جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری پنهان در ترکیه

ترکیه مترادف با میراث غنی تاریخی است. این کشور دارای شگفتی ها و آثار معماری زیادی می باشد که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می کند.  بازیدی از خط ساحلی مدیترانه ، ویرانه های باستانی و کاخ های بزرگ هر کدام تجربه منحصر به فرد و به یاد ماندنی است. در ادامه به 10 مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه سری میزنیم که تا حدودی پنهان مانده اند!

1 – دره پروانه

 

دره پروانه

خط ساحلی ترکیه معمولاً با توریست ها و استراحتگاه های مجلل شلوغ است. در مقابل ، دره پروانه بی سر و صدا و کاملاً منزوی است. دره واقع در جنوب ترکیه در نزدیکی ساحل غربی که تنها با قایق قابل دسترسی است. آبشارهای برجسته و جنگلهای بکر و دست نخورده در دره وجود دارد که منتظر هستند توسط کاشفان آن کشف شود.

 

2 – آماسیا

 

آماسیا

این شهر مجلل در شمال ترکیه در کنار رودخانه ییشیل قرار گرفته است و یکی از مکانهای تاریخی جذاب در ترکیه است. خانه های زیبا و به سبک عثمانی در دل کوه واقع شده اند. علاقمندان به تاريخ به دليل قدمت این آثار مي توانند از اين شهر دیدن كنند.

 

3 – کایسری

 

کایسری

این شهر که اکنون از نظر اقتصاد دارای در حال شکوفایی است ، همچنین  مکانی با ارزش تاریخی غنی به حساب می آید. بناهای تاریخی سلجوقی و عثمانی هنوز زینت بخش خطوط شهر ترکیه هستند ، در حالی که کوه توانا ارشیس به عنوان یک پس زمینه زیبا  جذابیت این منطقه را دوچندان می کند. این شهر خیره کننده به درستی در لیست “بهترین مکان های گردشگری پنهان در ترکیه” قرار گرفته است.

 

4 – کوه نمروت

 

کوه نمروت

 

کوه نمرود واقع در نزدیکی شهر ادیامان ترکیه باشد. پیاده روی به سوی کوه ، به ویژه برای دیدن طلوع آفتاب فراموش نشدنی خواهد بود. مقبره پادشاه آنتیوکوس و مجسمه های سنگی دیگر که نمایانگر خدایان باستان و پادشاهان است ، در سراسر تپه های این کوه پراکنده شده اند و واقعاً منظره ای دیدنی را رقم خواهد زد.

 

5 – صومعه

 

صومعه

یکی از بهترین مکانهای پنهان در ترکیه! این اثر خارق العاده معماری در صخره ای ساخته شده است که 1200 متر از سطح دریا فاصله دارد. این صومعه یونانی ارتدکس مریم باکره واقع در نزدیکی ترابزون ، با جنگل ها و نهرها احاطه شده است. بسیاری از گردشگران آن را از دست می دهند چرا که تا حدودی در طبیعت پنهان شده است. ، اما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند بهترین مکان خواهد بود!

 

6 – آنی

 

آنی

آنی معروف به “شهر هزار و یک کلیسا” ، آنی یک شهر قرون وسطایی ارمنی است که در مرز شرقی ترکیه واقع شده است. بقایای کلیساها هنوز پابرجا ایستاده و روایتگر داستانهای گذشتگان آن است. برای کاوشگران ، آنی یکی از مکانهای دیدنی در ترکیه است.

 

7 – دریاچه وان

 

دریاچه وان

بزرگترین دریاچه این کشور ، دریاچه وان در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است. این دریاچه با قله‌های پوشیده از برف احاطه شده است. منطقه ای بکر و دیدنی که ارزش یکبار دیدن را دارد تا برای همیشه زیبایی آن را به خاطر بسپارید!

 

8 – صفرانبلو

 

صفرانبلو

شهر آرام و دیدنی Safranbolu یادآور امپراتوری عثمانی است. این شهر جذاب در شمال غربی آناتولی واقع شده است و عمارتها و خانه های نیمه سنگین آن اکنون به عنوان هتل های کوچک به خدمت گرفته شده اند. جنگل ینیس در نزدیکی همین مکان یک منطقه عالی برای پیاده روی ایجاد می کند.

 

9 – کاخ ایشاک پاشا

 

کاخ ایشاک پاشا

 

این کاخ که در منطقه محافظت شده دگوبایازیت واقع شده است ، نمونه بارز معماری اسلامی است. این کاخ از جهات مختلفی ساختار با شکوهی دارد. دارای چندین اتاق و حیاط با منظره بسیار زیبا که گردشگران را به خود جذب می کند. ولی مورد غفلت بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 

10 – شهر زیرزمینی Derinkuyu

 

شهر زیرزمینی Derinkuyu

 
 
این عمیق ترین شهر زیرزمینی کاپادوکی است. این شهر باستانی واقع در 40 کیلومتری گورم ، در دوره بیزانس بین سالهای 780 تا 1180 میلادی ساخته شده است. این شهر با وجود تعداد زیادی تونل طولانی ، بیش از 600 ورودی ، کلیسا ، چاه ، مقبره ، اصطبل ، مدارس ، انبار را در خود جای داده است و می تواند تا 20،000 نفر را در خود نگه دارد. این شهر زیرزمینی دیدنی مطمئناً یکی از مواردی است که در ترکیه نباید از دست بدهید!

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا