جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری کورک ایرلند

کورک یک شهر کوچک در جنوب غربی ایرلند است که با اینکه کوچک است دارای مکان های بسیار زیبایی است که ارزش سفر به ایرلند را دارد. کورک دومین شهر بزرگ ایرلند است، اما در این شهر مردم زندگی محلی دارند و به نظر می رسد که آنها در یک شهر کوچک و نه یک شهر نسبتاً بزرگ زندگی می کنند. بسیاری از مردم بر این باورند که کورک یکی از بهترین شهرهای جهان برای گذراندن تعطیلات آرام است. اگر تصمیم دارید به ایرلند بیایید، مکان های بسیار زیبایی در این کشور وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید. یکی از شهرهای ایرلند که نباید از دست بدهید کورک است. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری کورک با ما همراه باشید.

تاریخچه و اقتصاد کورک

کورک در قرن 6 تاسیس شد اما در اواسط قرن 10 به یک شهر تبدیل شد و در ابتدا مانند یک جزیره بود که توسط نهرهای رود لی محصور شده بود. این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایرلند و اروپا شناخته می شود. در قرن 12، شاهزاده جان دیوارهای زیادی در اطراف شهر ساخته است. برخی از دیوارها هنوز باقی مانده است. نبردها در قرن هفدهم اقتصاد کورک را با مشکلاتی روبرو کرد.

باز هم در اواخر قرن هفدهم این شهر رشد اقتصادی کرد و در قرن هجدهم میلادی کورک از نظر اقتصادی شکوفا شد.در آغاز اقتصاد شهر متکی به صادرات گوشت گاو، کره و برخی محصولات کشاورزی بود. کره مهمترین محصول در کورک بود که در سراسر جهان بسیار شناخته شده بود. بیشتر محصولات برای نیروی دریایی انگلیس به هند ارسال می شد. طی مدت زمان طولانی کورک ایرلند یک بندر دریایی مهم برای انگلیس بوده است.

آب و هوا

کورک مانند بیشتر مناطق ایرلند دارای آب و هوای اقیانوسی است و میزان بارندگی در این شهر بسیار زیاد است. هوا معتدل است اما چند روز در سال کاهش شدید دما دارد. دما به ندرت زیر 0 یا بالاتر از 20 درجه سانتیگراد قرار می گیرد.

جاذبه های گردشگری کورک

اقیانوس اطلس

سواحل غربی در ایرلند به خاطر اقیانوس زیبا و نمادین اقیانوس اطلس مشهور هستند. سنگهای بزرگ و امواج وحشی این مکان را برای بسیاری از مردم انگلیس و سایر مناطق جهان جذاب کرده است.

کلیسای St Anne’s and Shandon Bells

 

این کلیسا یکی از جاذبه های گردشگری کورک ایرلند می باشد که در قرن سیزدهم در قلب قرون وسطی ساخته شده است. رنگ آن قرمز و آهکی است. ساختمان کلیسا دارای یک ساعت چهار طرفه  است.

خیابان سنت پاتریک

 

این خیابان خیابان اصلی خرید در کورک است که توسط بازرگانان ساخته شده است. این خیابان برای خرید استفاده می شود اما فضای خوبی را برای کسانی که می خواهند اوقات زیادی را در کنار هم بگذرانند و گپ و گفتی دوستانه داشته باشند فراهم می کند.

کلیسای جامع سنت فین باره

 

این کلیسای بزرگ و قدیمی در اواسط قرن شانزدهم ساخته شده است و تنها 10 دقیقه با خیابان سنت پاتریک فاصله دارد. کلیسای سنت فین باره یکی از جاذبه های گردشگری کورک است که بازدیدکنندگان زیادی دارد. این کلیسا در اواسط قرن نوزدهم کلیسای جامع دوباره ساخته شد. هزینه این پروژه بسیار زیاد بود، اما نتیجه عالی از آب در آمد.

قلعه بلارنی و سنگ بلارنی

 

این قلعه معروف ترین و نمادین ترین مکان در چوب پنبه است که ارزش بازدید را دارد. این ساختمان بیش از 6 قرن پیش ساخته شده است. چوب پنبه در داخل قلعه پله های زیادی وجود دارد تا به بالای آن برسید و منظره ای عالی از شهر و بندر داشته باشید. با جستجوی باغ ها ، آرزو کردن گام ها و سایر موارد ارزشمند در قلعه ماجراجویی کنید.

خانه اپرای کورک

 

ساختار این خانه اپرا بسیار دیدنی است. این مکان در نزدیکی رودخانه لی واقع شده است. عینک های موجود در ساختمان منعکس کننده نور رودخانه هستند و صحنه زیبایی را در طول روز ایجاد می کنند. سالن اپرا میزبان بسیاری از برنامه های هنری و فرهنگی مانند کنسرت ، جشنواره و تئاتر کورک است.

مجسمه پدر ماتیو

 

این مجسمه معروف در خیابان سنت پاتریک واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری کورک ایرلند است. این مجسمه به احترام تئوبالد متیو و کشیش ایرلندی ساخته شد که در اوایل قرن نوزدهم رهبر جنبش اعتدال بود. پدر متیو همچنین تلاش های موثری در زمینه بهبود بیماری وبا در قرن نوزدهم در کورک انجام داد.

بازار انگلیس

 

این بازار در اواخر قرن 18 در ایرلند تاسیس شد. این بازار محلی برای چشیدن غذاهای عالی ایرلندی مخصوصاً غذاهایی است که مردم در شهر می پزند. امروزه بازار انگلیس مشهورترین بازار تحت پوشش انگلیس و ایرلند به حساب می آید. کافه ها و رستوران های دیدنی بسیاری برای چشیدن غذاهای عالی در شهر وجود دارد.

گورستان هوگانوت

 

این گورستان در یکی از گوشه های خیابان سنت پاتریک واقع شده است. به نظر می رسد که گورستان ها مکان های خوبی برای بازدید در یک تور نیستند. اما قبرستان Huguenot با گورستان های دیگر کمی متفاوت است. این مکان در قرن هجدهم ساخته شده است تا مکانی برای استراحت برای افرادی باشد که برای زندگی در این شهر کوچک از فرانسه به چوب پنبه آمده اند. اگر می خواهید در شهر گشت و گذار کنید مکان های زیادی وجود دارد که نباید آنها را از دست بدهید. گردشگران می توانند فعالیت های مختلفی را مطابق با سلیقه و خواسته خود انجام دهند.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا