جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری نیویورک، شهر هیپ هاپ ایالات متحده آمریکا

نیویورک پرجمعیت ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است که از پنج منطقه برانکین، بروکلین، منهتن، کوئینز و جزیره استاتن تشکیل شده است. این شهر یکی از قطب های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. حتی برخی نیویورک را به دلیل اهمیت بی نظیر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن  پایتخت جهان خوانده اند. جاذبه های گردشگری نیویورک ممکن است هفته های زیادی شما را سرگرم کند. شهر نیویورک با مساحت 11327 کیلومتر مربع بزرگترین شهر جهان است. در میان شهرهای بزرگ جهان، تولید ناخالص داخلی نیویورک در بالاترین میزان است که از نظر ارزش اسمی قابل مقایسه با کشور بزرگی مانند روسیه است.

 

جالب است بدانید شهر نیویورک با بیش از 53 آسمان خراش بیشترین تعداد آسمان خراش را در جهان دارد. برج آزادی اولین ساختمانی است که در محل مرکز تجارت جهانی نیویورک ساخته شده است. طبق آمار سال 2015 شهر نیویورک حدود 8.5 میلیون نفر جمعیت دارد. بورس اوراق بهادار نیویورک بزرگترین بورس اوراق بهادار دلار است که در وال استریت واقع شده است. در ادامه برای آشنایی با جاذبه های گردشگری نیویورک با ما همراه باشید.

پارک مرکزی، یکی از بهترین دیدنی های نیویورک

 

این پارک 342 هکتاری در قلب منطقه تجاری نیویورک واقع شده و دارای دریاچه هایی با مساحت کل 7.60 هکتار است. سالانه 25 میلیون نفر از این پارک بازدید می کنند. این پارک که در قرن 18 طراحی و ساخته شد دارای چندین دریاچه به ظاهر طبیعی است که کاملاً مصنوعی هستند و توسط معماران پارک ساخته شده اند. این دریاچه ها علاوه بر تمام مسیرهای پیاده روی، مسیرهای سوارکاری، دو زمین اسکیت روی یخ که یکی از آنها به عنوان استخر روباز در ماه های ژوئیه و سپتامبر را احاطه کرده اند.  باغ وحش، پناهگاه حیات وحش، زمین های بازی، زمین مخصوص بازی کودکان، یک آمفی تئاتر رایگان برای برگزاری کنسرت تمام امکانات پارک مرکزی نیویورک است. ده کیلومتر از پارک به مناطقی برای دویدن، دوچرخه سواری و اسکیت اختصاص دارد.

مجسمه یادبود ملی آزادی

 

برای بازدید مجسمه یادبود ملی آزادی اگر چند ماه قبل تر توانستید رزرو کنید می توانید با پرداخت هزینه اضافی به تاج دسترسی پیدا کنید در غیر این صورت فقط تا پای مجسمه می توانید بروید. در بالای آن شما منظره ای عالی از افق منهتن مشاهده می کنید، سپس می توانید با قایق به جزیره الیس بروید که دارای ساختمان های زیباست اما ارزش اقامت طولانی را ندارد.

ساختمان امپایر استیت، یکی از بهترین دیدنی های نیویورک

 

  این ساختمان از قدیمی ترین و محبوب ترین بناهای امریکاست. قسمتی برای مشاهده شهر در بالای ساختمان وجود دارد که نمای شگفت انگیزی ارائه می دهند. آسانسورهای شیشه ایی این مجموعه جذابیت آن را دو چندان کرده اند. در روزهای آفتای می توانید تا 80 مایل را مشاهده کنید. ایالت های نیوجرسی، پنسیلوانیا و ماساچوست در معرض دید هستند.

میدان تایمز

 

تایمز نام تقاطعی در محله منهتن شهر نیویورک است و یک مرکز تجاری و گردشگری شهر نیز محسوب می شود. به خاطر این میدان لقب شهری که هرگز نمی خوابد را به نیویورک داده اند. این مکان از سال 1904 به این نام خوانده شده است. جالب است بدانید این منطقه به قدری نورانی است که از خارج از زمین نیز روشنایی های آن دیده می شود. حتی پس از غروب آفتاب نیز این محله مانند روز روشن است بطوری که فضا نوردان نیز از فضا می توانند آن را ببینند.

موزه هنرهای مدرن

 

موزه هنر مدرن با نوگرا از مهم ترین موزه های هنرهای مدرن در جهان و از بهترین جاذبه های گردشگرب نیوبورک است که در بخش منهتن هر نیویورک قرار گرفته است. این موزه در سال 1929 افتتاح شد و اولین موزه در جهان بود که به هنر مدرن توجه می کرد. مجموعه موزه شامل 6 دسته معماری طراحی، نقاشیپف فیلم و رسانه، نقاشی و مجسمه سازی، عکاسی و چاپ و کتاب های چاپ شده می شود. بازدید موزه هنرهای مدرن ساعت طول می کشد. حتی نمایشگاه های عمومی و رایگان آن نیز شگفت انگیز هستند! برخی از نمایشگاه های آن سرگرم کننده و تعاملی است و مکانی عالی برای لذت بردن از اوقات فراغت است.

 

موزه هنر متروپولیتن

 

اگر در حالی که در شهر نیویورک هستید به این موزه نروید مثل این است که از این شهر بازدید نکرده ایید. این موزه از بزرگترین و مشهورترین موزه های جهان و از زیباترین جاذبه های گردشگری نیویورک است و حاوی مجموعه ایی بزرگ از تاریخ ایران و اسلام نیز ممی شود. آثار هنری از تمام جهان در این موزه وجود دارد و  مجموعه ایی از آثار تاریخی و هنری شگفت انگیز از هنر سراسر جهان را درون خود دارد. موزه هنر متروپولیتن بروکلین پل یکی از بهترین دیدنی های نیویورک است که دو میلیون اثر به عنوان مجموعه دائمی درون این موزه قرار دارد و شامل عتیقه های کلاسیک و مصر باستان، نقاشی های هنرمندان اروپایی و مجموعه ایی از هنر مدرن امریکایی می شود.

 

پل بروکلین

 

پل بروکلین یک پل معلق است که منهتن و نیویورک را به هم وصل می کند. این پل که در سال 1883 بر روی رودخانه شرق ساخته شده، طولانی ترین پل معلق جهان می باشد. در کنار این پل یک ساحل کوچک وجود دارد که می توانید در آن بنشینید و غذای خود را بخورید یا یک بستنی میل کنید. به لطف این پل معلق می توانید خط افق زیبای شهر نیویورک را ببینید و لذت ببرید.

ترمینال بزرگ مرکزی نیویورک

ترمینال گراند سنترال نام یکی از بزرگترین ایستگاه های قطار ایالات متحده امریکا می باشد. این ایستگاه که در سال 1913 تاسیس شده است از جاذبه های گردشگری شهر نیویورک محسوب می شود و به خاطر معماری و طراحی داخلی اش و اینکه بیشترین تعداد سکو را در جهان دارد قابل توجه است. نکته جالب این بنا این است که بارها به عنوان لوکیشن فیلم و سریال های مختلف استفاده شده است.

مرکز راکفلر

 

این مرکز مجموعه ایی از 16 ساختمان اداری و تجاری است که در میدان منهتن نیویورک واقع شده است. این میدان تجاری، توریستی در سال 1987 به عنوان یک منطقه برجسته ملی شناخته شده و  نقطه عطفی در تاریخ مجسمه سازی می باشد. مجسمه برنزی اطلس نیز در آن قرار دارد. زمین پاتیناژ از مکان های تفریحی این منطقه می باشد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا