

ویژگی‌ آخر مربوط به افزایش قابلیت‌های کیبورد است، امکان تایپ سریع (QuickType)  به کیبورد در سیستم‌عامل جدید اضافه شده است، و همچنین این قابلیت امکان این را به شما می‌دهد که متنی را در داخل اپلیکیشن دیگر توسط دو انگشت بسیار سریع انتخاب کنید. به کیبورد آیپد هم چندین میان‌بر اضافه شده است، که شامل: فرمت کردن متن و کات، و کپی پیست با سرعت بالا است.

این ویژگی‌ها تغییرات عمده‌‌ای است که در نسخه جدید “iOS” ایجاد شده است، قطعا در هنگام انتشار “iOS 9” اپل توضیحات کامل‌تری را در مورد این ویژگی‌ها و عملکرد آن‌ها خواهد داد. از دیگر موارد در “iOS 9” می‌توان به اضافه شدن اپلیکیشن “News” و “iCloud Drive” هم اشاره کرد.

کلمه عبور آیفون و آیپد از ۴ رقمی به ۶ رقمی تبدیل می‌شود

 

در کنفرانس WWDC 2015 اپل از به‌روزرسانی نسخه “iOS” خبر داد. یکی از تغییرات جدید در  “iOS 9” ، امنیت بیش‌تر است. اپل با افزایش تعداد کلمه عبور در دستگاه‌های آیفون و آیپد و شش رقمی کردن آن، سعی در این دارد تا  امنیت  کاربران بالا ببرد.

تغییری که اپل ایجاد کرده است، کار را برای هکرها سخت‌تر کرده، و احتمال نفوذ هکرها را به دستگاه‌های شما پایین آورده است.  با این تغییر تعداد ترکیب‌های عددی مورد استفاده هکرها برای یافتن کلمه عبور گوشی هر فرد از حدود ده هزار مورد به حدود یک میلیون مورد افزایش می‌یابد.

از دیگر مواردی که اپل در خصوص این تغییر بیان کرده این است که کاربران گوشی‌های قدیمی هم که از قابلیت “Touch ID” برخوردار نیستند، می‌توانند از این ویژگی جدید بهره‌مند شوند و امنیت گوشی‌های خود را بالا ببرند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا