جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری پاترا در یونان

پاتراس سومین شهر بزرگ یونان است و سالانه گردشگران زیادی به دلیل جاذبه های گردشگری از این شهر دیدن می کنند. از جاذبه های مختلف این شهر می توان به قلعه پاتراس کلیسای آگیوس آندریاس، تئاتر باستان اودئوم، موزه علم و فناوری و موزه باستان شناسی اشاره کرد. این شهر را می توان به دو قسمت کلی تقسیم کرد که هر یک از آنها محله بزرگی است. مردم پاتراس به زبان یونانی صحبت می کنند و بیشتر مردم این شهر مسیحی هستند، همچنین برخی از آنها ارتدکس و کاتولیک هستند. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری پاتراس با ما همراه باشید.

 جاذبه های گردشگری پاترا

موزه باستان شناسی پاترا در یونان

 

این موزه باستان شناسی ساخته شده در پاتراس یونان یکی از مکان های دیدنی در این شهر زیبا است. آمارها نشان می دهد بسیاری از گردشگران علاقه مند به دیدن آن هستند. موزه باستان که دوره های مختلف یونان را مشخص می کند  در 24 ژوئیه 2009 افتتاح شد. مساحت این موزه حدود 28000 متر مربع است و ساختار داخلی آن 8000 متر مربع است که آن را به دومین موزه بزرگ یونان تبدیل می کند. در کنار موزه سرزمینی سرسبز قرار دارد که آن را به یک پارک فرهنگی تبدیل کرده است.

در این موزه تاریخ شهر از ابتدای تا اواخر دوران روم باستان به نمایش گذاشته شده است و ما می توانیم با فرهنگ این شهر تاریخی آشنا شده و با بازدید از آثار این موزه اطلاعات بیشتری در مورد گذشته آن کسب کنیم. این موزه همچنین دارای چهار بخش است که هر یک موضوع خاصی را بیان می کند. یکی از این بخشها به صورت موضوعی و فصلی به موضوعات مختلف فرهنگی می پردازد، اما سه بخش دیگر به صورت دائمی ساخته شده اند.

موزه علم و فناوری پاتراس

 

این موزه که در سال 2001 ساخته شده است از زیباترین جاذبه های گردشگری پاتراس می باشد که به عنوان آزمایشگاه دانشکده علوم دانشگاه پاتراس شناخته می شود. در موزه علوم مطالعات و تحقیقات مهمی انجام می شود و اکتشافات و اختراعات مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. اسناد مربوط به علم و فناوری نیز در این موزه علمی حفظ و استفاده می شود. دانشجویان دانشگاه علوم پاتراس تحقیقات خود را در این آزمایشگاه انجام می دهند و در آزمایشگاه آموزش می بینند. این موزه میزبان نمایشگاه های علوم زمین، علوم پرواز، نجوم و علوم زندگی است. ساختمان سفید موزه زیبایی آن را چند برابر کرده و به جذابیت بصری آن افزوده است.

تئاتر باستان اودئوم پاترا

 

این تئاتر باستانی ساختاری جذاب و خاص دارد و در پاتراس، جایی که تئاترهای یونان در آن بازی می شود به زیبایی واقع شده است. این تئاتر باستانی دایره ای به نظر می رسد و بخشی از ساختار آن از سنگ یا آجر و از فلزات مختلفی برای استحکام بخشی ساختمان استفاده شده است. این تئاتر دیداری و شنیداری باستانی در قسمت غربی منطقه آکروپولیس در آنوپولیس ساخته شده است. این تئاتر باستانی دارای قسمت های مختلف بصری مانند تئاتر و قطعات صوتی مانند ارکستر است.

کلیسای آگیوس آندریاس پاتراس

 

این کلیسا Andreas یا Andrew نام دارد و یکی از جاذبه های گردشگری پاتراس می باشد. این بنای دیدنی  یک کلیسای بزرگ و زیبا در قسمت غربی پاتراس است و شاید یکی از زیباترین کلیساهای اروپایی در دین مسیحی و شاخه ارتدکس باشد که درحدود سال 1908 توسط آناستازيوس مكساس به سبک معماری یونان ساخته شد. در جنوب پاتراس یک منطقه ساحلی وجود دارد و در این منطقه دو کلیسا ساخته شده است که متعلق به اهل سنت است. یکی از آنها سنبل شهر است و دیگری یکی از بزرگترین کلیساهای ساخته شده در بالکان است.

قلعه باستانی

 

در بالای ویرانه های آکروپلیس باستان، قلعه باستانی پاتراس وجود دارد که در اواسط قرن ششم ساخته شده است. به همین دلیل این قلعه را یکی از بناهای باستانی یونان می دانند. گفته می شود که شهر پاتراس ارزش تاریخی خود را مدیون این قلعه باستانی است. قلعه قدیمی پاتراس به کوههای یاناچیکو نزدیک است و 800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. لازم به ذکر است که اولین جانشین امپراتوری حاکم در دوره بیزانس دستور ساخت این بنا را صادر کرد. 

 

فرودگاه Araxos یک فرودگاه عمومی و نظامی در پاتراس است که حدود 14 متر از دریا فاصله دارد و دارای یک فضای بزرگ با ساختمانی زیبا و مدرن با تجهیزات پیشرفته است. پاتراس در سال 2006 عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را به دست آورد و از آن زمان توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است. این شهر آب و هوای مدیترانه ای دارد و در تابستان گرم و خشک و در زمستان مرطوب است. خط راه آهن موجود در پاتراس آن را با شهرهایی مانند آتن، کالاماتا و امپیا متصل می کند. خطوط هوایی همچنین به بروکسل، مونیخ، مسکو و وین مرتبط می کند. حمل و نقل عمومی در این شهر شامل تاکسی های شهری، اتوبوس و مترو است. سوغاتی های این شهر ظروف سفالی و چرمی زیبایی است که می توانید در بازارهای محلی پاترا پیدا کنید. صنعت چرم این شهر بسیار متنوع است و در بین کالاهای لوکس آن رتبه بندی می شود.س

در این شهر انواع شیرینی ها و غذاهای محلی خوشمزه به ویژه نان های یونانی پیدا خواهید کرد. اما روغن زیتون این شهر بسیار معروف است. باقلوا یک دسر یونانی پاترا است که از رشته فرنگی، شکر و کره به صورت لایه لایه درست می شود و قبل از ناهار سرو می شود. Dolmabakia یکی دیگر از غذاهای خوشمزه است که به وفور در این شهر یافت می شود. این غذا را در رستوران های لوکس Patras پیدا خواهید کرد و همچنین می توانید آن را از غرفه های غذاهای خیابانی تهیه کنید.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا