پهپاد

بررسی کوادکوپتر مویک ایر 2

بررسی کامل مشخصات فنی هلی شات مویک ایر 2

کوادکوپتر مویک ایر 2 یکی از محصولات حرفه ای  کمپانی دی جی آی می باشد که طبق اطلاعات اندکی به بیرون درز کرده به زودی نسخه دوم آن یعنی DJI Mavic Air 2 روانه بازار می شود. مویک ایر در نوع خود یک محصول حرفه ای بوده که با مداومت پروازی 17 دقیقه و دوربین با کیفیت بارها عنوان برترین پهپاد سال را در میان مدل های پیشرفته نظیر فانتوم 4 و مویک 2 به دست آورده است.  اما آنگونه  که از نسخه جدید آن می گویند احتمالا دی جی آی یکی از شگفتی ترین هلی شات های  خود را روانه بازار می کند. Mavic Air 2 از فیلم های 4K و تصاویر 48 مگاپیکسل با استفاده از یک تکنیک جدید پشتیبانی می کند. از دیگر عجایب این مولتی روتور می توان به مداومت شارژی آن اشاره کرده که حدود 34 دقیقه در هوا برای فیلم برداری و تصویر برداری دوام می آورد.
اطلاعات این محصول ناخواسته لوه رفته اما این موضوع می تواند یک نقطه عطف برای DJI Mavic Air 2 باشد چرا که علاقمندان زیادی پیدا کرده و مطمئنا تا روز عرضه آن لحظه شماری می کنند.

مشخصات اصلی DJI Mavic Air 2

– دوربین 4K با تصاویر 48 مگاپیکسل
– مداومت پروازی 34 دقیقه
– برد رادیویی 18 کیلومتر
– برد انتقال تصویر 10کیلومتر
– تکنولوژی OcuSync برای افزایش محدوده پرواز و انتقال سریع
– فید ویدئویی 1080 پیکسل با صورت زنده
– احتمال استفاده از قابلیت DJI AirSense در این نسخه
– سیستم FlightAutonomy ارتقاع یافته است

تاریخ رونمایی مویک ایر 2

آن طور که اطلاعات و تصاویر به بیرون درز شده نمایش می دهد. و تاریخ اعلام شده بر روی وب سایت این شرکت نیز تائید می کند که کمپانی DJI  قصد دارد در تاریخ 27 آوریل ساعت 9.30 از یک محصول قدرتمند رونمایی کند. این رویداد پهپاد حرفه ای خود یعنی مویک ایر و شاید به همراه آن نسخه جدید روبومستر را روانه بازار کند. اما تصاویر به بیرون درز شده از هلی شات مویک ایر 2 تا حدودی تائید کننده این واقعیت هست. هر چند نمی  توان با اطمینان کامل گفت که کمپانی در این رویداد مویک ایر 2 را معرفی می کند اما از آنجایی که دی جی آی همیشه تلاش کرده تا تمامی اطلاعات محصولات خود را تا روز معرفی مخفی نگه دارد می توان پیشبینی کرد که این نشست برای معرفی مویک ایر 2 می باشد.

طراحی تاشو برای حمل آسان و پایداری در پرواز

مویک ایر 2 همچنان از همان طراحی مخصوص پهپاد های مویک استفاده می کند. با توجه به تصاویر منتشر شده از این هلی شات دی جی ای قصد دارد تا شکل ظاهری پرنده را حفظ کند که البته کمی بزرگتر شده و شباهت زیادی با کواد کوپتر مویک 2 پرو دارد. سنسورهای اضافی، حسگرهای مادون قرمز و ال ای دی های تعبیه شده از دیگر امکاناتی است که در قاب آن جاسازی می شوند. در واقع سیستم آیرودینامیک مولتی روتور را افزایش داده تا سرعت بیشتری را تجربه کند.

پشتیبانی از فیلم های 4K و تصاویر 48 مگاپیکسل

دوربینی که برای این هلی شات دی جی ای در نظر گرفته شد از سنسور CMOS 1/2 اینج بهره می برد  که همانند سری قبلی بر روی یک مانت تثبیت کننده به صورت داخلی نصب می شود تا در کنار کوادروتور یکپارچه شود. این دوربین از یک تکنیک خاص استفاده می کند تا عکس هایی با کیفیت 48 مگاپیکسل به ثبت برساند. مطمئنا حالت های فیلم برداری مخصوصی برای این دوربین در نظر گرفته می شود تا کاربر با خیال راحت فیلم ها و تصاویر حرفه ای به ثبت برساند. نرخ فریم دوربین برای فیلم های 4K برابر با 30 در ثانیه اعلام شده و با استفاده از تکنولوژی OcuSync که کنترلر و رسیور نصب شده بر روی پرنده از آن پشتیبانی می کنند یک فید ویدئویی 1080 پیکسل را به صورت زنده نمایش می دهد.

توان پرواز مویک تا 34 دقیقه

یکی دیگر از ویژگی های خوب این کوادکوپتر DJI زمان پرواز آن می باشد که نسبت به مویک ایر اصلی 2 برابر شده و این توانایی را دارد که 34 دقیقه در آسمان دوام بیاورد و فیلم های طولانی به ثبت برساند. در واقع این مداومت شارژی در تمامی مولتی روتورهای میان رده و یا حتی حرفه ای های کمپانی دی جی ای بی نظیر است. این دوام شارژی را حتی در سری اینسپایر، ماتریس و فانتوم نمی توانید تجربه کنید.

کنترل از راه متفاوت با برد رادیویی 8 کیلومتر

کمپانی برد رادیویی این مولتی روتور را با استفاده از یک ریموت جدید افزایش داده و این امکان را می دهد تا در یک محدوده به شعاع 8 کیلومتر Mavic Air 2 را پرواز دهید. اما برخلاف تمامی ریموت هایی که برای سری پهپادهای مویک در نظر گرفته این فرستنده رادیویی از حالت فشرده خارج شده و شباهت بسیاری با ریموت های فانتوم دارد. کنترل از راه دور با قابلیت OcuSync سازگار بوده و از دورترین نقطه پرواز فیلم ها و تصاویر را به صورت بی سیم از دوربین دریافت می کند. یک احتمال دیگر که کارشناسان داده اند، به کارگیری از تکنولوژی ناوبری نظارتی ADS-B یا قابلیت DJI AirSense برای تشخیص هواپیماهای تجاری و صنعتی در محیط پیرامون می باشد که با استفاده از آن می توانید تمامی پهپادهایی که در اطراف مویک ایر در حال پرواز هستند را شناسایی کرده و از برخورد با آنها جلوگیری کنید.

سیستم FlightAutonomy ارتقاع می یابد

در تصاویری که ما از مویک ایر 2 منتشر شده سنسورهای زیادی مشاهده کرده ایم و این حکایت از آن دارد که DJI سیستم FlightAutonomy نسخه جدید مویک ایر را ارتقاع می دهد تا پروازی با کیفیت عالی ارائه دهد. سیستم مکان یاب ماهواره ای GPS به کاربران نوید یک پرواز هوشمندانه را می دهد تا هیچگونه نگرانی از بابت گم شدن هواپیمای خود نداشته باشند. شاید DJI به همراه این محصول از تکنولوژی های جدید خود هم رونمایی کند.

پهپاد مویک ایر 2 با چه قیمتی عرضه می شود؟

از زمان انتشار اخبار مویک ایر 2 تا به امروز کاربران کنجکاوی های زیادی داشته اند  که یکی از آنها قیمت خرید آن بود. هرچند این محصول هنوز به بازار نیومده و زمان پیش فروش آن نامعلوم است اما با توجه به قیمت مویک ایر اصلی می توان با قاطعیت از قیمتی بالاتر از 1300 دلار سخن گفت. اگر تمامی این ویژگی ها برای مویک ایر 2 صحیح باشد بسیار به صرفه تر از مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو وی 2 می باشد که با قیمت 1500 دلار به فروش می روند.

کوادکوپتر mavic air 2 از کجا خریداری کنیم؟

شما می توانید جهت خریداری مویک ایر 2 به فروشگاه دی جی آی لند نمایندگی رسمی DJI در ایران مراجعه کنید.

دوربین مویک ایر 2 چند هست؟

این پهپاد دارای دوربین 48 مگاپیکسل با توان فیلمبرداری 4K

قیمت مویک ایر 2؟

مویک ایر 2 با قیمت حدود 1500 دلار به بازار عرضه می شود

حداکثر زمان پرواز Dji Mavic Air 2 ?

34 دقیقه

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا