تکنولوژی و فناوریموبایل

کاهش مصرف دیتای اینترنت در نسخه جدید گوگل کروم

کسانی که از اینترنت‌هایی با ترافیک مصرفی محدود استفاده می‌کنند، همیشه به دنبال راهی برای کاهش مصرف دیتای مصرفی خود هستند. گوگل با اعمال تغییری در گوگل‌کروم مصرف دیتای مرورگر خود را از حفظ ۵۰ درصد دیتا به ۷۰ درصد رساند. هدف گوگل از این کار ، کمک به کشورهایی است که سرعت دسترسی‌شان به اینترنت پایین است. در حال حاضر این ویژگی در اختیار کاربران در هندوستان و اندونزی قرار گرفته است و قطعا با گذشت زمان کلیه کاربران در کشورهای مختلف امکان استفاده از این قابلیت را خواهند داشت.

آنگونه که در وبلاگ گوگل‌کروم توضیح داده شده است، عملکرد این قابلیت حذف نمایش تصاویر هنگامی است که با اینترنت ضعیف وصل هستید. این قابلیت به این صورت است که شما تمایل داشته باشید و با انتخاب تصویر دلخواه، تصاویر برای شما نمایش داده می‌شوند. این قابلیت جدید گوگل‌کروم به شدت برای صرفه‌جویی در مصرف دیتای اینترنت موثر است.

گوگل توانسته است با اعمال این قابلیت در مرورگر کروم خود، آن را در مصرف دیتا در مقابل سایر مرورگرها صدرنشین کند. البته چندی پیش اوپرا هم از اپلیکیشن “Opera Max” رونمایی کرده بود. این اپلیکیشن هم تاثیر به‌سزایی در مصرف دیتای اینترنت دارد. این ویژگی گوگل‌کروم در اندروید، به‌زودی برای پلتفرم “iOS” هم به‌روزرسانی می‌شود.

دانلود گوگل کروم برای اندروید

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا