جاذبه های گردشگری

با جاذبه های گردشگری ترابوزان آشنا شوید

ترابزون شهری بسیار زیبا در ترکیه  است که در کنار دریای سیاه قرار دارد و در آن می توانید جلوه ای بی نظیر از فضای سبز را مشاهده کنید. این شهر مرکز استان ترابوزان است و دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است و گردشگری جریان فوق العاده ای در آن دارد. برای معرفی جاذبه های گردشگری ترابزون ما را دنبال کنید.

تپه Boztepe، جاذبه های گردشگری ترابزون

 

Boztepe یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی ترابزون است که در 3 کیلومتری جنوب شرقی ترابزون واقع شده است. این تپه علاوه بر جنبه طبیعی و گردشگری از اهمیت مذهبی زیادی برخوردار است و چندین مسجد و کلیسا در اطراف آن قرار دارند و همچنین چهار چشمه مقدس در منطقه وجود دارد. بر فراز تپه Boztepe می توانید از منظره کامل شهر لذت ببرید و چای بنوشید.

قلعه ترابزون

 

این قلعه در مرکز ترابزون واقع شده و یکی از قدیمی ترین بقایای امپراتوری روم است. قلعه ترابزون یک بنای تاریخی است که در زمین های چمنزار سرسبز واقع شده است. جالب است بدانید که از دیوار قلعه و دیوار پشتی ساختمان به عنوان بناهای نظامی استفاده می شده است. در برخی از دیوارهای قلعه می توانید رویش گیاهان را ببینید و به نوعی مجموعه ایی مستحکم را در آغوش چمن و گیاهان پیدا خواهید کرد.برای دیدن جاذبه های گردشگری ترکیه اینجا کلیک کنید.

 

موزه Ayasofya Camii

 

ساختمان موزه Ayasofya به دستور مستقیم امپراتور کنستانتین اول ساخته شده است که در قرن ششم میلادی وی دستور ساخت ساختمان را صادر کرد. تاریخ دقیق ساخت این بنا به سال 532 میلادی برمی گردد. سپس تقریباً برای 1000 سال این ساختمان به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفت. اما هنگامی که سلطان محمد فاتح  ترکیه را در سال 1453 فتح کرد کلیسای Ayasofya به یک مسجد برای مسلمان تبدیل شد و در نهایت آتاتورک بود که آن را به موزه تبدیل کرد. آتاتورک این دستور را در سال 1935 صادر كرد. از آن زمان هر ساله گردشگران زیادی به موزه Ayasofya می آیند و می توان آن را یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ترابزون دانست. ساختمان موزه لایه لایه است و سقف های قرمز آن هنوز هم بازتاب دهنده معماری باستانی ترک است.

 

دریاچه اوزونگول، جاذبه های گردشگری ترابزون

 

این دریاچه یکی از بهترین جاذبه های طبیعی شهر است. در اطراف آن جنگل های دست نخورده ای پیدا خواهید کرد که کیلومترها ادامه دارند. اگر در این جنگل ها قدم بزنید در طول مسیر با چندین مسجد و بنای یادبود روبرو خواهید شد. این مساجد جنگلی بخشی از هویت شهر را تشکیل می دهند و بازدید از آنها فوق العاده است. شاید با بالا بردن سر درختان جنگل را تماشا کنید اما ناگهان مناره مساجد را در جنگل را خواهید دید. این یک چیز جذاب است و شما با تماشای شکوه طبیعت و آمیختگی آن با منظره دریاچه احساس دلنشینی را تجربه خواهید کرد.

 

صومعه سوملا

 

این صومعه در مکانی عجیب واقع شده است. برای بازدید از آن باید 17 کیلومتر از ماکا فاصله داشته باشید. یعنی جایی که باید 250 متر از سطح زمین بلند شوید و در میان صخره های کوهستان به ساختمان صومعه برسید. راه رسیدن به این صومعه بسیار مهیج و البته پر پیچ و خم است. وقتی وارد صومعه سوملا می شوید خود را در یک ساختمان شگفت انگیز خواهید دید. به نظر می رسد که صومعه مطابق با محیط جغرافیایی آن ساخته شده و بخشی از کوه شده است.

 

ترابزون آتاتورک کوسکو

 

آتاتورک در سراسر ترکیه بسیار مورد احترام است. از آنجا که مردم ترکیه ارادت خاصی به آتاتورک دارند می توانید عکس آتاتورک را در هر مکان، خانه یا مغازه مشاهده کنید. کاخ آتاتورک همچنین بنای یادبودی است که در ترکیه باقی مانده و مورد احترام مردم ترکیه است. این مکان در ضلع شمالی ترابزون واقع شده است. کاخ آتاتورک دو طبقه است و در هر طبقه فرش های مجلل پیدا خواهید کرد.

پارک زاگنوس

پارک زاگنوس از زیباترین جاذبه های گردشگری ترابزون

اگر به دنبال جاذبه های طبیعی و تفریحی در ترابزون هستید می توانید این پارک را انتخاب کنید. همچنین رستوران ها و کافه های مجلل در اطراف منطقه برای راحتی گردشگران ساخته شده است. این پارک دارای چشم اندازهای زیبایی است و مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری آن بسیار عالی است.

مرکز خرید ترابزون

  می توانید در بازارهای مختلف ترابوزان به خرید بروید. ترابزون Cevahir Outlet، مرکز خرید CarrefourSa، مرکز خرید و سبک زندگی Varlibas، مرکز خرید Forum بهترین مرکز خرید در شهر ترابزون هستند. در این مراکز خرید انواع مارک های ترکی و بین المللی را مشاهده می کنید که با قیمت های متنوع ارائه می شوند.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا