جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری یستاد، شهری زیبا در سوئد

Ystad یکی از زیباترین شهرهای ساحلی سوئد است و در قسمت جنوبی این کشور واقع شده است. این شهر کوچک توسط مغازه های جذاب، گل فروشی های کوچک، خیابان های سنگفرش و نزدیک به 300 خانه نیمه چوبی احاطه شده است که می توانید هنگام بازدید از شهر از آنها دیدن کنید. همجواری این شهر با دریا، طبیعت زیبا و سواحل باعث شده سالانه گردشگران زیادی را از شمال اروپا و آلمان و سایر نقاط جهان به خود جذب کند. در ادامه با جاذبه های گردشگری یستاد با ما همراه باشید.

آلس استنار

 

سنگهای آلس  مقبره ای سنگی از مهمترین جاذبه های گردشگری در منطقه یستاد است. این مکان اساساً مانند یک کشتی صخره ای است که تعدادی تخته سنگ در آن قرار گرفته و به شکل بیضی شکل در آمده اند. ارزش این تخته سنگ ها در منطقه بیش از آن است که به نظر می رسد. در اینجا برخی از تخته سنگ ها بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر هستند. سن این تخته سنگ ها توسط زمین شناسان تخمین زده می شود. به گفته زمین شناسان تخته سنگ های قدیمی حدود 5000 سال و تخته سنگ های کوچک بیش از 1000 سال عمر دارند. این مکان جذاب و پر از سنگ، در عصر آهن کشورهای شمال اروپا ایجاد شده است.

کلیسای سنت ماری

 

این کلیسا بنایی آجری رنگ است و چندین ساختمان بهم پیوسته است. این کلیسای لوترایی قرون وسطایی است و ما باید آن را به عنوان کلیسای اصلی شهر در نظر بگیریم. این بنا در اواخر قرن سیزدهم به سبک معماری رومی ساخته شد و در قرن 15 با سبک معماری گوتیک بازسازی شد. البته این پایان کار نبود و بازسازی دیگری در کلیسا انجام شد. آخرین بازسازی آن به قرن بیستم برمی گردد که باعث شد کلیسا کاملاً طراحی و به سبک جدیدی ساخته شود. آنچه امروز می بینیم نتیجه بازسازی آن در اوایل قرن 20 و این کلیسا هنوز هم برای عبادت مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد و افراد زیادی در روزهای خاص در اینجا جمع می شوند.

موزه شارلوت برلین

 

شارلوت برلین دختر قاضی دادگاه اداری ایالتی بود. او ثروت زیادی داشت که از پدرش به ارث برده بود. در واقع  پس از مرگ پدرش ثروت زیادی به شارلوت به ارث رسید. موزه شارلوت برلین در واقع خانه اوست که وی آخرین سالهای زندگی خود را در آنجا گذرانده است. شارلوت در سالهای آخر زندگی خود حدود سال 1916 میلادی خانه و لوازم آن را به دولت اهدا کرد. دولت همچنین تصمیم گرفت خانه را به عنوان موزه و تمام وسایل و تجهیزات آن را دست نخورده نگه دارد. این مکان پس از مرگ شارلوت دست نخورده باقی مانده و امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد.

تئاتر یستاد

 

تئاتر یستاد چیزی فراتر از یک مرکز تفریحی است و شما نباید استفاده از آن را به چنین مواردی محدود کنید. جالب است بدانید که ساختمان این تئاتر از زمان ساخت آن در قرن نوزدهم تغییر چندانی نکرده است و همه چیز درباره این ساختمان هنوز مانند گذشته است. البته برخی از قسمتها با دقت مرمت شده اند تا وضعیت اولیه ساختمان حفظ شود. فضای داخلی این سالن تئاتر دارای نقاشی های خارق العاده و قاب های مختلف عکس است. این نقاشی ها بیش از یک قرن سالم مانده است. می توانید در اینجا نمایش های اپرا، تئاترهای کمدی، نمایش های موسیقی و موارد دیگر را مشاهده کنید.

پارک حیوانات یستاد

 

پارک حیوانات یکی از جاذبه های گردشگری یستاد است و اگر به حیات وحش و حیوانات علاقه مند هستید هنگام بازدید از شهر از پارک حیوانات Ystad دیدن کنید. حیوانات مرموز و دیدنی بسیاری از سراسر جهان را در این پارک خواهید یافت. در پارک حیوانات می توانید میمون ها، مارها ، پرندگان و خزندگان مختلف را ببینید. علاوه بر حیوانات یک استخر دوست داشتنی در پارک وجود دارد که در آن می توانید در هوای گرم شنا کنید.

صومعه ابی Greyfriars

 

این صومعه یک خانه قرون وسطایی و از جاذبه های گردشگری یستاد است که ساختمان آجری آن ترکیبی از قرمز کمرنگ و آبی فیروزه ای می باشد. صومعه نیز توسط درختان احاطه شده است. یکی از مهمترین بناهای تاریخی و بهترین جاذبه های گردشگری یستاد است و سالها به خوبی از آن محافظت می شده است. در حال حاضر این صومعه به عنوان موزه تاریخ فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

خوراکی ها

یکی از میوه های خاصی که باید در این شهر امتحان کنید Lingonberry است. که به نظر می رسد شباهت زیادی به زغال اخته دارد اما رنگ آن قرمز است. مردم یستادی از این میوه مربا درست می کنند و آن را با بستنی، کیک، پنکیک و غیره می خورند. در بیشتر رستورانهای محلی غذایی پیدا می کنید که Husmanskost نام دارد و ترکیبی از گوشت، گراتن سیب زمینی، خامه، کلم بروکلی، جعفری و سایر سبزیجات تهیه می شود. سوئدی ها این غذا را یک وعده غذایی کامل و مقوی برای یک روز می دانند و اگر از آنها بخواهید قطعاً آن را پیشنهاد می کنند.

 

اگر به دنبال غذاهای دریایی هستید ماهی شاه ماهی در اینجا بسیار محبوب است و مردم این ماهی را دوست دارند. ماهی شاه ماهی را دودی یا ترش می کند و به آن طعم عالی می بخشد. جالب است بدانید صید این ماهی ها از بالتیک اطلس است و این روش پخت آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. ماهی شاه ماهی صید شده از دریای بالتیک در روغن با آرد سوخاری سرخ می شود، اما ماهی های گرفته شده از اقیانوس اطلس در سس مخصوص ترشی می شوند.

 

اما مهمترین و ملی ترین غذایی که در سراسر سوئد میل خواهید کرد  Kanelbulle است. این کیک دارچین طعم بسیار خوبی دارد و از خمیر نان گندم، دارچین، وانیل و زعفران تهیه شده است. Kanelbulle را در نانوایی ها و کافه های هتل پیدا خواهید کرد.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا