جاذبه های گردشگری

با جاذبه های گردشگری طرابلس، الماس دریای مدیترانه در لبنان آشنا شوید

طرابلس بزرگترین شهر لبنان و یکی از زیباترین شهرهای این کشور است. این شهر با 200 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی کشور و در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. طرابلس به دلیل ویژگی های گردشگری یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در لبنان و بسیار قدیمی است و قدمت آن به قرن 14 میلادی برمیگردد. هخامنشیان، رومی ها، سلجوقیان و عثمانی ها بر این منطقه حکومت می کردند و آثار باستانی و تاریخی زیادی از هر دوره در این شهر باقی مانده است. ما را دنبال کنید تا درباره جاذبه های گردشگری طرابلس لبنان  اطلاعات بیشتری کسب کنید.

حمام الجدید طرابلس

 

غسالخانه دمشق  توسط حاکم دمشق به این شهر اهدا شد و وی هیچ هزینه ای برای آن دریافت نکرد و این ساختمان سالها یکی از مکانهای دیدنی طرابلس بوده است. بر خلاف نام آن حمام الجدید، بسیار قدیمی است و تا قرن 8 میلادی مورد استفاده قرار می گرفت و یکی از بهترین و در عین حال بزرگترین حمامهای شهر به حساب می آمد. این حمام از نظر تاریخی و معماری بسیار ارزشمند است و پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید.

کناره های دریای طرابلس

 

از ساحل دریای طرابلس به همراه یک نوشیدنی گرم لذت ببرید. در کنار ساحل حتی صندلی ها و میزهای راحتی نیز وجود دارد. رستوران های طرابلس شامل رستوران های کوچک غذاهای دریایی است و این باعث می شود که آنها به رستوران های پر زرق و برق با منوهای زیبا در شهر ترجیح داده شوند. سواحل عمومی طرابلس همه محافظت می شوند و می توانید با خیال راحت از آنها لذت ببرید.

طبیعت جزیره نخل

 

احتمالاً همین الان جزایر نخل در دبی را به یاد دارید. اما جوایز نخل لبنان نیز یکی از مکان های طبیعی و زیبا در طرابلس است که باید ببینید. شامل سه جزیره غیر مسکونی مدیترانه و 500 متر دریای اطراف آن است. این اکوسیستم دریایی از اهمیت جهانی برخوردار است زیرا یکی از معدود زمینه های پرورش لاک پشت در معرض خطر است. این جزایر محل استراحت 156 گونه پرنده مهاجر است و از نظر گیاهان دارویی و گیاهی ساحلی غنی هستند و در آبهای آن ماهی، اسفنج دریایی و سایر حیوانات دریایی فراوان یافت می شود.

برج ساعت، یکی از جاذبه های گردشگری طرابلس

 

برج ساعت در مرکز طرابلس واقع شده است و مرکز همه سفرهای شما است. اگر در میدان بزرگ صاحب آتل در برج ساعت باشید، رستوران ها و مغازه های بزرگ و کوچک، صنایع دستی، فروشندگانی که غذای فوری  می فروشند را می یابید. شما به محله قدیمی طرابلس در قسمت شرقی میدان و قسمت مدرن شهر در قسمت غربی میدان دسترسی دارید. در همین محله خیابان فواد چاهاب پر از مغازه ها و رستوران های جدید است که یکی از جاذبه های گردشگری طرابلس هستند.

مسجد طینال

 

مسجد طینال یکی از زیباترین مساجد و از بهترین جاذبه های گردشگری لبنان است که در قسمت جنوبی طرابلس واقع شده است. این مسجد در سال 736 هجری قمری بر روی ویرانه های یک کلیسا ساخته شده است و به دلیل طراحی و معماری زیبا بسیاری از مسلمانان را به خود جلب می کند. از ویژگی های این مسجد این است که دو نفر می توانند همزمان درون مناره آن بالا و پایین شوند. این مسجد دارای چهار گنبد در اندازه های مختلف است.

مرکز نمایشگاه های بین المللی راشد کرمی، یکی از جاذبه های گردشگری طرابلس

 

مرکز نمایشگاه های بین المللی راشد کرمی یک شگفتی معماری مدرن است. این ساختمان با جداره شیشه ای، فضای وسیعی از باغ ها را در اطراف محیط خود دارد که همه منتظر گشت و گذار شما هستند. این مرکز یکی از پنج نمایشگاه بزرگ جهان است که درست قبل از شروع جنگ لبنان ساخته شده و هرگز به پایان نرسیده است. با این حال هنوز هم می توان از چشم انداز شگفت انگیز آن لذت برد. به راحتی می توانید 3 ساعت را اینجا سپری کنید و به کاوش و  گرفتن عکس های شگفت انگیز بپردازید.

جشنواره ها

سه جشنواره در طرابلس برگزار می شود که بسیار مورد توجه است و گردشگران سفر خود را با این جشنواره ها هماهنگ می کنند. جشنواره بین المللی طرابلس که در سپتامبر برگزار می شود. در این جشنواره شاد شما در موسیقی، رقص و شادی گم خواهید شد. جشنواره فیلم طرابلس نیز جشنواره ای است که هر ساله در ماه های آوریل و مه برگزار می شود. بیشتر فیلم های محلی در جشنواره دیده می شوند و مورد نقد و بررسی قرار می گیرند.

 
جشنواره فیلم طرابلس
 

لبنان کشوری بی نظیر است. و شهر طرابلس با زیبایی طبیعی، تاریخچه و غذاهای خوشمزه همه را تشویق می کند که به آن سفری بکنند. فقط به یاد داشته باشید که هنگام خرید بلیط به جای طرابلس لبنان به طرابلس لیبی نروید!

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا