آموزش کامپیوترویندوز

غیر فعال کردن چند فرایند و چند تب فایرفاکس در تسک منیجر ویندوز

آموزش غیر فعال کردن Multiple Processes یا نمایش چند فایرفاکس در قسمت Task Manager ویندوز

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین وب گردی با فایرفاکس متوجه افت سرعت سیستم می شوید. اگر کمی تخصص داشته باشید به سراغ قسمت تسک منیجر ویندوز می روید در نتیجه مشاهده می کنید که در این قسمت چندین فایرفاکس یا فراینده مربوط به این مرورگر نمایش داده می شود. مشابه تصویر زیر، به هر تعدادی که شما تب باز کنید به همان تعداد فرایند در قسمت processes تسک منیجر ویندوز مشاهده می کنید.

چنین مشکلی باعث مصرف بیش از حد سخت افزار سیستم و در نتیجه کاهش سرعت و هنگ کردن آن می گردد.

بسیاری از کاربران کامپیوتر نمی دانند که برای حل مشکلات این چنینی در گوگل چه عبارتی را جست جو بزنند تا سریعتر به نتیجه برسند. چنانچه که شما بدانید با چه کلید واژه ای در گوگل مشکل خود را جست جو کنید در سریعترین زمان آموزش رفع آن را درسایت های فارسی زبان و خارجی پیدا می کنید.

به همین جهت ما تصمیم گرفتم تا در این آموزش نحوه غیر فعال کردن و برطرف کردن مشکل Multiple Processes در تسک منیجر ویندوز را به شما آموزش دهیم.از آنجا که برای حل این مشکل راه های مختلفی وجود دارد. ما بهترین و ساده ترین راه را به شما آموزش می دهیم.

  1. ابتدا در قسمت آدرس بار مرورگر فایرفاکس عبارت about:config را تایپ و اینتر کنید.

2. سپس مطالبق تصویر بالا گزینه مورد نظر را تیک زده و سپس i accept the risk را کلیک کنید.

3. در قسمت جست جو عبارت browser.tabs.remote.autostart را جست جو کنید سپس مطابق تصویر زیر بر روی آن کلیک کنید تا از حالت True به false تغییر کند و غیر فعال شود.

4. در مرحله بعد از مرورگر خارج شوید. دوباره آن را اجرا کنید. اگر به قسمت تسک منیجر ویندوز مراجعه کنید مشاهده خواهی کرد که فقط یک فرایند نمایش داده می شود. حتی اگر شما بیش از 20 صفحه یا Tab باز کنید.

امیدوارم که این آموزش در حل چنین مشکلی به شما کمک کرده باشد. و شما سعی کنید با نظرات و اشتراک گذاری ما به ما انگیز نوشتن و تولید محتوا دهید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا