جاذبه های گردشگری

جزایر فارو – گوهرهای فراموش شده اقیانوس اطلس شمالی

 جزایر فارو نام جزایر 18 گانه ایی است که به عنوان یکی از مناطق خودگردان دانمارک شناخته می شود و از نظر سیاسی بخشی از دانمارک ، واقع در اقیانوس اطلس شمالی و بین نروژ و ایسلند قرار دارند. 18 جزیره با هم جمعیتی کمتر از 50000 نفر را تشکیل می دهند که در مقایسه با همسایگانی مانند ایسلند ، نروژ یا سوئد ، تعداد آنها بسیار ناچیز است. باور کنید یا نه ، تعداد گوسفندان در جزایر فارو بیشتر از انسان است. این روستاها که زمانی غیرقابل دسترسی بودند  اکنون توسط کشتی ها ، تونل های جاده ای ، پل ها و راه های ارتباطی به هم متصل شده اند و مملو از خطوط ساحلی صخره ای که پناهگاه هزاران پرنده دریایی ، آبشارهای سورئال ، مسیرهای باورنکردنی کوهپیمایی ، صخره های شیب دار و کلبه های زیبا و جاذبه های گردشگری بسیاری هستند.

1. آبشار ملافوسور و دهکده گاسادالور

آبشار ملافوسور و روستای دیدنی گاسادالور

گاسادالور ، یکی از دورترین روستاهای جزایر فارو نیز یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جزایر فارو است. تا چند سال پیش ، تنها راه دستیابی به این دهکده پنهان از طریق پیاده روی دشوار یا با قایق یا هلی کوپتر بود ، تا اینکه یک تونل از طریق یکی از کوهها ایجاد شد و زمینه را برای دسترسی به این روستا را فراهم کرد. چیزی که در این دهکده باعث شهرت آن شده است آبشار دیدنی Múlafossur است که 5 دقیقه پیاده روی از روستا فاصله دارد.

 

2. جزیره استریموی

دهکده ای جذاب در جزیره استریموی

Streymoy که طولانی ترین و همچنین بزرگترین جزیره نسبت به همه جزایر فارو است و در آن تورشاون ، پایتخت این جزایر در آن قرار دارد. علاوه بر Torshavn ، این جزیره دارای روستای دیدنی Gjógv ، بندر کشتی سابق Vestmanna (این مکان ایده آل برای سوار شدن با قایق ) ، شهرهای جذاب Saksun و Tjørnuvík (شمالی ترین روستای Streymoy) است .

کرک جوبور – جنوبی ترین روستای جزیره استریموی

 

3. دهکده ساکسون

خانه معروف اینستاگرام در دهکده ساکسون – کلبه ای کوچک و سیاه ، مشرف به یک فیورد.

 دهکده ساکسون یک دهکده دور افتاده و یکی از جاذبه های گردشگری جزایر فارو که فقط 14 نفر سکنه دارد ، با کلبه هایی با سقف چمن و تعداد زیادی گوسفند ، که در پای فلودهای برجسته و کنار ساحل تالاب فیروزه ای نشسته است و هر بیننده ایی را مجذوب خود می کند. وقتی با ماشین به سمت روستا می روید و از کنار مناظر دیدنی ذهن برانگیز عبور می کنید شاید تصور کنید که در رویا و تخیل هستید. 

 

4. Torshavn – پایتخت فاروها

Torshavn – پایتخت شلوغ جزایر فارو

 Streymoy ، شهری با 20،000 نفر سکنه که در وسط اقیانوس اطلس قرار دارد دارد. این یک شهر پر جنب و جوش با ترکیبی دلپذیر از موزه ها ،  خانه های رنگارنگ ، کلیساهای قرن 18 ، مجموعه ای از کافه ها و رستوران های هیپستر ، غذاهای کلاس جهانی ، و شهر قدیمی تینگانز ، با موسیقی پرشور و شگفت انگیز است که نباید آن را از دست بدهید. از اینجا می توانید از نزدیک به برخی از قدیمی ترین و جذاب ترین ساختمان های جهان نگاهی بیندازید.

خانه های رنگارنگ در مرکز شهر Torshavn یکی از جاذبه های گردشگری جزایر فارو

 

کلبه های عجیب و غریب در  Torshavn

 

5. جزیره مایکینز

فانوس دریایی  Mykines Holmur

اگر تماشای پرندگان یکی از سرگرمی های شما باشد و اگر یکی از پرطرفدارترین پرندگان روی کره زمین  هستین به دیدن پافین در جزیره مایکینز بروید. در حالی که این جزیره در مجموع تقریباً 14 نفر را در خود جای داده است ، صخره های ناهموار آن نه تنها برای پافین ها ، بلکه برای پرندگان دریایی دیگر مانند بنه ، گیلموت ، رازوربیل و گان کاملاً جذاب است.

پافین در جزیره مایکینز یکی از جاذبه های گردشگری جزایر فارو

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا