صنعت

10 اپلیکیشن برتر کنترل کوادکوپتر برای اندروید

معرفی برترین برنامه های پهپاد برای اندروید

بعد از خرید پهپاد جدید خود هنگامی که می خواهید به بیرون بروید، می خواهید مطمئن شوید که تمام ابزارهای لازم برای پرواز ایمن را در اختیار دارید.از مهمترین این ابزارها آخرین ورژن اپلیکیشن کنترل پرواز مخصوص کوادکوپتر شما می باشد. این نرم افزار نه تنها به شما کمک می کند از طریق تلفن همراه خود پرنده را کنترل کنید، بلکه کمک می کند تا هواپیمای بدون سرنشین خود را به وسایل اضافی و مورد نیاز مجهز کنید.

ما لیستی از برنامه های کاربردی برنامه هایی که برای پرواز نیاز دارید – و همچنین لیستی از گزینه های پیشرفته برای خلبانان DJI برای شما آماده کرده ایم. اما امروز همه چیز در مورد برنامه های اضافی است که می توانید نصب کنید تا از مزایای بیشتری برخوردار شوید. اینها بهترین برنامه برای استفاده از ابزارهای اضافی بر روی کامپیوتر هستند. همانطور که می دانید در اسمارتفون های اندروید برای استفاده از تمامی خدمات سازندگان باید هر چند گاهی سیستم عامل دستگاه را بروزرسانی کرده و اندروید آن را ارتقاع داد. برای استفاده از تمامی امکانات یک پهپاد باید فریمور آن را به بالاترین نسخه ارتقاع داده تا بتوانید از امکانات جدیدی که برای آن ارائه می شود بهرمند شوید. در پایین شما می توانید 10 اپلیکیشن برتر پهپاد برای اندروید را مشاهده کنید.

1- برنامه Google Earth

همانطور که به خوبی می دانید، اولین اقدامی که بعد از ثبت پهپاد باید انجام دهید، تعیین مکان برای پرواز آن است. حقیقت این است که امروزه برخی از برنامه های نقشه برداری اختصاصی پهپادها در لیست ما وجود دارند، آنها در نشان دادن مکان پرواز امن هستند. مکان های امن برای پرواز بسیار مهم است، اما قبل از رسیدن به آن نقاط، چرا از Google Earth استفاده نمی کنید تا مکان های استثنایی برای پرواز پیدا کنید. Google Earth برای دستگاه همراه شما رایگان است و همچنین می توانید از نسخه وب آن استفاده کنید. این برنامه از تصاویر ماهواره ای و سه بعدی کره زمین، شهرهای مختلف در سرتاسر جهان استفاده می کند. بر روی محل زندگی خود یا مکان های دلخواه زوم کنید و به صورت 360 درجه غواصی کنید.

2- برنامه AirMap

نرم افزار AirMap یکی از آن ابزارهایی است که کارهایی فراتر از نقشه برداری از یک مکان پرواز یا کمک به خلبان در ثبت گزارش پرواز انجام می دهد. با پشتیبانی شرکت هایی مانند مایکروسافت و کوالکام، بدون ذکر تولید کنندگان پهپادهایی مانند Yuneec  Airmap به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزاری واقعی برای پروازهای پهپادهای تجاری است. اجازه ندهید که نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین، حصارکشی زمینی و برنامه های تجاری ورود به سیستم شما را بترسانند، استفاده از هشدارهای ترافیکی در زمان واقعی در برنامه تلفن همراه آنها به اندازه کافی ارزش دارد. Airmap را برای نیازهای اساسی خود یا تجارت با پهپاد تجاری خود بررسی کنید.

3- اپلیکیشن FAA’s B4UFly

بیایید خیلی ساده این نکته را بیان کنیم، FAA نهادی است که قونین پرواز هواپیماهای بدون سرنشین را در ایالات متحده آمریکا اجرا می کند. برنامه FAA’s B4UFly هم توسط همین نهاد امنیتی توسعه پیدا کرده و به خلبانان می گوید که کجا و چه موقع می توانند پرواز کنند. B4UFly منبعی معتبر برای کسب اطلاعات دقیق از پرواز کوادکوپترها و تمامی پهپادها در ایالات متحده آمریکا می باشد. برنامه همچنین به شما می گوید در تمامی مناطق که می توانید پرواز کنید اجازه پرواز ندارید. در ایالات متحده آمریکا برای استفاده از مولتی روتورهایی با وزن بیش از 250 گرم ابتدا باید آنها را در آژانس هوایی فدرال ثبت کنید سپس شروع به پرواز کنید.

4- برنامه Hover

چهارمین نرم افزار برتر پهپاد برای اندروید Hover می باشد. برنامه ای که اطلاعاتی از شرایط جوی، مانند دمای هوا، میزان و جهت وزش باد در اختیار خلبان قرار می دهد. این برنامه همچنین دارای ابزاری است که اطلاعات مکانی شما را با استفاده از GPS بر روی نقشه نشان می دهد. در بسیاری از قوانین بین المللی تعین شده که پرواز بر روی ارگان های نظامی و فرودگاه ممنوع می باشد. این برنامه هم در واقع شما را از وجود هر گونه ارگان نظامی نظیر زندان، پادگان و غیره در مجاورت در آن محدوده ای که در حال پرواز هستید آگاه می کند. همچنین با استفاده از نرم افزار Hover می توانید محاسباتی از پرواز خود را یادداشت کنید.

5- اپلیکیشن ابری DroneDeploy

نرم افزار DroneDeploy به عنوان یک برنامه پیشرو در زمینه کنترل پهپاد از اندروید 7.1 و بالاتر پشتیبانی می کند. یک اپلیکیشن ابری برای پهپادهای تجاری که قدرت دسترسی به داده های مهمی در عرصه نقشه برداری هوایی، ساخت ساز، معدن و تصویر بردرای را دوچندان می کند. این نرم افزار به کاربران امکان داده تا بیش از 30 میلیون هکتار را در 130 کشور نقشه برداری و تجزیه و تحلیل کند. این برنامه با جدیدترین کوادکوپترهای DJI نظیر مویک ایر 2، اینسپایر 2 سری فانتوم 4 پرو و غیره سازگار می باشد. DroneDeploy شما را قادر می سازد تا نقشه های تعاملی با کیفیت بالا و مدل های سه بعدی را به طور مستقیم از تلفن هوشمند خود کاوش و به اشتراک بگذارید.

6- نرم افزار آب و هوای UAV Forecast

چه موقع پرواز با پهپاد خوب است؟ وقتی که داده هایی همچون شرایط آب و هوایی، داده های GPS در دسترس باشند، مکان های پرواز ممنوع قابل تشخیص بوده و محدودیت های پروازی را یک جا در قالب یک ابزار مشاهده کنید. برنامه ای که با کوادکوپتر هایی نظیر مویک، اینسپایر، اسپارک، انافی، پروت و غیره سازگار می باشد. محاسبه داده های آب و هوایی از جمله سرعت و جهت وزش باد در هر مکان و ارتفاع، داده های ماهواره GPS شامل گالیله و GLONASS، شاخص آب و هوای خورشیدی (Kp)، جستجوی مکان های مورد علاقه، تم های خودکار تاریک و روشن در هنگام طلوع و غروب همگی از ویژگی های این نرم افزار حرفه ای می باشند. تقریباً کاملاً متمرکز بر آب و هوا می باشد. UAV Forecast تلاش می کند تا اطلاعات دقیق مربوط به باد و هوا را برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد ایمن بودن پرواز فراهم کند. اطلاعات کوادکوپتر خود را به برنامه بگویید، سپس می تواند به سرعت نشان دهد که آیا امروز روز پرواز است یا نه.

7- برنامه Kittyhawk

یک نرم افزار پهپادی که برای اندروید توسعه یافته و به شما امکان می دهد که تجربیات خود را در استفاده از مولتی روتورها دوچندان کنید. نرم افزار Kittyhawk در واقع یک ابزار کاملا ایمن می باشد که از قوانین FAA هم پشتیبانی می کند تا یک پرواز منظم و بسیار ایمن را تجربه کنید. به نقشه های تسهیلات FAA برای Laance دسترسی پیدا کنید، حریم هوایی را بررسی کنید، اطلاعات پرواز را ثبت کنید، زمان باقی مانده و عملکرد باتری را کنترل کنید و همچنین جریان صوتی و تصویری در زمان واقعی رمزگذاری می شود. اینها همگی از امکانات این برنامه پهپاد اندروید می باشند که با نصب آن بر روی تلفن هوشمند خود می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

8- برنامه Sun Surveyor

این برنامه به شما کمک می کند تا بهترین مکان را از نظر روشنایی شناسایی کنید و نورپردازی تصاویر خود را مدیریت کنید. شما می توانید با این نرم افزار مدیریت خوبی بر تصویر برداری داشته باشید و تصاویر بی نظیری به ثبت برسانید. با توانایی هایی که این نرم  افزار دارد مسیر خورشید را در طول روز یا سال تجسم کنید. اطلاع زیادی از سایه ها و طول سایه های ایجاد شده توسط اشیا را به دست بیاورید. کیفیت و کمیت نور خورشید را در فصل های مختلف از راه دور مشخص کنید. این قابلیت ها و امکانات همگی در قالب برنامه Sun Surveyor به شما کاربرانی که علاقمند به تصویر برداری با هلی شات هستید ارائه می شود.

9- نرم افزار Verifly

بیمه قسمت مهمی از زندگی مدرن است، چه آن را دوست داشته باشید، چه از آن متنفر باشید. بر خلاف بیمه اتومبیل یا خانه شما که هر ماه مبلغی برای حق بیمه پرداخت می کنید، اپلیکیشن Verifly کار متفاوتی را انجام می دهد، بیمه در صورت درخواست! اینکه پرواز های شما به خصوص هنگام استفاده از پهپادهای تجاری قابل پیش بینی نیست. اینکه شما کم پرواز می کنید یا زیاد، در این حالت نمی توانید با خیال راحت برای بیمه تمام وقت اقدام کنید. این برنامه به نحوه ای خاص عمل می کند، یعنی از زمان شروع پرواز تا پایان را پوشش میدهد و در واقع شما تنها حق بیمه زمان پرواز خود را پرداخت می کنید.

10- برنامه Litchi for DJI drones

همه ما می دانیم که برای کنترل پهپادهای DJI می توانیم از برنامه DJI Go 4، DJI GO و DJi Fly استفاده کنیم. اما علاوه بر این نرم افزارها که ساخت کمپانی تولید کننده DJI هستند، برنامه های دیگری هم وجود دارند که می توانند کنترل DJI Spark، Mavic pro و سری فانتوم را در اختیار شما خلبانان حرفه ای قرار دهند. Litchi نام این برنامه کاربردی می باشد که تمامی امکانات برنامه های DJI را شامل می شود ولی کمی متفاوت عمل می کند. اگر به دنبال بهترین برنامه DJI، به علاوه چند مورد جدید هستید، Litchi کاملاً قابل تأمل است. پروازهای متقابل و قابلیت های VR / FPV داخلی از عوامل کلیدی هستند که من را به سمت Litchi جذب کرده است.

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا