جاذبه های گردشگری

معرفی کامل 8 جاذبه گردشگری ورونا، ایتالیا

در قسمت ونتو ایتالیا  شهری به نام ورونا وجود دارد  که از آن به عنوان سرزمین عشق در جهان تعبیر می شود و اعتقاد بر این است که این شهر متعلق به رومئو و ژولیت  دو شخصیت دوست داشتنی و افسون شده است که عشق اسطوره ای آنها در سراسر جهان مشهور است. به لطف شعرهای شکسپیر درباره عشق و علاقه ناب این دو عاشق، این شهر به عنوان پایتخت عشق در جهان شناخته می شود. ورونا در 80 کیلومتری ونیز و دریای آدریاتیک واقع شده است و اروپای مرکزی را به قلمرو ایتالیا متصل می کند.  شاید نتوانیم شهر ورونا را از نظر جذابیت بصری و اشتیاق برای سفر با شهرهایی مانند رم، ونیز و میلان مقایسه کنیم اما به دلیل جاذبه های مختلف آن سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می کنند و اگر شما هم مشتاق به آشنایی با جاذبه های گردشگری این شهر هستید در ادامه با ای اس دانلود همراه باشید. 

میدان Piazza delle Erbe در ورونا

 

به طور خلاصه  این میدان Erbe Square نامیده می شود. مناظر این میدان که با ساختمانهای باستانی و قدیمی و چترهای بزرگ برای محافظت از خورشید محاصره شده است یکی از جاذبه های گردشگری شهر ورونا است. یک مجسمه از سنت ماری در میان چشمه در قسمت شمالی شهر قرار دارد که ساخت آن به سال 1368 میلادی برمی گردد. شنبه ها و یکشنبه ها اینجا به یک مرکز خرید تبدیل می شود و از افرادی که می خواهند انواع میوه ها و سبزیجات تازه و رنگارنگ را خریداری کنند استقبال می کند. مکان های مختلف زیبایی مانند خانه متزانتی، برج لمبرتی و پالازو مافی را می توان در اطراف این میدان یافت که صد جاذبه دیگر به این جاذبه می بخشد. تمثیل ها و مجسمه های زیادی مانند اسطوره های یونانی، مجسمه های ونوس، مشتری و آپولو وجود دارد که به دلیل شکوه و عظمتی که دارند برجستگی زیادی به منطقه داده اند.

میدان Piazza dei Signori در ورونا

 

مجسمه ای از دانته شاعر معروف ایتالیایی به وضوح در وسط این میدان دیده می شود. این شاعر وقتی از فلورانس اخراج شد  به ورونا نقل مکان کرد و احتمالاً به همین دلیل است که مجسمه آن را در وسط میدان می بینیم. بسیاری از بناهای با شکوه در اطراف میدان دیده می شوند، برخی از آنها آثاری از سبک معماری دوره رنسانس هستند  مانند “لوژیا دل کنسیلیو ” که میدان را بسیار ارتقا داده است. آثار و بناهای باستانی بی شماری در این میدان دیده می شود و این مکانها توسط طاق نماها به یکدیگر متصل می شوند.

خانه رومئو وخانه ژولیت در ورونا

 

خانه رومئو و ژولیت یکی از دلایل شهرت ورونا می باشد. در تراس این خانه یک مجسمه برنزی از ژولیت وجود دارد. نکته جالب در مورد این خانه این است که مردم شخصیت ژولیت را فردی واقعی و ملموس می دانند به طوری که برای او نامه می نویسند. البته صاحبخانه تیمی را به پاسخگویی به این نامه ها اختصاص داده است. خانه رومئو در نزدیکی خانه ژولیت واقع شده است و بسیاری از گردشگران عاشق را به این خانه های زیبا جذب کرده است.

کلیسای سن زنو مگیوره

 

این کلیسا یکی از برجسته ترین نمونه های معماری رومانسک است. مورخان این بنای ارزشمند را به حدود سال 12 میلادی نسبت می دهند و نقاشی روی دیوار کلیسا به قرن 13 تا 15 برمی گردد. ایتالیایی ها نیز در مورد این کلیسا افسانه ای دارند و آن هم  این که آب رودخانه آدیژ در جریان است و سرانجام در پشت درهای کلیسا متوقف می شود.

سانتا ماریا آنتیکا و مقبره های اسکالیگر

 

در قرون 13 و 14  سلسله اسکالیگر حاکم شهر بود که در کلیسای سانتا ماریا آنتیکا  که در قرن 12 ساخته شد  زندگی می کرند. این کلیسای کوچک مقبره فرمانروایان خانواده اسکالیگر را در خود جا داده است که در بالای هر مقبره تندیس زره پوشی قرار داده شده است.  انواع زره پوش در انتهای مقبره ها مجسمه ای دارند که با شکوه به نظر می رسد. همچنین در بالای درب اصلی کلیسا  می توانید مجسمه سوار بر اسب را ببینید که با تابوت های خود سوار بر اسب می شوند و به محیط زیبایی و عظمت می بخشند.

Castel Vecchio در ورونا

 

قلعه وچیو یکی از جاذبه های گردشگری شهر ورونا است که به دستور خانواده اسکالیگر ساخته شده است و آنها این سازه را به عنوان یک پناهگاه در صورت شورش و برای محافظت از اعضای خانواده خود ساختند. خط فرار آنها نیز توسط پلی به نام پل اسکالیگر تأمین می شد که به قلعه وچیو چسبیده است و آنها را از قلعه به منطقه ای خارج از شهر می برد تا برنامه فرار آنها آسان تر و سریعتر شود. بر فراز برج های بلند این قلعه تاریخی می توانید به راحتی شهر ورونا و پل ها و تپه های آن را مشاهده کنید. این قلعه دارای دو بخش اصلی است: زمین رژه و یک حیاط بزرگ مشرف به سمت راست قلعه وچیو. در اینجا می توانید مجسمه ها، حکاکی ها و نقاشی های Tintoretto و Bisano را پیدا کنید. البته برخی از نقاشی های هنری در موزه قلعه وجود دارد که هر بیننده ای را متحیر خواهد کرد.

آمفی تئاتر رومی

 

این آمفی تئاتر در Piazza Bra واقع شده است و در دوران باستان محل مبارزات گلادیاتورها بود. گلادیاتورها بارها در این آمفی تئاتر با یکدیگر جنگیده اند و خونین از میدان بیرون آمده اند. تعداد زیادی از انسانها در اینجا طعمه حیوانات درنده بوده و منبع سرگرمی پادشاهان بوده اند. این آمفی تئاتر  یکی از بزرگترین آمفی تئاترهای رومی در جهان است که دارای 44 ردیف با 22000 صندلی است. جشنواره معروف اپرا هر سال در جولای و آگوست در این مکان برگزار می شود.

جیاردینو گیوستی

این باغ زیبا و چشمگیر یکی از جاذبه های گردشگری ورونا می باشد و در آن درختان به ترتیب خاصی کنار هم چیده شده اند و دارای اشکال مختلف می باشند. همه چیز در این باغ فوق العاده آرام، تمیز و مجهز می توانید گیاهان سرسبز و گل های کمیابی را ببینید که روح زندگی را در شما بیدار می کند. به طور خاص  ورودی باغ و ستون های سنگی ظریف آن چشمگیر است و استفاده از رنگ های شاد در این باغ آن را گرم و سرزنده نشان می دهد. این باغ علاوه بر کوچه ها و بناهای تاریخی روستایی دارای ساختمان های مجلل نیز است و هتل های شیک آن هر ساله میزبان تعداد قابل توجهی گردشگر است که مایل به دیدن این شهر هستند.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا