تکنولوژی و فناوریپهپاد

بررسی هلی شات مویک مینی DJI Mavic Mini

بررسی کوادکوپتر مویک مینی

دی جی آی بزرگترین کمپانی تولید کننده پهپاد تجاری غیر نظامی است. این برند به اخیرا هلی شات Dji Mavic Mini به بازار عرضه کرده است. که با وجود قابلیت‌های جالبی همچون دوربین FHD و 2.7K ، گیمبال سه محوره و 30 دقیقه مدت زمان پرواز قیمتی نسبتا مناسب دارد. کوادکوپتر DJI Mavic Mini به لطف بهره‌مندی از طراحی تاشو و وزن پایین، به راحتی قابل حمل است و یک گزینه مناسب برای فیلم برداری و تصویر برداری از طبیعت، گردشگری و مجالس شادی و… می‌باشد. در ادامه این مطلب شما را با سایر ویژگی‌های این پرنده بدون سرنشین آشنا خواهیم کرد.

ابعاد و وزن هلی‌شات

همانطور که در اپتدا اشاره کردیم از مهم‌ترین ویژگی‌های مویک مینی ابعاد و وزن پایینی، توان پرواز بالا (30 دقیقه) که آن را در رده مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو v2 قرار می دهد. که در حالت تاشده ابعاد 5.7×8.2×14 سانتی متر و در هنگام پرواز ابعاد 24.5x29x5.5 سانتی متری دارد و دارای وزنی برابر با 250 گرم است. این هلی شات به لطف بهره‌مندی از طراحی تاشو، بال‌های آن در زیر بدنه جای می‌گیرند که حمل آن را بسیار آسان می‌کند. از دیگر قابلیت جالب این پرنده بدون سرنشین می‌توان به استفاده از پیشرانه‌های قدرتمند براشلس، اسپیدهای کنترل چندگانه و فلایت کنترل حرفه‌ای اشاره کرد.

دوربین 2.7K با سنسور 1/2.3 اینچی

دی جی آی یک دوربین 12 مگاپیکسل با اندازه 1/2.3 CMOS اینچ برای این محصول در نظر گرفته است که بر روی یک مانت لرزشگیر سه محوره تعبیه شده است. این دوربین رزولوشن 1530 در 2720 پیکسل دارد و کیفیت تصویر برداری آن برابر با 2.7K و 25 تا 30 فریم بر ثانیه می باشد. لنزهای دوربین فاصله کانونی 24 میلی متری با دیافراگم f/2.8 دارند. زاویه دید دوربین 83 درجه می باشد. البته کاربران می توانند از طریق چرخش گیمبال این میدان دید را تا حدودی گسترش دهند. میزان ایزو تصاویر به صورت دستی برابر با 100 تا 320 و برای ویدئوها هم برابر با 100 تا 320 به صورت اتوماتیک می ‌باشد. همچنین میزان بیت ریت دوربین 40 مگابایت در ثانیه است که می‌توانید با استفاده از آن تصاویر و ویدئوهای گرفته شده را با فرمت‌های JPG و MP4 در حافظه داخلی کوادکوپتر ذخیره کنید.

لرزشگیر سه محوره برای خنثی کردن لرزش‌های دوربین

یکی دیگر از قطعات مهم این هلی‌ شات گیمبال آن می‌باشد که تمامی لرزش‌ های به وجود آمده بالا / پایین، عقب / جلو و راست به چپ را غیر فعال می‌کند. در زمان پرواز با تغیر مسیر پرنده دوربین آن نیز تغیر مسیر می‌دهد که به خاطر این تغیر مسیر لرزش هایی ایجاد می‌شود که باعث پایین امدن کیفیت تصویر و الا‌کلنگی شدن فیلمها می‌شود. اما با به کار گیری این قطعه تمام لرزش های بین دوربین و هلی شات خنثی می‌شوند و تصاویر و ویدئوها ثبت شده دارای وضوح بالایی هستند.

مشاهده لحظه‌ای فیلم ها از طریق قابلیت FPV

مشاهده لحظه‌ای تصاویر، یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین مویک مینی می‌باشد که این امکان را به کاربران می‌دهد با استفاده از قابلیت فروکانس رادیویی 5.8GHZ از فاصله 4 کیلومتری تمام ویدیو و تصاویر ثبت شده را قبل از ذخیره کردن تماشا کند.

بازگشت اتوماتیک با استفاده از مکان یاب GNSS

کوادکوپتر دارای مکان یاب ماهواره‌ای GPS به همراه سیستم GLONASS می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید از موقعیت دقیق پرنده خود آگاه شوید و در مواقع اضطراری نظیر کاهش شارژ، اختلال در امواج رادیویی یا هر مشکل دیگر هلی شات را به صورت اتوماتیک به محل تیکاف خود باز گردانید.

سنسور تثبیت ارتفاع

پهباد DJI Mavic Mini به سنسور تثبیت ارتفاع یا چشم انداز vision مجهز است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن کوادکوپتر را بر روی یک ارتفاع ثابت به حرکت در آورند.

30 دقیقه پرواز با کوادکوپتر مویک مینی

یکی از مهم ترین قابلیت های یک پهپاد خوب مدت پرواز آن می‌باشد. مویک مینی از یک باتری لیتیومی 2 سل 7.2 ولتی با ظرفیتی معادل 2400 میلی آمپر استفاده می‌کند که با یک بار شارژ آن می‌توانید حدود 30 دقیقه آن را برای فیلم برداری و تصویر برداری در هوا نگه دارید.

چهار مد پرواز با کوادکوپتر مویک مینی

مد Dronie: شما می توانید با فعال کردن این حالت از طریق برنامه DJi Fly  با زاویه 30 درجه نسبت به سطح تیکاف شروع به پرواز کنید.
مد Rocket: در این حالت کواد به صورت عمودی از زمین جدا می‌شود
حالت Circle یا پرواز مدور به دور سوژه: با فعال کردن این حالت می‌توانید پرنده را به صورت دایره‌ای به دور سوژه مورد نظر پرواز دهید و از آن تصویر برداری کنید.
Helix: در این حالت هم مانند حالت سیرکل می‌توانید هلی شات را به صورت دایره‌ای از محل تیکاف جدا کنید اما هر چه ارتفاع پهپاد از زمین بیشتر شود شعاع این دایره بیشتر خواهد شد.

4 کیلومتر برد پرواز هلی شات

ریموت به کار گرفته شده برای مویک مینی دارای فروکانس 2.4 گیگاهرتزی برای کنترل پرنده و فروکانس 5G برای دریافت فیلم ها و تصاویر به صورت زنده است که از طراحی تاشو برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید این پرنده بدون سرنشین را در محدوده با شعاع 4 کیلومتری پرواز دهید. در زیر ریموت یک هولدر موبایل تعبیه شده است که با قرار دادن گوشی هوشمند خود بر روی آن می‌توانید تمام تصاویر و فیلم هایی که از دوربین دریافت می‌شوند را به صورت زنده تماشا کنید. هولدر در نظر گرفته برای پرنده از دستگاه‌هایی با طول 6.5 تا 8.5 میلی‌متری و طول 165 پشتیبانی می‌کند.

کنترل پهباد با استفاده از برنامه DJI Fly

یکی دیگر از راه های کنترل پهپاد استفاده از گوشی هوشمند خود با نصب برنامه DJi Fly می‌باشد. با نصب این اپلیکیشن بر روی موبایل خود می‌توانید ویدئوها و تصاویر دریافتی را تماشا کنید و تمامی فرایندهای پرواز را کنترل و مدیریت کنید.

خرید پکیج کمبو کوادکوپتر مویک مینی

پکیج هلی شات شامل لوازمی نظیر کوادکوپتر مویک، ریموت کنترل، 3 عدد باتری، سه جفت ملخ، شارژر 18 واتی، 2 عدد کابل میکرو USB، کیف حمل، محافظ گیمبال و هاب شارژر دو طرفه و .. می‌ باشد. کاربرانی که می‌خواهند این لوازم جانبی همراه محصول را داشته باشند باید پکیج کمبو آن را خریداری کنید

شما می توانید هلی شات مویک مینی را از فروشگاه اینترنتی سایما استور با بهترین قیمت خریداری کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا