علمی و پزشکی

پیش بینی بیماری کرونا در رمان چشم های تاریکی دین کونتز – ووهان 400

وحشت جهانی از بیماری کرونا و اثرات مخرب آن بر اقتصاد جهان باعث شده تا این روزها به ترند اول جست جوی گوگل و فضای مجازی تبدیل شود. از همان روزهای نسخت گسترش بیماری کرونادر شهر ووهان چین رسانه های مختلف بر اساس توهم توطئه شروع به داستان سرایی درباره علل واقعی این بیماری کرده اند. که ما در مطلب 5 دروغ بزرگ درباره ویروس کرونا به آن پرداخته شده. عده ای علل این بیماری را به خارج از مرزهای چینی ربط داده اند. عده ای آن ساخته دست بشر و نوعی ویروس آزمایشگاهی و سلاح بیولوژیک می دانند. هر چند نظریه های توطئه در کشورهای جهان سوم بیشتر کارایی دارد.

یکی از منابع مورد استناد این عده از افراد کتاب” چشم های تاریکی” اثر دین کونتز نویسنده آمریکایی است که در سال 1981 به چاپ رسید.

ما در این پست می خواهیم به بررسی کوتاه این رمان و  ویروس تخیلی ووهان 400 بپردازیم. و ببینیم که چقدر ووهان 400 با ویروس کرونای واقعی ( Covid-19 ) سال 2020 شباهت دارد؟

در سال 1981 دین کونتز نویسنده آمریکا رمانی را در مورد “سلاح بیولوژیکی” به نام “ووهان 400” منتشر کرد که برای کشتن مردم طراحی شده بود اما به طور تصادفی توانایی روانی به کودک داده بود.

آیا واقعا دین کونتز در سال 1981 ویروس کرونا را پیش بینی کرده بود؟

در بخشی از کتاب آمده است: «نامش را ووهان‌ـ‌۴۰۰ گذاشته‌اند زیرا در آزمایشگاه‌های آر‌.‌دی.‌ان‌.‌ای در خارج از شهر ووهان ساخته شد و چهارصدمین گونه موفق از ویروس‌های ساخت بشر بود که در آن مرکز پژوهشی تولید شد.»

برخی معتقدند که این مرکز پژوهشی به همان موسسه ویروس‌شناسی ووهان اشاره دارد که تنها آزمایشگاه سطح چهار ایمنی زیستی چین در آن قرار دارد.

كونتز نوشت كه ووهان 400 در آزمایشگاههای خارج از ووهان چین توسعه یافته و “سلاح كامل” است – این تنها افراد را تحت تأثیر قرار داده و نتوانست بیش از یك دقیقه در خارج از بدن انسان زنده بماند.

چه شباهتی بین کووید-19 واقعی با ووهان-400 تخیلی وجود دارد؟

نخست اینکه هر دو با شهر چینی ووهان ارتباط دارند اما شباهت ها به همین جا ختم می شود. بیماری تخیلی کونتز توسط محققان در آزمایشگاه ایجاد شده است. اما همانطور که سازمان های مختلف بررسی کننده به این واقعیت اشاره کرده اند ، هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد Covid-19 در آزمایشگاه یا مهندسی آن وجود ندارد.

رمان همچنین می گوید که ووهان 400 “فقط به انسانها آسیب می زند” و “هیچ موجود زنده دیگری نمی تواند آن را حمل کند”. اما اعتقاد بر این است که Covid-19 از حیوانات بر انسان منتقل شده است.

رمان می گوید که ووهان-400 برای کشتن مردم ساخته شده اما قدرت روانی کودکان را به طور تصادفی بالا می برد. هر چند اخیرا ثابت شده که ویروس کرونا به کودکان آسیب کمتری می زند اما اینکه قدرت روانی کودک را بالا می برد به هیچ وجه ثابت نشده است.

یکی دیگر از ویژگی های داستانی ووهان 400 این است که 100٪ “نرخ کشتار” دارد در حالی که Covid-19 دارای نرخ مرگ و میر 2٪ است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا