رپرتاژ آگهی

راهنمای خرید گیتار

  چه یک نوازنده با تجربه باشید و چه نوازنده تازه کار گیتار، باید بتوانید گیتاری پیدا کنید که کاملاً با نیازها و سبک نوازندگی شما مطابقت داشته باشد. خرید گیتار دست دوم می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه گیتار باشد.

با این حال اگر می خواهید یک ساز با کیفیت خوب معامله کنید باید بدانید هنگام خرید یک گیتار به چه نکاتی توجه کنید. در حالی که متغیرهای زیادی بر تصمیم شما تأثیر می گذارد. مهمترین چیز این است که گیتاری را پیدا کنید که خوب به نظر برسد ، زیبا به نظر برسد و برای نواختن آن احساس خوبی داشته باشید.

انواع گیتارهای بی شماری در دسترس است و هرکسی شخصیت و سلیقه خود را دارد. مهمتر از همه چیز این است که این ساز باید به شما انگیزه دهد و شما را وادار به تمرین بیشتر کند. در این مقاله ما به شما نشان می دهیم که چگونه قبل از خرید، یک گیتار را ارزیابی کنید و نکاتی را برای پیدا کردن یک گیتار مناسب به شما ارائه می دهیم.

 

گیتار مناسب برای مبتدیان

  در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند نحوه خرید گیتار برای یک نوازنده مبتدی را بیاموزید. چند دسته کلی از گیتار وجود دارد که بسیار محبوب هستند و سبک ها ویژگی های صدا و قابلیت پخش بسیار متفاوتی دارند. تصمیم گیری در مورد سبک مورد نظر قبل از خرید به شما کمک می کند تا انتخاب های خود را بطور قابل توجهی محدود کنید.

 

خرید گیتار الکتریک برای مبتدیان

از بین انواع گیتار، گیتارهای الکتریکی محبوب ترین سبک مورد استفاده در موسیقی مدرن هستند. این گیتارها ضعیف ترین صدا را تولید می کند اما به محض اتصال به تقویت کننده دنیایی از پتانسیل برای انواع صداها را ارائه می کند و عمدتا در راک ، متال ، پاپ ، بلوز ، جاز ، کانتری و R&B استفاده می شوند.

 

مزایای گیتار برقی

-کارکردن با آن راحت تر از گیتار آکوستیک یا کلاسیک است

-در اندازه های مختلف موجود است

-همه کاره و قادر به تولید تن های مختلف است

-در محبوب ترین سبک های موسیقی استفاده می شود

-با تقویت کننده می توان آن را به اندازه دلخواه  تنظیم کرد

 

معایب گیتار برقی

• برای دستیابی به صدای کامل به برخی لوازم جانبی اضافی مانند تقویت کننده و کابل اتصال نیاز دارید.

 

خرید گیتار آکوستیک برای مبتدیان

گیتارهای آکوستیک برای تولید صدایی غنی و بدون تقویت الکتریکی ساخته شده اند. در بین انواع گیتارها آنها بیشتر در ژانرهایی مانند فولکلور، خواننده، ترانه سرا، کانتری و بلوگراس استفاده می شوند، اما گهگاه در راک ، بلوز و R&B نیز استفاده می شوند. ب

بسیاری از والدین در مورد تفاوت بین شروع کار نوازندگی با گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک می پرسند. در اصل آنها یک ابزار هستند و مفاهیم یاد گرفته شده در یکی بلافاصله به دیگری منتقل می شوند.

با این حال یک گیتار الکتریک ممکن است بهترین گیتار مبتدی برای یادگیری باشد ، زیرا معمولاً نواختن آن کمی راحت تر و گردن آن باریک تر است و سیم ها به راحتی به پایین فشار داده می شوند.

 

مزایای گیتار آکوستیک

-نیازی به تقویت اضافی ندارد

-با وانت قابل جابجایی قابل تقویت است

-صدای روشنی دارد که برای نواختن آکورد عالی است

-با صرفه جویی در هزینه بدون نیاز به آمپر

 

معایب گیتار آکوستیک

-بسیاری از مدلهای گیتار آکوستیک برای اتصال به آمپر یا سیستم صوتی به تجهیزات اضافی نیاز دارند که باعث می شود هنگام بازی با یک باند صدای آن سخت تر شود.

-محدوده صداها و آهنگ ها محدود است

به تارهای ضخیم تری نیاز دارد و بازی برای مبتدیان را سخت تر می کند

-برخی از مدلهای مقیاس کوتاه و مبتدی ضعیف ساخته شده اند

 

گیتار آکوستیک الکتریک چیست؟

اگر احساس می کنید به گیتاری نیاز دارید که مزایای گیتار الکتریکی و آکوستیکی را با هم ترکیب کند ممکن است بخواهید یک گیتار آکوستیک الکتریکی را در نظر بگیرید. از آنجا که نوازندگان اغلب از گیتار آکوستیک در مکانهای بزرگ استفاده می کنند  سازندگان گیتار آکوستیک مدلهایی تولید می کنند که دارای میکروفون داخلی یا وانت هستند.

مزیت این ساز این است که این گیتارها دقیقاً مانند یک گیتار آکوستیک عمل کرده و صدا می دهند  اما در صورت نیاز می توان آنها را از طریق یک سیستم صوتی آمپر به برق متصل و تقویت کرد. اکثر گیتارهای آکوستیک الکتریکی تا حدی از کنترل صدا در قالب اکولایزر روی صفحه برخوردار هستند.

اشکال این گیتار این است که چون این گیتارها دارای سخت افزار الکترونیکی هستند که در گیتارهای آکوستیک یافت نمی شود و باید انتظار پرداخت هزینه بیشتری را برای آن داشته باشید. 

 

هنگام خرید گیتار به چه نکاتی توجه کنیم

-گردن گیتار را برای وجود هرگونه پیچ و خم بررسی کنید.

در حالت ایده آل گیتار شما باید یک گردن مستقیم داشته باشد و مانع برخورد سیم ها به فرت هنگام نواختن شود. اگر گیتار دارای کمان یا پشت باشد می تواند نواختن گیتار را به ویژه برای مبتدیان دشوارتر کند.

اگر بلد نیستید که چگونه گردن گیتار خود را بررسی کنید، از یک متخصص مشورت کنید. آنها باید بتوانند هرگونه مشکل احتمالی در گردن گیتار شما را بررسی و شناسایی کرده و در صورت لزوم اصلاحاتی را انجام دهند.

 

-رشته ها تا تخته فرت چقدر فاصله دارند؟

عملکرد گیتار یا بیس نحوه ارتباط تارها با تخته فرت است. Check The Action چیزی است که می توان آن را به راحتی تنظیم کرد  اما اگر سیم ها در نقطه ای که گردن و بدن  گیتار به هم می رسند گردن به طور قابل توجهی خمیده باشد و سیم ها از گردن بسیار دور باشد ممکن است نواختنگیتار را با مشکل مواجه کند.

 

آیا می توانید به راحتی به کل صفحه تخت برسید؟

اگر گیتار خوب به نظر می رسد  ببینید آیا می توانید به راحتی به کل صفحه تخت برسید. انگشت خود را در امتداد دو طرف گردن حرکت دهید. آیا احساس می کنید انتهای فرتهای فلزی بیرون آمده است یا خیر.

اگر احساس می کنید که با چوب هم سطح نیست ، به این معنی نیست که این ساز مدل خوبی نیست، اما احتمالاً می توانید گیتار دیگری پیدا کنید که  چنین مشکلی نداشته باشد. فرت هایی که با چوب هم سطح نیستند قابل تعمیر هستند. 

 

آیا قطعات الکترونیکی گیتار در وضعیت خوبی هستند؟

  گیتار برقی را به یک آمپر وصل کنید و همه کلیدها را تغییر دهید و همه دکمه ها را چند بار بچرخانید. در صورت شنیدن صدای ترک خوردن  ممکن است برخی از وسایل الکترونیکی داخلی کمی کثیف باشد که باز هم  این یک مشکل قابل حل خواهد بود.

 

اندازه گیتار

هنگام انتخاب بین انواع گیتار ممکن است لازم باشد سن افرادی را که برای آنها گیتار خریداری می کنید در نظر بگیرید. به طور کلی متخصصان ما گیتار نیم سایز را برای سنین 5 تا 7 سال ، گیتار سه چهارم را برای سنین 7 تا 10 سال و گیتار سایز بزرگ را برای سنین 11 سال به بالا توصیه می کنند. این توصیه ها براساس ارتفاع متوسط ​​برای این محدوده سنی است بنابراین بسته به قد فرزند تان شما باید گیتاری متناسب پیدا کنید.

سازندگان گیتارهایی در اندازه های ¾ و make می سازند تا نواختن آنها برای دانش آموزان جوان راحت تر شود. اما در تعیین بهترین اندازه گیتار برای دانش آموز خود  باید طول کلی گیتار و همچنین طول مقیاس را در نظر بگیرید.

دو گیتار مقیاس کوتاه با اینکه هر دو گیتار هم اندازه هستند می توانند طول کلی و شکل/ضخامت بدن متفاوتی داشته باشند. بنابراین همیشه باید از هنرجوی خود بخواهید که گیتار را در دست بگیرد تا مطمئن شوید که به راحتی به گردن گیتار می رسد.

استفاده از این مدل های کوچک تر برای افراد  جوان آسان تر است، زیرا گردن آنها کوتاهتر است و آنها را به گیتارهایی با مقیاس کوتاه تبدیل می کند. طول مقیاس اندازه گیری طول رشته بین مهره و زین است و اساساً این قسمتی از سیم است که هنگام نواختن می لرزد.

طول مقیاس 25 تا 25.5 اینچ مقیاس طولانی در نظر گرفته می شود که در گیتار با اندازه کامل استاندارد است و می تواند چیزی بین 24.5 تا 21 اینچ مقیاس کوتاه باشد. ز آنجا که همه طول مقیاس ها از سیم های یکسانی استفاده می کنند گیتار با مقیاس کوتاهتر هنگام تنظیم کشش کمتری روی سیم ها خواهد داشت.

 

بهترین مارک های گیتار برای شروع یادگیری

گزینه های بسیار خوبی برای خرید اولین گیتار اول وجود دارد که ارزان و کاملاً مناسب هستند.  Fender Squier در مقابل Gibson Epiphone دو نام بزرگ در تولید گیتارهای  مقرون به صرفه هستند که به راحتی می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

Fender سازهای Squier و گیبسون Epiphone می سازد. هر دو مارک دارای طیف وسیعی از گزینه ها برای پخش کننده های  اولیه که شامل گیتار، آمپر، کابل و همه لوازم تزئینی هستند.

  هر دو مارک همچنین گزینه های کوچکی مانند Fender Squier ، Fender Squier Mini و Epiphone Junior برای دانش آموزان جوان تر دارند. سازندگان گیتار دیگری نیز در همان قیمت رقابت می کنند و بسیاری از آنها سازهایی با کیفیت قابل مقایسه می سازند.

 

سایر مارک های خوب گیتار برای مبتدیان

به عنوان یک خریدار شما ممکن است مایل به خرید یک ساز گران قیمت برای مبتدیانی نباشید که تازه در حال یادگیری گیتار هستند ، اما اگر قدری دقت کنید گزینه های زیادی برای شما وجود دارند.

برخی از مارک های کمتر شناخته شده مانند Gretsch و Schecter نیز گیتارهایی با ظاهر و صداهای منحصر به فرد ارائه می دهند.

همه این مارک ها در ساخت سازهای با کیفیت شهرت خوبی دارند، اما مهمترین چیز این است که آیا گیتار به فرد انگیزه می دهد و او را به نواختن وادار می کند یا نه.

 

بهترین روش برای خرید گیتار

در حالی که سفارش آنلاین گیتار یک گزینه آسان و کم هزینه به نظر می رسد، مهم است که هر نوازنده گیتار قبل از خرید ساز آن را شخصاً ببیند و در دست نگه دارد، احساس کند و بشنود. هنگام خرید اولین گیتار برای خود یا فرزند خود ، همیشه باید به فروشگاه گیتار بروید.

توصیه می کنیم با فهرستی کوچک از چند نوازنده حرفه ای گیتار یا آهنگ های گیتار که دوست دارید به یک فروشگاه بروید. حتی اگر تجربه موسیقی ندارید به احتمال زیاد فروشنده می تواند به شما  کمک کند تا متوجه شوید از چه نوع صدایی خوشتان می آید.

و تفاوت صدا در انواع گیتار را توضیح داده یا نشان می دهند تا به شما در تصمیم گیری در مورد انتخاب ساز مناسب کمک کند.

 

 

لوازم جانبی گیتار مورد نیاز شما چیست؟

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه خرید گیتار، مهم است که به لوازم جانبی گیتار نگاه کنید تا بتوانید در کمترین زمان نوازندگی کنید. لوازم جانبی اصلی گیتار عبارتند از:

-تقویت کننده گیتار: تقویت کننده لوازم جانبی ضروری برای گیتار برقی است. در بیشتر موارد  یک “آمپر تمرین” کوچک برای افرادی که دنبال یادگیری گیتار هستند کافی است. نوازندگان علاقه مند به راک ، پاپ و بلوز ممکن است تمایل به یک آمپر “دو کاناله” داشته باشند.

کابل ابزار: کابل ابزار گیتار الکتریک را به آمپر متصل می کند. اگر می خواهید مطمئن شوید که طول کابل به اندازه کافی بلند است تا از آمپر به صندلی برسد، یک کابل 10 اینچی یا بزرگتر کافی است.

هدفون: بسیاری از آمپرها دارای جک هدفون هستند که برای نگه داری صدای تمرین برای اعضای خانواده ، همسایگان ، حیوانات خانگی و غیره مفید است.

تیونر گیتار: تیونر لوازم جانبی ضروری برای هر نوع گیتار است. گیتارهای آکوستیک به تیونر با میکروفون داخلی نیاز دارند ، در حالی که گیتارهای برقی به تیونری نیاز دارند که بتوان آن را به برق متصل کرد. متناوبا تنظیم کننده های پایه با ارتعاش کار می کنند و برای هر نوع گیتار مناسب اند. اکثر مدلهای تیونر نسبتاً ارزان هستند.

بندهای گیتار: همه گیتارهای برقی و اکثر گیتارهای آکوستیک برای استفاده با بند تنظیم شده اند. بیشتر بندها از نظر اندازه قابل تنظیم هستند اما قبل از خرید آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که راحت جا می شود.

تارهای اضافی برای گیتار شما: سیم های گیتار گهگاه با استفاده مداوم از بین می روند ، بنابراین مجموعه اضافی سیم ها سرمایه گذاری خوبی است. مطمئن شوید که سیم هایی را انتخاب می کنید که با گیتار الکتریک یا آکوستیک سازگار است.

جعبه گیتار: یک قاب گیتار برای محافظت از ساز در طول سفر ضروری است. کیف های نرم (کیف های گیگ) ارزان و مناسب برای سواری ماشین و استفاده عمومی است. کیس های سخت محافظت بیشتری برای سازهای مجلل تر یا هنگام سوار شدن گیتار در هواپیما ارائه می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا