جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری پرتوریا، آفریقای جنوبی

پرتوریا در 50 کیلومتری شمال ژوهانسبورگ واقع شده است و پایتخت اداری جنوب آفریقا محسوب می شود. این شهر همچنین ساختمانهای قدیمی زیبا و موزه های بی نظیری از جمله موزه ترانسوال و موزه تاریخ فرهنگی را در خود جای داده است. اما جاذبه های گردشگری پرتوریا به ساختمانها و موزه های آن محدود نمی شود و خیابان های آن که توسط درختانی معروف به “بگونیا” پوشیده شده است از زیبایی های این شهر محسوب می شوند. می توان گفت 480 کیلومتر از شهر پوشیده از درختان بگونیا است. تصور کنید که در هنگام قدم زدن در پرتوریا چه منظره شگفت انگیزی را پیدا خواهید کرد. جاذبه های گردشگری پرتوریا آن را به یکی از توریستی ترین شهرهای آفریقای جنوبی تبدیل کرده است.

آب و هوا

به طور کلی پرتوریا آب و هوای مطلوبی دارد. این شهر معمولاً دمای متوسطی دارد. به خصوص از ماه نوامبر تا آوریل بهترین درجه حرارت سال را خواهیم دید. همانطور که می دانید آفریقای جنوبی در نیمکره جنوبی است بنابراین تابستان و زمستان در اینجا مخالف نیمکره شمالی است. زمستان های پرتوریا سردترین زمان های سال است و درجه حرارت ممکن است گاهی اوقات به زیر صفر برسد.

 

جاذبه های گردشگری

ذخیره گاه طبیعی مورلتا کلوف

اگر به دنبال یک پارک و منطقه طبیعی فوق العاده در این شهر هستید  پرتوریا بهشتی را به شما پیشنهاد می دهد. این پارک 100 هکتاری نزدیک مرکز شهر واقع شده است و به عنوان بهشتی برای دوستداران طبیعت شناخته می شود. این منطقه قبلاً یک مزرعه بود اما امروزه یک طبیعت فوق العاده است و یک رستوران جایگزین یکی از ساختمانهای قدیمی شده است و شما یک تجربه فراموش نشدنی از غذا خوردن در طبیعت و در نزدیکی حیوانات خواهید داشت.

 

 

در این پارک طبیعی حیوانات مختلفی را می یابید که هرکدام در زیباتر شدن منطقه نقش دارند. حیوانات نادری  مانند غزال، ایمپالا، بوته بوته، گورخر و شترمرغ را مشاهده خواهید کرد. مناظر چشمگیر دیگری نیز در کنار ذخیره گاه طبیعی فیری گلن و ذخیره گاه طبیعی گرونکلوف وجود دارد. در پارک غرفه های متعددی با مبلمان و سایر امکانات رفاهی خواهید دید. حرکت گروه های زرافه تماشایی است و تماشای دویدن آهوی شاخدار عالی است.

پارک آزادی

پارک آزادی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پرتوریا است و مردم شهر علاقه خاصی به آن دارند. این پارک دارای مجسمه های یادبود قربانیان جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم است. لیبرال های آفریقای جنوبی نیز در آنجا به خاک سپرده شده اند. شاید به همین دلیل است که آن را پارک آزادی می نامند، زیرا مکان دفن مبارزان آزادی است که برای آزادی خود در آفریقای جنوبی جنگیدند و جان خود را از دست دادند. این پارک همچنین دارای چندین چشمه و حوضچه مصنوعی است که به نام آزادی و به یاد سربازان جنگ های گذشته روشن شده است. علاوه بر این  پارک آزادی طبیعتی زنده و سرسبزی زیبا دارد و بازدید از آن حس بسیار خوبی به شما می بخشد.

 

مرکز یوزپلنگ آن ون دیک

مرکز یوزپلنگ آن ون دیک 45 دقیقه با شهر فاصله دارد. اگر به دنیای حیات وحش علاقه مند هستید  این مرکز یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در آفریقای جنوبی است. شانس دیدن یوزپلنگ های وحشی در این نمای نزدیک و تماشای سبک زندگی آنها بسیار عالی است. در اینجا فرصتی برای دیدن این حیوانات از نزدیک و حتی دسترسی به آنها وجود دارد. اگر کمی شجاع باشید  می توانید یوزپلنگ ها را بغل کنید. آنچه واقعاً این مرکز یا باغ وحش حیوانات را از حیوانات دیگر جدا می کند  توانایی نزدیک شدن به حیوانات و نوازش آنها است.

 

بنای یادبود Voortrekker

این بنا یک عمارت دیدنی و جذاب در بالای تپه ای در جنوب مرکز شهر و یکی از مشهورترین بناهای شهر است. این نه تنها میراث ملی در آفریقای جنوبی است  بلکه یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی در این کشور است. طرح این بنای با شکوه توسط معمار برجسته جرارد ماردیگیچ طراحی شده است.

 

این سازه در ارتفاع 40 متری قرار دارد و می توانید منظره بی نظیری از شهر را ارائه می دهد. نکات اصلی داخل این سازه حاشیه زینتی تاریخی و منحصر به فرد آن است که از ظاهری خارق العاده برخوردار است.  علاوه بر این  ساختار گرانیتی آن و پله هایی که در اطراف آن دیده می شود نمای چشمگیری دارند. در اینجا می توانید 27 سنگ مرمر حکاکی شده را مشاهده کنید.

 

باغ گیاه شناسی ملی پرتوریا

باغ گیاه شناسی ملی پرتوریا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی است. این باغ ملی در مجاورت شهر واقع شده و 76 هکتار مساحت دارد. در این باغ گونه های گیاهی بسیار متنوع و کمیاب وجود دارد. بعضی از گل ها به طرز شگفت انگیزی بزرگ هستند و می توانید درختانی را ببینید که ریشه های آنها به اطراف پراکنده شده است.

 

جالب است بدانید که باغ های گیاه شناسی پرتوریا از دو قسمت گرمسیری و سرما اتشکیل شده ست. همانطور که در هر یک از این مناطق گرمسیری یا سردسیر انتظار می رود گونه های گیاهی خاص آنها وجود دارد. در واقع در این باغ گیاه شناسی وارد دو قطب محیطی مختلف خواهید شد.

قابل ذکر است که پرتوریا خود فرودگاه بین المللی ندارد و از طریق دو فرودگاه ژوهانسبورگ قابل دسترسی است. فرودگاه تامبو در 45 کیلومتری مرکز پرتوریا واقع شده است. فرودگاه لانسریا نیز در حدود 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر قرار دارد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا